Lill Z skrev 2012-01-10 11:46:36 följande:
Violatricolor: min dotter (som är 4 år nu) var också tillväxthämmad. Gick lite upp och ner i % men tror att det slutade på 22%. Hon vägde 2130 när hon föddes i v 36. Har gått jätte bra, hon är fortf inget stort barn, men envis så det räcker ! Dem hittade aldrig ngt "fel" el anledning till varför hon var lite mindre....ibland är det ju bara så att vissa är mindre och vissa större. Men man blir ju sååå orolig när det är ngt som inte riktigt är som det ska.
Skall på koll hos min bm i morgon...hoppas att min tapp inte tagit skada av allt hostande. Har fått hostmedicin utskrivet idag på vårdcentralen och då tog dem ett crp som var lätt förhöjt, beror väl på hostan, men får nog ändå tjata till mig en urinodling ifall ifall.
Härligt att höra att det gått så bra för din dotter!
Ja, man blir ju orolig ändå. Avvikelsen i % har ökat för min bebis men det visar sig väl på nästa tul om den följer någon linje ändå eller om avvikelsen blivit större. En vecka kvar till det tul...
Födde du din dotter vaginalt eller med kejsarsnitt? Om jag får fråga...
Vad jobbigt med hostan. Hosta är ju extra jobbigt när mam är gravid. Hoppas den ger med sig snart!