MagdaA skrev 2010-08-26 13:23:02 följande:
hej hej

Nu är jag hemma igen efter en tjuvtitt på lejonet i magen

Alex såg en ul bild igår och sa att han tyckte de såg ut som ett lejon
Var till min ordinarie läkare idag. Igår pratade jag med min UNDERBARA bm i telefon, hon jobbar där uppe på spec mvc och jag fick en känsla idag att hon hade pratat lite med läkaren om mig... kändes så iaf. Han tog mig verkligen på allvar och vi hann prata mycke. Min man hade fixat ledig från jobbet så han följde med och det var GULD! Han som eg är en gnaksa yst person ställde flera bra frågor. Sånna saker som ajg gått och funderat på, men ofta glömmer, just de tog han upp och det kändes så skönt att ha honom med!
gjorde vul och tappen va stängd och fin men som jag misstänkte kortare än sist. Nu hann jag inte se nån exakt längd, men den hade minskat med ca 5 mm. Gjorde även ul och kikade så att bäbisen mådde bra. Läkaren höll på ganksa länge för att få ett bra mått på huvudet men busen ville inte riktigt, han bara snurrade runt å vinkade hela tiden

Hann ville se att grav var stabil och att bäbisen var så långt gången som den ska, och han fick det till 15+0, vilken stämmer rätt bra, men som sagt, de va inte lätt att mäta idag som den snurrade!
Nästa koll blir om 1 vecka. Känns underbart! Tidigare var det 3 veckor mellan kollerna, nu blir det bara 1, var ju där tisdag förra veckan. Blev en hel del prat om cerklage och nu lät det som att vi förbereder för det. Inget datum bokat, utan vi ser hur det ser ut nästa vecka. Han sa att det svåra är inte alltid att bestämma om det blir cerklage el inte, utan det svåra kan vara att bestämma NÄR man ska sätta det. Men nu känner jag mig iaf betydligt tryggare och cerklaget känns inte längre lika långt bort.
Sen fick jag även slidtabletter med gulkroppshormon utskrivet. Är det nån annan här som fått det? Tydligen nått "nytt" som kommit nu ganska nyligt. gulkroppshormon produceras ju normalt, men det har även visat sig att det kan va bra att tillföra extra i slidan. Forskning har visat att bl a de som genomgår provrörsbefruktning har haft nytta av det. Det ska liksom stärka livmodertappen utifrån så att säga. Läkaren ville att jag skulle ta det för att förbereda tappen inför op. DET känns verkligen som ett bevis på att han har börjat planera för cerklage. Nu fick jag utskrivet 10 tabl, ska ta 1 tabl/dag.
Hann träffa min bm en snabbis också när vi var klara, den bästa! Längtar tills de vanliga besöken hos henne sätter igång. FIck även med oss en bild på lejonet hem.
oj, de här blev långt

Men nu vet ni iaf läget och jag är en betydligt gladare Magda idag!
Å du Thalis, de gör inget att du skvallrade

Du visste ju inte så mkt mer än att det gått bra

Å nu, efter det här inlägget förstår du säkert varför jag inte skrev mer i smset

Menar du progesteron vagiatorer? Jag använde det fram till v.9......