• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • mamma mys

usch vad svårt det ska vara o sova..vet att jag skulle behöva sova men det går inte.... är så nervös.... detta är en helt ny upplevelse....
    vill önska dig lycka till mischooo på torsdag om jag inte hinner hem innan dess.... 

• MiScHoOo

Tack snälla mammamys. Jag tänker på dig idag och önskar dig lycka till.

Var har Lill z tagit vägen?

• MiScHoOo

Jag är så besviken på mig själv. Jag har nog ansträngt mig för mycket igår. Idag har jag så ont och det har börjat blöda lite. Har inskrivning kl 11, dem är så snälla att jag kan komma 30 min senare. Tänker duscha och raka mig. Nu vet jag inte vad som kommer att händ och jag önskar fortfarande på planerad snitt.

Mannen är i Köpenhamn. Hans mamma landar om 15 min. Och min syster och morbrors fru är på väg för att ta det sista jag har hemma. Klarar inte av mer städning. Som tur är så är det dammsugning och lite av köket kvar.

Sedan beställa taxi till lasarettet. Hoppas det finns en tab som lugnar mig. Har tagit panodil och citodon för smärtan.

Vad jag är besviken på mig själv.

• Becka81

Usch vad jobbigt. Ibland blir man så inne i något man håller på med att man inte tänker på hur det påverkar en. Vad skönt ändå att det snart är dags och att du iaf inte påverkat barnets hälsa, vilken resa du har gjort. Är så imponerad och glad över att du snart är i mål.

• Lanie

lycka till idag mammamys!

och lycka till imorgon mischooo!

och till er alla andra vill jag bara önska en god jul!

• violatricolor

Mischooo: Lycka till imorgon!

Måste hålla med Niinis. Jag har sett dig här på forumet även innan vi möttes i denna tråd och det har smärtat mig så att du mist så många barn. Har verkligen önskat och hoppats att du ska få hålla ett levande barn i din famn en dag och nu är du nästan där! Underbart att se! Tänk att din graviditet blev så lång dessutom - fantastiskt!

• MiScHoOo
    Becka81 skrev 2011-12-21 09:53:44 följande:
    Usch vad jobbigt. Ibland blir man så inne i något man håller på med att man inte tänker på hur det påverkar en. Vad skönt ändå att det snart är dags och att du iaf inte påverkat barnets hälsa, vilken resa du har gjort. Är så imponerad och glad över att du snart är i mål.

tack snälla, imorgon , jag längtar och samtidigt inte. längtar efter mitt barn och samtidigt rädd, nu har jag börjat fundera om jag kommer vara en bra mamma... kanske det heter ångest eller oro? kanske normala tankar. jaja
    Lanie skrev 2011-12-21 11:09:04 följande:
    lycka till idag mammamys!

och lycka till imorgon mischooo!

och till er alla andra vill jag bara önska en god jul!
    tack så hemskt mycket och god jul, lär fira julen på sjukhuset... (hoppas inte)

violatricolor skrev 2011-12-21 15:13:27 följande:

Måste hålla med Niinis. Jag har sett dig här på forumet även innan vi möttes i denna tråd och det har smärtat mig så att du mist så många barn. Har verkligen önskat och hoppats att du ska få hålla ett levande barn i din famn en dag och nu är du nästan där! Underbart att se! Tänk att din graviditet blev så lång dessutom - fantastiskt!
  • MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-12-21 15:13:27 följande:

tack så hjärtligt. Kampen har inte varit kort eller smärtfri. Men hoppet är det sista som lämnar en. Mitt mål nu är endast 2 barn och sedan har min själ och min kropp sagt ifrån.

Idag var jag på inskrivning och det gick bra. min svärmor kom och hon sover nu.   
  • Lill Z

Hej allihop!!

Här har det varit en jobbig period. Har blivit sjukskriven nu. Var nere i lund akut på spec.mvc. och hade lite för mycket sd. Började när jag försökte jobba förra v i ett försök att vara "normal". Har nu insett att jag är som jag är och min grav. är så här...sjukskriven och vila. Men ingen påverkan på tapp el cerklage som tur var. Har väl också insett nu att jag faktiskt är gravid, något jag försökt förtränga för att slippa min ångest och oro. Men, men nu är det bättre igen.....

Mischooo: Lycka till i morgon. Tänker på dig. Skulle eg jobbat i morgon. Och frågan är om jag inte varit så nyfiken att jag hade smugit in på bb och kikat . Önskar dig all lycka i världen!!!!!