• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Thalis
    MagdaA skrev 2010-08-24 17:29:08 följande:
    tack tjejer för ert stöd

som jag skrev så är det ju eg inte så jag ska känna, tråden är ju till för att peppa och stötta varandra. men just nu känner jag mig mest bara lurad. jag blev lovad ett tidigt cerklage vid nästa graviditet. vid kollen i vecka 9 (den här grav) så pratades det om cerklage kring vecka 15. men vid senaste kollen fick jag en helt annan känsla. som att "nu testar vi å ser hur länge det håller..." jag hatar att gå såhär ovetandes. att itne ha en aning om hur det blir i morgon. det var precis såhär det var förra gången och det var skit jobbigt! nu kan jag knappt se vad jag skriver för alla tårar. Alex sitter och ser på Pippi, glad att han inte ser mamma såhär. Ska försöka få tag på min bm i morgon. hon jobbar på spec mvc, träffar min läkare varje dag. tror att hon förstår hur jag känner.
    Jag förstår dig! Så skulle jag också känna mig ....
    Men torsdagen är snart här och då kan du tala med din läkare om detta! Var saklig och berätta om din oro och säg att du faktiskt blev lovad!!
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Schäfer
    Magda: många många kramar till Dig {#emotions_dlg.flower} Jag håller tummarna för Dig!
  • PennyJenny

Har haft flera onda sd sista dagarna :( Börjat tynga när jag är uppe igen oxå...Suck! Hoppas liten håller sig i skinnet där inne nu på sluttampen!

Hur mår ni andra idag?

• Schäfer
    PennyJenny skrev 2010-08-25 12:08:08 följande:
    Har haft flera onda sd sista dagarna :( Börjat tynga när jag är uppe igen oxå...Suck! Hoppas liten håller sig i skinnet där inne nu på sluttampen!

Hur mår ni andra idag?
    Fy för sammandragningar... Har dom gjort någon koll om det påverkar? Får du nått mot dem?
    Hoppas och håller tummarna för Dig att du får gå till ditt planerade KS! *kram*

Jag själv träffade ju en läkare igår som skrev remiss till "min" läkare på spec.mvc som fixar cerklaget så nu känns det som allt "är igång"!
    Hoppas få komma dit snart, är ju ändå i v.11 (v.12 på fredag)... Hon jobbar dessutom bara var annan onsdag...
  • Thalis
    PennyJenny skrev 2010-08-25 12:08:08 följande:

Hur mår ni andra idag?
    Håller tummarna!
    Jag hade sådan sd i 3 veckor och till slut bestämdes att lillen skulle "rökas ut" för han ville ju inte komma....
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thalis
    Schäfer skrev 2010-08-25 12:24:15 följande:
    Fy för sammandragningar... Har dom gjort någon koll om det påverkar? Får du nått mot dem?

Jag själv träffade ju en läkare igår som skrev remiss till "min" läkare på spec.mvc som fixar cerklaget så nu känns det som allt "är igång"!
    Hoppas få komma dit snart, är ju ändå i v.11 (v.12 på fredag)... Hon jobbar dessutom bara var annan onsdag...
    Nu är det igång för din del! Jippi!
  • PennyJenny
    Thalis skrev 2010-08-25 12:27:50 följande:
    Håller tummarna!
    Jag hade sådan sd i 3 veckor och till slut bestämdes att lillen skulle "rökas ut" för han ville ju inte komma....
    Låter bra det :) Skulle vara snopet och jag skulle bli besviken om han kommer innan målgång nu faktiskt efter allt kämpande.
    Schäfer skrev 2010-08-25 12:24:15 följande:

Nej, dom vill inte kolla för att reta :(( 

Grattis, gud va skönt för dig!!
  • Schäfer

PennyJenny: smarta läkare Håller tummarna!!!

• Grazila

Åter hemma från bm med ett misstänkt säte Rynkar på näsan Kunde inte få UL förrän imorron och med cerklagehistorian misstänks ju att man går en del öppen så byebye kontroll eller hinnsvepning. Så nu hemma med order att ligga still och ta ambulans in vid ev vtnavg. Vad sjutton liksom, efter att bara hoppats att det ska dra igång ordentligt så är jag nu istället livrädd. Går verkligen upp o ned här Skäms Snitträdd med, men ännu räddare för en rumpa först.

Penny jag tror nog det kommer gå fint för dig de här sista dagarna {#emotions_dlg.flower}

• Schäfer
    Grazila: Oj! Vilken vecka är du i? Har dom redan klippt cerklaget?
    Jag är precis som dig - livrädd för både säte och ks... Vill gärna föda vaginalt med huvudet först!
Svar på tråden Cerclage?