• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Trassel

phu... varit hos BM idag ich min glukosbelastning visade lite högt så nu måste jag gå och ta blodprov och kolla mitt långtidssocker. Eftersom min mans systerdotter har diabetes så har jag kollat mitt socker lite då och då de senaste  sju åren och det brukar ligga rätt bra. Mina grundvärden nu ligger också ok men jag ser att de är lite högre nu denna graviditeten än förra. Får hålla koll på sockret och på maten nu så får vi se!
    Annars såg det bra ut, magen har inte stuckit iväg ytterligare utan planade lite så nu var SFmåttet på 29 ( v 29+1)
    Skickade iväg en massa odlingar och cerklaget satt bra! Alltid nått!

Becka, här är det full fart idag med städ och allt möjligt, treårskalas stundar helgen lång!!

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • Trassel

Såg just en annan kul grej! Jag var på min sista koll hos BM just den 2/12 för tre år sen och då var jag i v 39+1. Samma datum, tre år mellan och skillnad på exakt 10 veckor.

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • Becka81

Mamma mys: du verkar njuta av livet utan cerclage. :) Härligt! Trassel: åh full fart alltså. Hoppas helgen blir bra. Ta inte ut dig för mycket bara. :)

• Lanie
    mamma mys skrev 2011-12-02 14:28:04 följande:
    dessutom har jag fått sex 2 ggr:D 
    Cool
  • Lill Z

Tack för alla svar! Har fått en tid för ul på onsd. Då ska dem kolla cerklaget och bebbe. Är allt ok får jag väl bara leva med smärtan.

• mamma mys

lill z: håller tummarna då på onsdag..det ser säkert bra ut..fick samma svar av min läkare, men det är lite lättare att stå ut när man vet att det ser bra ut förövrigt...

becka 81: ja det är så skönt att slippa fundera på cerklaget:) 

lanie: :) 

har haft mer vattniga flytningar o värsta magraset idag o lite mer jobbiga sd som gör att det blir svårt att andas o trycker neråt...man letar tecken på att det snart ska vara dax...bb väskan o bilstolen står iaf redo i hallen;) 

• MiScHoOo
    Lill Z skrev 2011-12-02 23:00:41 följande:
    Tack för alla svar! Har fått en tid för ul på onsd. Då ska dem kolla cerklaget och bebbe. Är allt ok får jag väl bara leva med smärtan.

lycka till på onsdag
    mamma mys skrev 2011-12-02 23:12:12 följande:
    lill z: håller tummarna då på onsdag..det ser säkert bra ut..fick samma svar av min läkare, men det är lite lättare att stå ut när man vet att det ser bra ut förövrigt...

becka 81: ja det är så skönt att slippa fundera på cerklaget:) 

lanie: :) 

har haft mer vattniga flytningar o värsta magraset idag o lite mer jobbiga sd som gör att det blir svårt att andas o trycker neråt...man letar tecken på att det snart ska vara dax...bb väskan o bilstolen står iaf redo i hallen;) 

vad härligt att vara förbredd, mina är också färdiga. har mer flyttningar också ibland vattninga och ibland tjock vit äckligt.... luktar konstigt efter toabesök vet inte om det är järntab men väldigt starkt.

Förra året opererades min morbrors fru gallan och jag efter henne på några få dagar. Igår var det min mammas tur och när vi åkte till mamma åkte min syster till vår sjukhus och hon väntar också på operation. Jobbigt att dem är dåliga känner mig maktlös, kan inte hjälpa någon. Trött att vara hjälplös, vill ha mitt barn så jag kan leva... Synd att jag är beroende av förlössningen annars hade jag gått till jag värkarna kommer.    

• Lill Z

Åhhh, vädja längtar tills jag måste packa min Bb väska. Säger dr att allt är som det ska på onsd blir det lättare. Smärtan blir ju liksom värre när man inte vet. Sitter själv ikväll då maken är på julbord. Försöker tänka lite positivt i min ensamhet....och blir jag nittad samma tid som förra gången har jag gått halva tiden på månd .

• Lill Z

ska va: vad jag längtar och snittad istället för nittad. Skriver på mobilen.....

• MiScHoOo
    Lill Z skrev 2011-12-02 23:44:17 följande:
    Åhhh, vädja längtar tills jag måste packa min Bb väska. Säger dr att allt är som det ska på onsd blir det lättare. Smärtan blir ju liksom värre när man inte vet. Sitter själv ikväll då maken är på julbord. Försöker tänka lite positivt i min ensamhet....och blir jag nittad samma tid som förra gången har jag gått halva tiden på månd .

det kommer gå fort på ett konstigt sätt