• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MiScHoOo
    Lill Z skrev 2011-12-21 17:34:16 följande:
    Hej allihop!!

Här har det varit en jobbig period. Har blivit sjukskriven nu. Var nere i lund akut på spec.mvc. och hade lite för mycket sd. Började när jag försökte jobba förra v i ett försök att vara "normal". Har nu insett att jag är som jag är och min grav. är så här...sjukskriven och vila. Men ingen påverkan på tapp el cerklage som tur var. Har väl också insett nu att jag faktiskt är gravid, något jag försökt förtränga för att slippa min ångest och oro. Men, men nu är det bättre igen.....

Mischooo: Lycka till i morgon. Tänker på dig. Skulle eg jobbat i morgon. Och frågan är om jag inte varit så nyfiken att jag hade smugit in på bb och kikat . Önskar dig all lycka i världen!!!!!      

tack snälla, jag har tänkt så mycket på dig. Jätte skönt att höra att du vilar och tappen är bra.
  • Lill Z

...och ser att mamma mys är i födar tagen också.Lycka till till henne också! Vilka julklappar!!!

• Jomajano

Stort lycka till både mamma mys och mischooo snart e dom här :) vi har de jätte bra, hon bara äter å sover :) men som att det inte räckte med allt som varit så åkte vi på att hennes höft e lite överrörlig så nu måste hon ha en slags ställning på sig i sex v men sen ska de visst bli bra.. God jul allihopa!!

• Becka81

Mischoo du kommer bli en jättebra mamma. Bara en sån sak som att du reflekterar över det säger ju en hel del. Och att vara lite rädd och nervös det tror jag bara hör till. Det är modigt och framförallt moget att erkänna att man känner så. Sedan kan man ju hantera det på olika sätt.

• MiScHoOo
    Jomajano skrev 2011-12-21 18:44:12 följande:
    Stort lycka till både mamma mys och mischooo snart e dom här :) vi har de jätte bra, hon bara äter å sover :) men som att det inte räckte med allt som varit så åkte vi på att hennes höft e lite överrörlig så nu måste hon ha en slags ställning på sig i sex v men sen ska de visst bli bra.. God jul allihopa!!

tack snälla

tack snälla becka. hittar inga ord just nu av rädslan. svarar när jag är färdig
    Becka81 skrev 2011-12-21 20:33:58 följande:
    Mischoo du kommer bli en jättebra mamma. Bara en sån sak som att du reflekterar över det säger ju en hel del. Och att vara lite rädd och nervös det tror jag bara hör till. Det är modigt och framförallt moget att erkänna att man känner så. Sedan kan man ju hantera det på olika sätt.

• Trassel

MiScHoOo,
    det kommer gå finemang imorn! Tänk att snittet är ju bara en bråkdel av hela långa graviditeten och sista steget mot att äntligen få träffa ditt barn! Du kommer bli en kanonmamma och dina känslor är helt naturliga!
    Kram!!

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och Snodden i magen BF 15/2 2012
  • Becka81

Första träffen med föräldragrulppen blev inte riktigt som väntat. Fritog BM var det bara jag som dök upp. Men då fick jag en liten privatlektion i profylax iaf. Nu känner jag mig mer sugen än någonsin att de här 13 veckorna bara ska försvinna och förlisningen ska vara nära. Känns skönt att vara lite mer förberedd.

• MiScHoOo

Snabb uppdatering. Är på bb. En frisk pojke på 3505g föddes kl 08.41. Jag har ont och är drogad. Hör av mig när jag blir piggare men jag ville meddela er. Lycka till alla och jag återkommer så fort jag blir frisk. ( han fick ligga på värmenbädd någon timme)

• Lanie

åh grattis mischooo, vilken lycka att allt gått bra! så glad för er skull! ha en riktigt god jul!