• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Trassel

Snodden v ä g r a d e röra på sig sent igårkväll. Låg stilla, kände efter, drack vatten , buffade, inte en rörelse. Blev jätterädd och smått panikslagen så vi åkte in. Inte förens doktorn ( en av mina favoriter sån tur var ) la handen på magen kom en spark...
    Så det blev en radda koller av flödet, ctg, ul och allt ser jättebra ut. Han kollade tom upp mina provsvar och lervervärdena har faktiskt börjat sjunka! Han skrev också ut en bättre medicin så jag slipper klia ihjäl mej på nätterna. Men jag måste ta gallsyraprov imorn innan jag får börja med den. Han nämnde lite att kanske var det idé att skynda på det hela runt v 37 också. 4 veckor dit så det låter helt ok med mej. Det krävs inte mycket nu för att man ska ramla ner i ett stort svart hål...

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och Snodden i magen BF 15/2 2012
  • violatricolor
    Trassel skrev 2011-12-28 21:41:02 följande:
    Snodden v ä g r a d e röra på sig sent igårkväll. Låg stilla, kände efter, drack vatten , buffade, inte en rörelse. Blev jätterädd och smått panikslagen så vi åkte in. Inte förens doktorn ( en av mina favoriter sån tur var ) la handen på magen kom en spark...

Så det blev en radda koller av flödet, ctg, ul och allt ser jättebra ut. Han kollade tom upp mina provsvar och lervervärdena har faktiskt börjat sjunka! Han skrev också ut en bättre medicin så jag slipper klia ihjäl mej på nätterna. Men jag måste ta gallsyraprov imorn innan jag får börja med den. Han nämnde lite att kanske var det idé att skynda på det hela runt v 37 också. 4 veckor dit så det låter helt ok med mej. Det krävs inte mycket nu för att man ska ramla ner i ett stort svart hål...

Skönt att allt var bra med bebben! Hoppas gallsyravärdena är ok imorgon så att du kan börja med medicinen. Klåda måste vara hemskt på nätterna! Förstår att du inte orkar så mycket mer nu. Men om det känns ok för dig så är det ju bra att de ev kan sätta igång det om fyra veckor.

Sköt om dig!
  • Trassel

Jodå, gallsyravärdet hade stigit från 21 till 33 på en vecka nu så idag ska jag börja med ursofalk nu och v 37+0 verkar det som att det blir igångsättning. Man ska tydligen inte gå med detta för länge.

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och Snodden i magen BF 15/2 2012
  • violatricolor
    Trassel skrev 2011-12-29 15:24:18 följande:
    Jodå, gallsyravärdet hade stigit från 21 till 33 på en vecka nu så idag ska jag börja med ursofalk nu och v 37+0 verkar det som att det blir igångsättning. Man ska tydligen inte gå med detta för länge.

Hoppas medicinen hjälper!
  • mamma mys

trassel: ger dig styrka att stå ut i 4 veckor till, så får du din belöning sen...o för mig funkade ju igångsättningen jätte bra..var mest orolig att kroppen inte skulle svara på medicineringen så det skulle bli akut snitt...

igår rensade jag ur min garderob o insåg att jag kom i flera par jeans som jag köpte efter att jag vart sängliggandes 5 veckor på sjukhuset när jag väntade noel..o har inte kunnat ha dom sen jag blev gravid med wiggo för snart 4 år sen..underbart:) så denna gång var det inga problem att bli av med bebis fettet;) tyvär vägrar lillan ta bröstet nu efter några dagar med flask matning:( blev så besviken så jag började grina o känner mig konstigt nog som en dålig mamma fast än jag vet att det inte är nåns fel..sambon ser dock det possitiva i det att han kan vara mer delaktig o avlasta mer:) 

• MiScHoOo

trassel, vad jobbigt du har det, hoppas det vänder snart så du kan börja njuta av slutet av graviditeten.

• Trassel

Tyvärr verkar inte medicinen ge nån större effekt på kliandet.Har bara tagit andra dosen nu så jag ska väl inte säga för mycket än men ändå. Det kliar ju så infernaliskt!!!

MammaMys jag tänker så nu ma fyra veckor till men uj vad det känns långt när det kliar så här!

MiScHoOo nejmen så söt han är ert lilla mirakel!!!