• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Trassel
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}  

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4 Baby
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10 Baby
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11 Baby
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:11/11 Baby
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp: 29/11 född:21/12 (igångsättning) Baby
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 22 dec Baby
    Silverklar BF 24 jan 2012  Klipp 5/1   född:??? 
    Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari född: 20/10 i v. 25+2Baby 
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp 19/1  född:???
    Jomanjano BF 11/1-12 klipp 19/12 född: 12/12-11 i v:35+4Baby
    Violatricolor BF 10/3-12 klipp???  född:??? 
    Becka81: BF 20/3-12 klipp???   född??? 
    Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april
    Casiopeia: BF 23/3-12 klipp??? född???
    Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och Snodden i magen BF 15/2 2012
  • Jomajano

Silverklar, min dotter föddes med cerclaget kvar så dom fick ta det i efterhand, skulle rekomendera att du åker in en gång för My hellre för det var inte så kul att ta det när man e nyförlöst... Tyckte jag :) åk hellre in en gång för My så dom kan kolla om det händer nått! Lycka till!
    Violatricolor jag träffade pupp på sjukhuset för flera veckor sedan, då gick det ganska bra lilla pojken andades själv å så.. Har jag för mig, hon sa att hon inte va så aktiv på FL men tittade in i bland, vi får bara hoppas å hålla tummarna för att allt går och har gått bra! Gott nytt år allihopa !!

• violatricolor
    Jomajano skrev 2012-01-02 10:30:25 följande:
    Silverklar, min dotter föddes med cerclaget kvar så dom fick ta det i efterhand, skulle rekomendera att du åker in en gång för My hellre för det var inte så kul att ta det när man e nyförlöst... Tyckte jag :) åk hellre in en gång för My så dom kan kolla om det händer nått! Lycka till!

Violatricolor jag träffade pupp på sjukhuset för flera veckor sedan, då gick det ganska bra lilla pojken andades själv å så.. Har jag för mig, hon sa att hon inte va så aktiv på FL men tittade in i bland, vi får bara hoppas å hålla tummarna för att allt går och har gått bra! Gott nytt år allihopa !!

Nej, det låter inte kul att ta bort det när man är nyförlöst!

Ok, skönt att det var ganska bra när du pratade med henne. Ja, jag håller tummarna för dem.
  • Becka81

Haft mensvärk inatt vid två tillfällen. Minns knappt om jagsomnade ifrån det eller om jag var vaken när det slutade. Det var inte det där krampaktiga utan mer molande och kändes även i nedre ryggen och ut mot höfterna typ. Har inte haft mensvärk tidigare under graviditeten, så oroar mig för vad detta var för tecken. Kanske finns det hopp ändå för att det ska vara växtvärk. Har dessutom blivit lite lösare i magen trots Niferex, vilket jag tycker är lite konstigt. Ska till BM idag och läkaren imorgon, så lär väl få nått svar då hoppas jag. Hur har ni haft det?

• Lanie
    Becka81 skrev 2012-01-03 10:37:02 följande:
    Haft mensvärk inatt vid två tillfällen. Minns knappt om jagsomnade ifrån det eller om jag var vaken när det slutade. Det var inte det där krampaktiga utan mer molande och kändes även i nedre ryggen och ut mot höfterna typ. Har inte haft mensvärk tidigare under graviditeten, så oroar mig för vad detta var för tecken. Kanske finns det hopp ändå för att det ska vara växtvärk. Har dessutom blivit lite lösare i magen trots Niferex, vilket jag tycker är lite konstigt. Ska till BM idag och läkaren imorgon, så lär väl få nått svar då hoppas jag. Hur har ni haft det?
    angående niferex, jag har flera vänner som blev lös i magen av niferex, så man måste inte bli hård i magen av järntabletter. förhoppningsvis var det bara växtvärk du kände!
  • Thalis
    Silverklar skrev 2011-12-31 12:59:23 följande:
    mischooo: Söt kille, ert lilla underverk! ....... ........ ....... ......egofråga: känns som om det börjar närma sig. Haft täta och regelbundna SD flera nätter som dock stoppats med hjälp av Alvedon (så inte riktigt på G utan förvärkar) samt har de senaste två dagarna fått lös avföring (ursäkta detalj). Mer allmänt tryck och en allmän känsla bara. Tror dock att det kommer klara sig idag med vila. Vet dock nye vad dom skulle ske om jag började röra på mig mer...? Har klipptid av cerklage 5/1 och undrar om någon annan varit med om att FL startar när bandet är kvar? Ok om de hinner klippa men låter inte så roligt om det inte hinns med och bandet skär igenom? Har någon varit med om det? Ska ju tydligen inte vara någon fara men låter inte så roligt.
    Min Adrian kom 3 dagar innan det planerade ks! På mindre än 10 minuter fick jag krystvärkar,vattnet gick och jag började blöda som en tok! Som tur är ringde vi ambulans som körde mig till USÖ i illfart och väl där kunde de konstatera av cerklaget hade flyttat sig och jag var 7-8 cm öppen.
    Det blev akut ks för min del då Adrian kom med rumpan före,så inom 10 minuter efter att jag kom till USÖ låg jag på operationsbordet. De tog bort cerklaget när jag var nedsövd.
    Mamma till A, A, A och V.
  • Silverklar

Tack alla snälla som svarat på min fråga om cerklage kvar vid FL-start! Känt mig lite fånig eftersom det lugnade ner sig och aldrig startade ordentligt även om jag haft några fler falskalarm... Nu känns det dock lugnt eftersom jag har klipptid av cerklaget imorgon förmiddag Har inga förväntningar på att det ska starta efter det, börjar kännas som om bebisen kan komma att invänta BF-datum innan hon kommer...