• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Lanie

trassel: fy för alla stick! det är hemskt när det blir så där att man blir en levande nåldyna.. hoppas verkligen de hittar en förklaring snart så du förhoppningsvis slipper alla stick!

• violatricolor

Trassel: Vad jobbigt att det tar tid att hitta en förklaring. Hoppas att de snart kommer på vad det är så att du kan få behandling. Ta hand om dig!

• vixan

Grattis mammamys och Michoo...!! Eller hur känns det som graviditeten gått väldigt snabbt när bebisen äntligen kommer ut. Den som väntar på något gott väntar ........ för länge.

Stackars dig Trassel inte så lägligt med sånt just nu. 

• mamma mys

tack för alla grattulationer...min lilla tös sög sönder mina bröst märkte vi när hon spydde blod o innan vi hittade förklaringen tack vare mamma så tänkte jag att jaha nu dör hon efter allt vi gått igenom..så nu kan jag inte amma..försöker pumpa ur så hon får lite bröst mjölk iaf o resten ersättning..får se om det går at återuppta ammningen sen när brösten läkt... o på julafton var vi inne på kontroll hos läkaren o hörseln var bra men gulheten var inte riktigt ok..så idag var vi tillbaka på sjukhuset för kontroll o nu blev hon godkänd...vikten har börjat stiga igen nu också så nu kan vi äntligen pusta ut lite efter allt flängande o julfirande.... 

vixan: ja nu i efterhand känns det konstigt nog som att graviditeten gick fort nu när väl bebis är här...

trassel: usch vad jobbigt för dig..hoppas de hittar förklaringen till dina dåliga prover....o att det går att göra något åt...hoppas du fick en bra jul ändå... 

• mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}  

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4 
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10 
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11 
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:11/11 
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp: 29/11 född:21/12 (igångsättning) 
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 22 dec 
    Silverklar BF 24 jan 2012  Klipp 5/1   född:??? 
    Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari född: 20/10 i v. 25+2 
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp 19/1  född:???
    Jomanjano BF 11/1-12 klipp 19/12 född: 12/12-11 i v:35+4
    Violatricolor BF 10/3-12 klipp???  född:??? 
    Becka81: BF 20/3-12 klipp???   född??? 
    Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april
    Casiopeia: BF 23/3-12 klipp??? född???
  • Trassel

MammaMys, testa de här!
    http://www.netoteket.se/art/lilypadz-1par.php
    Jag använde de den första tiden och man måste ju lufta och så men trots några struliga första dagar så fick jag aldrig sår.. Kanske tack vare att vårtorna aldrig blev uttorkade.

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och Snodden i magen BF 15/2 2012
  • Trassel

Mer prover idag, hoppas på att läkaren ringer sen och rapporterar de senaste. Torsdag mer prover på förlossningen. Inget nytt bara höga levervärden.

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och Snodden i magen BF 15/2 2012
  • Becka81

Vad tråkigt med en massa prover. Hoppas de kommer på vad det är snart och att det visar sig vara någon liten struntsak som är lätt att fixa. Själv känner jag det mest som om jag sitter av tiden just nu. 28+0 idag, så 12 veckor kvar.

• Trassel

Om gallsyravärdet stiger plus de höga levervärdena så är det ju graviditetsklådan som är boven och då är det nog inte så mycket mer att göra än att sätta igång kanske. Idag är det 32+5.
    Få se vad de säger på torsdag när förhoppningsvis alla prosvar från hepatit till mykoplasma också kommit.

• violatricolor
    Trassel skrev 2011-12-27 19:59:28 följande:
    Om gallsyravärdet stiger plus de höga levervärdena så är det ju graviditetsklådan som är boven och då är det nog inte så mycket mer att göra än att sätta igång kanske. Idag är det 32+5.

Få se vad de säger på torsdag när förhoppningsvis alla prosvar från hepatit till mykoplasma också kommit.

Håller tummarna för en så bra lösning som möjligt! 32+5 är ju tidigt men ganska långt gången ändå.

Ta hand om dig!