• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Jomajano

Hej ring barnmorskan, jag förstår att du tycker det är skiiit jobbigt med sjukhus, jag är precis lika dan, jag hatar sjukhus.. Men ibland har man inget val, denna gången är det för något positivt, denna gången ska du få en underbar liten bebis, nu e det så nära... Ring och be om hjälp

• Jomajano

Gör de, hur långt har du kommit? Jag är 34+4 idag jag e redo, bebis får gärna komma snart :)

• MiScHoOo

Ooh vad roligt. Jag har kommit till v 34+6. Jag tror ingeting tills jag får mitt levande barn i famnen...

• Jomajano

Nä jag kan förstå att det känns så, men det borde läkarna ta hänsyn till också, alltså ditt mående.. Bebisarna är stora nog att klara sig bra nu så dom borde ju kunna plocka ut din skatt snart med tanke på vad du gått igenom.. Men se till att få sova först. så du e pigg och fit for fight när du blir mamma :)

• MiScHoOo

Hehe. Skulle vara härligt och få tillbaka mitt liv och samtidigt en belöning. Ringde bm ska prata med min privat läkare om en sovdos för natten eller vad det nu heter. Min läkare på lasarettet ska ringa mig när sekreteraren meddela honom, hoppas hoppas han ändrar datum.

• mamma mys

mischooo: såklart du ska ringa läkaren om du känner att du snart bryter ihop...är ju så också att idag är det många som försöker få snitt eller igångsättning tidigare utan att de har nåt speciellt behov av det..därför blir många andra lidande av det..de som verkligen frtjänar att bli igångsatt eller snittad tidigare...så bara för att man fått nej en gång betyder inte det att det är det slutgiltiga svaret..om man verkligen känner att det inte funkar längre så ska man kontakta läkaren...sen om du inte får sova så finns det ju mediciner mot det också..o jo bricanylen funkar på riktiga värkar också...men har man haft värkar för länge så kan bricanylen göra att det blir längre mellanrum mellan värkarna...o det är ju faktiskt bättre att åka in även om det är tråkigt på sjukhuset...

• MiScHoOo

Tack mamma mys fick sova två timmar. Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen. Det sista jag för och det att åka in. Dem sa att gör jag det blir jag inlagd. Rädd att bli inlagd i 22 dagar. Har kämpat emot dropp på lasarettet och fick det hemma...... Förlåt för mitt gnällande.... Känner att jag är inte mig själv mer. ً

• MiScHoOo

Liten uppdatering; mot kvällen åker jag till förlossning och får min mix. Så jag får sova över natten....