• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Grazila
    Schäfer skrev 2010-08-26 07:00:40 följande:
    Grazila: Oj! Vilken vecka är du i? Har dom redan klippt cerklaget?
    Jag är precis som dig - livrädd för både säte och ks... Vill gärna föda vaginalt med huvudet först!
    Ja jag är på övertid som genom nåt mirakel. 40+ och cerklaget klipptes för 3 v sen.

Kan verkligen hålla mig för skratt nu. Hela bebis verkar vara uppknölad under revbenen och jag är ingen stor kvinna. Den har skruvat som en tok inatt, så jag hoppas verkligen att den faktiskt ligger åt rätt håll kl.14 och stannar så! Jag är verkligen sjukt orolig, precis som vid trasslet med cerklageklippet denna gång, jag blir helt upp och ner och hinner fantisera ihop tusen grejer som kan gå fel som navelsträng runt halsen och annat. Det finns verkligen inget utrymme för något trassel, min tolerans är NOLL.

Smittat av oron på barnen har jag också gjort, så det slutade med att vi slumrade i en enda hög på madrassen i lekrummet. Känner mig som typ världens sämsta mamma som inte kan hålla nerverna i styr Skäms Börjar ångra att jag inte tackade ja till den där igångsättningen vid klippet.
  • Thalis

Åh,tänker så mycket på Magda just nu!!
    Hoppas verkligen att hon får cerklaget och att hon inte öppnat sig!

Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thalis
    Grazila skrev 2010-08-26 09:55:56 följande:
    Ja jag är på övertid som genom nåt mirakel. 40+ och cerklaget klipptes för 3 v sen.

Kan verkligen hålla mig för skratt nu. Hela bebis verkar vara uppknölad under revbenen och jag är ingen stor kvinna. Den har skruvat som en tok inatt, så jag hoppas verkligen att den faktiskt ligger åt rätt håll kl.14 och stannar så! Jag är verkligen sjukt orolig, precis som vid trasslet med cerklageklippet denna gång, jag blir helt upp och ner och hinner fantisera ihop tusen grejer som kan gå fel som navelsträng runt halsen och annat. Det finns verkligen inget utrymme för något trassel, min tolerans är NOLL.

Smittat av oron på barnen har jag också gjort, så det slutade med att vi slumrade i en enda hög på madrassen i lekrummet. Känner mig som typ världens sämsta mamma som inte kan hålla nerverna i styr Skäms Börjar ångra att jag inte tackade ja till den där igångsättningen vid klippet.
    Håller tummarna
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Grazila
    Thalis skrev 2010-08-26 10:33:09 följande:
    Åh,tänker så mycket på Magda just nu!!
    Hoppas verkligen att hon får cerklaget och att hon inte öppnat sig!
    Ja fy verkligen! Håller tummar och tår för det bästa här nu! 
    Thalis skrev 2010-08-26 10:37:35 följande:
    Håller tummarna
    Tack, snällt, men litet problem i sammanhanget, flest tummar åt Magda idag!
  • Thalis
    Grazila skrev 2010-08-26 10:41:54 följande:
    Ja fy verkligen! Håller tummar och tår för det bästa här nu! 
    Thalis skrev 2010-08-26 10:37:35 följande:
    Håller tummarna
    Tack, snällt, men litet problem i sammanhanget, flest tummar åt Magda idag!
    Äsch vi har tummar till oss alla
    Men hur känns bebis, kan du känna vart rumpan eller huvudet är?
  • Grazila
    Thalis skrev 2010-08-26 10:51:21 följande:
    Äsch vi har tummar till oss alla
    Men hur känns bebis, kan du känna vart rumpan eller huvudet är?
    Ärligt talat, just nu vet jag varken ut eller in, när jag tyckt det varit så tydligt innan med fötter uppe till höger, rumpa åt vänster och huvudet ner. Nu känns det mer som rumpa till höger, fötter ner, huvud till vänster och en massa viftande armar neråt vänster. Galet knöligt. Men den mecklar runt mucket just nu och verkar försöka hitta ett sätt att ligga.
    Bm igår tyckte att det var huvud upp till vänster, armar åt höger samt fot och rumpa ned och långt långt från fixering.
    Fasen vad läskigt detta är. Bara tacksam att vattnet inte gick inatt utan det ser ut som att jag får köra in själv idag Glad 
  • Thalis
    Grazila skrev 2010-08-26 10:59:45 följande:
    Ärligt talat, just nu vet jag varken ut eller in, när jag tyckt det varit så tydligt innan med fötter uppe till höger, rumpa åt vänster och huvudet ner. Nu känns det mer som rumpa till höger, fötter ner, huvud till vänster och en massa viftande armar neråt vänster. Galet knöligt. Men den mecklar runt mucket just nu och verkar försöka hitta ett sätt att ligga.
    Bm igår tyckte att det var huvud upp till vänster, armar åt höger samt fot och rumpa ned och långt långt från fixering.
    Fasen vad läskigt detta är. Bara tacksam att vattnet inte gick inatt utan det ser ut som att jag får köra in själv idag Glad 
    Holy crap vilken busig gullunge!!
    Men det kommer att gå kanon,men förstår hur du känner dig!
  • Dallis

Hej tjejer!

Har läst igenom inläggen och oj, vad jag har missat mycket!
    Jag håller alla fingrar och tår jag har för att allt ska flyta på fint för er!

jag var på återbesök i Lund igår och allt såg fint ut! Infektionen har gett med sig (woho) och tappen hade ökat med ca 5mm (den hade minskat vid förra besöket)
    Läkaren är helt toppen. Hon frågade hur jag ville ha det med kontroller och självklart vill jag ha kontroller! Ska tillbaka om en månad och det känns U N D E R B A R T ! En läkare som faktiskt frågar hur jag vill ha det och jag fick själv bestämma om jag ville ha kontroll tidigare :) Jag har bestämt mig att klippa cerclaget i Lund, nu gör jag slut med CSK!

• Schäfer
    Grazila skrev 2010-08-26 09:55:56 följande:

Oj vad jobbigt det måste vara!
    Kan säga att när dom klippte mitt cerklage sist så öppnade jag mig tokfort direkt efteråt  (var inte öppen när dom klippte det) och min dotter är född några timmar senare. Så där kändes det verkligen som det var cerklaget som "höll ihop"...
    Hoppas att det kommer igång snart för dig! *kram*

Håller också tummarna för Magda idag!!!!

Dallis: härligt med såna läkare, man blir så glad när man läser att de finns
    Fråga bara, vad är CSK?
    Hur långt gången är du?
  • Thalis

Det är bra med Magda men hon berättar mer själv när hon kommer hem!

Svar på tråden Cerclage?