• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Trassel

Blev inringd till förlossningen idag för mer prover. Tre timmar senare har jag inte fått svar. Och inte får jag åka hem heller.

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och Snodden i magen BF 15/2 2012
  • violatricolor

Hoppas du får åka hem snart och att proverna var bra!

Trassel skrev 2011-12-23 14:53:56 följande:
    Blev inringd till förlossningen idag för mer prover. Tre timmar senare har jag inte fått svar. Och inte får jag åka hem heller.

• Becka81

Trassel: hoppas verkligen du får åka hem kvar. Att vara på sjukhus och bara sitta och vänta är ju inte så kul så här nära jul. ///// Grattis Mischoo och Mamma mys, vad härligt att ni äntligen fått era gullungar. :)

• Trassel

Proverna kass. Det är levervärdena som är alldeles för höga, tillbringat 8 tim på förlossningen och medecinakuten. Fick åka hem nu ett par timmar ska tillbaka i natt för att ta ultraljud på levern.
    Tjoho vilken kul jul....

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och Snodden i magen BF 15/2 2012
  • Silverklar

MiScHoOo och Mamma Mys: Grattis till era bebisar!! Vad skönt att allt gått bra! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Trassel: Hoppas proverna var bra! Håller tummarna för att allt ska gå bra för oss andra också! ... ... ... ... God Jul!

• Niinis

mamma mys och  Mischooo STORT GRATTIS!!! bästa julklappen ni fick!! Flört kraaam och god jul på er alla andra också!

• violatricolor
    Trassel skrev 2011-12-23 22:03:16 följande:
    Proverna kass. Det är levervärdena som är alldeles för höga, tillbringat 8 tim på förlossningen och medecinakuten. Fick åka hem nu ett par timmar ska tillbaka i natt för att ta ultraljud på levern.

Tjoho vilken kul jul....

Nej men vad jobbigt! Och till jul och allt! Men hälsan är viktigast. Hoppas du mår bättre snart! Kram
  • Lill Z

God jul allihopa! Hoppas att alla har haft en bra julaffton och att det fortsätter så nu under julveckan!

• Silverklar

Trassel: Såg att proverna var dåliga! Hoppas att det ordnar sig för dig och att du får bra hjälp! Och att du/ni ändå fick en fin jul! .... ... ... Hoppas ni alla haft en fin jul!

• Trassel

Gjorde leverUL natten till julafton, det var utan anmärkning. Morgonen och förmiddagen så var jag där igen och fick ta nya prover. Levervärdena lika höga ingen förklaring. Tog 7 rör till och nu ska de leta mer udda leversjukdomar. Det hela kan bero på graviditetsklådan men gallsyraprovet är inte tillräckligt högt för att det ska  svara upp till de höga levervärdena. Ska ta mer prover på tisdag. Och torsdag... om inte mer. Känner mej som en blodfattig trött nåldyna...