MagdaA skrev 2010-08-23 12:23:12 följande:
hej tjejer
hann inte ringa spec mvc i morse. jag och pojken försov oss och sen fick vi skynda oss till dagis och jobb, så teltiden missade jag. ska prova i morgon igen.
Schäfer: hej! en sanbbgenomgång från mig... jag har inte blivit nekad. men min läkare vill avvakta å se hur det ser ut på nästa koll då jag är i vecka 16. tappen är så mkt längre nu är förra grav, därför han itne vill gå in och störa än. jag är jättevirrig. vet inte alls hur ajg ska känna. när jag väntade Alex blev jag "lovad" tidigare cerklage vid nästa grav. nu känns de som att dom vill testa å se... men jag vet inte.... som sagt. virrigt. nästa koll är det en annan läkare, så jag hoppas få en annan syn på det hela av henne, kanske hon är mer inne på cerklage?
giraffas: säger som Thalis: de är snåla överallt. sätter inte i onödan, då det finns risker med cerklage också. här i Övik, som visserligen itne är så stort, sätts ca 1/år.
Fast att det inte sätts in cerklage,har inte med riskerna att göra utan att svenska läkare ogärna vill sätta denna typ av diagnos. Men visst finns ju riskerna men chansen att få ett levande barn är 85-90% om man får preventivcerklage,och det överväger riskerna.