• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • mamma mys

tack för alla lyckönskningar:)

mischooo: grattis till pojken..hoppas du är på benen nu:) o att allt är bra med er alla..

kl 10 den 21 tog bm hål på vattnet... kl 12 hade jag lite molvärk o de kopplade värkstimulerande dropp.. efter 20 min hade jag kraftiga värkar med 1 min mellanrum..fick pcb bedövning o lustgas.. kl 15:05 föddes en flicka på 3570 g o 49 cm lång.... läkarkontrollen visade ett blåsljud på hjärtat så vi fick stanna kvar över natten o idag kl 10 gjordes en ny kontroll o blåsljudet var borta dock visade hemoglobinet 117 men vi fick åka hem, så på julafton kl 10 ska vi in på ny kontroll o hoppas det har sjunkit så vi slipper bli inlagda igen o sola....för tillfället är hon ganska gnällig men det beror nog på att hon vill ha lite mer mat än vad som finns för tillfället så jag får hjälpa till o klämma lite på brösten så det blir nog bättre snart...

• Lanie

grattis till dig också mammamys! hoppas ni får vara hemma på julafton med familjen, sjukhus är inget roligt!

• Trassel

MiScHoOo och Mamma Mys, UNDERBARA härliga nyheter!! STORT grattis!!!!!
    MammaMys, hoppas ni slipper sola, hade dåligt med mat de första dygnen och gulsotsbäbis sist, kanske lite tillägg innan maten hoppar igång?

Kramar!!!!

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och Snodden i magen BF 15/2 2012
  • violatricolor

Vilka glädjande nyheter!

Mischooo: Stort grattis till pojken!!! Hoppas att du snart mår bättre!

Mamma mys: Jättegrattis till flickan!!! Hoppas hon slipper sola!

Ego: Jag var inne imorse och gjorde en längre hjärtljudskoll med CTG pga minskade fosterrörelser senaste veckan. Gjorde ju TUL i måndags så det är därför jag avvaktat lite... Har ju känt bebben flera ggr/dag men inte lika tydligt som innan och igår var jag så orolig att jag grät... Men nu känns det mycket bättre! Den var väldigt pigg och aktiv när jag satt där. Skönt...

• MiScHoOo

Tack alla. Ska mysa med min son som har väckt mig. Tusen tack och grattis mamma mys.

• snalmums

stort grattis till mammamys och mischoOo, vilken lycka!!!! skönt att allt gått vägen och nu har ni fått världens bästa julklapp. all lycka till er och ta nu hand om er! (njut av bebis tiden, för tiden rullar fort iväg)

passar på att önska er alla en riktigt god jul och gott nytt år.
    kraaam

lilltjejen kom den 29 augusti
  • mamma mys

tack allihoppa..idag ska jag köpa lite ersättning o tilläggs mata ...i natt var hon så ledsen o hungrig så jag fick ge lite vatten...lycka till alla ni andra nu...kollar in när tid finns:)