• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • vixan
    mamma mys skrev 2011-12-30 10:49:09 följande:
    trassel: ger dig styrka att stå ut i 4 veckor till, så får du din belöning sen...o för mig funkade ju igångsättningen jätte bra..var mest orolig att kroppen inte skulle svara på medicineringen så det skulle bli akut snitt...

igår rensade jag ur min garderob o insåg att jag kom i flera par jeans som jag köpte efter att jag vart sängliggandes 5 veckor på sjukhuset när jag väntade noel..o har inte kunnat ha dom sen jag blev gravid med wiggo för snart 4 år sen..underbart:) så denna gång var det inga problem att bli av med bebis fettet;) tyvär vägrar lillan ta bröstet nu efter några dagar med flask matning:( blev så besviken så jag började grina o känner mig konstigt nog som en dålig mamma fast än jag vet att det inte är nåns fel..sambon ser dock det possitiva i det att han kan vara mer delaktig o avlasta mer:) 
    Vet hur du känner dig. Jag ammar inte heller men pumpar. Har så lite mjölk  så hon får ersättning också. Det här med pumpning börjar bli tröttsamt. Svårt att hinna med när man har en fyraåring som också vill ha uppmärksamhet och dessa nappflaskor som ska diskas och kokas. suck gnäll gnäll Skrattande

Någon som hört något från Frugan??
  • Silverklar

mischooo: Söt kille, ert lilla underverk! ....... ........ ....... ......egofråga: känns som om det börjar närma sig. Haft täta och regelbundna SD flera nätter som dock stoppats med hjälp av Alvedon (så inte riktigt på G utan förvärkar) samt har de senaste två dagarna fått lös avföring (ursäkta detalj). Mer allmänt tryck och en allmän känsla bara. Tror dock att det kommer klara sig idag med vila. Vet dock nye vad dom skulle ske om jag började röra på mig mer...? Har klipptid av cerklage 5/1 och undrar om någon annan varit med om att FL startar när bandet är kvar? Ok om de hinner klippa men låter inte så roligt om det inte hinns med och bandet skär igenom? Har någon varit med om det? Ska ju tydligen inte vara någon fara men låter inte så roligt.

• vixan
    Silverklar skrev 2011-12-31 12:59:23 följande:
    mischooo: Söt kille, ert lilla underverk! ....... ........ ....... ......egofråga: känns som om det börjar närma sig. Haft täta och regelbundna SD flera nätter som dock stoppats med hjälp av Alvedon (så inte riktigt på G utan förvärkar) samt har de senaste två dagarna fått lös avföring (ursäkta detalj). Mer allmänt tryck och en allmän känsla bara. Tror dock att det kommer klara sig idag med vila. Vet dock nye vad dom skulle ske om jag började röra på mig mer...? Har klipptid av cerklage 5/1 och undrar om någon annan varit med om att FL startar när bandet är kvar? Ok om de hinner klippa men låter inte så roligt om det inte hinns med och bandet skär igenom? Har någon varit med om det? Ska ju tydligen inte vara någon fara men låter inte så roligt.
    Jag har varit med om att förlossningen startat medan cerklaget var på plats. Hade regelbundna värkar var fjärde minut när det började blöda åkte vi in. De klippte upp cerklaget då de tyckte att det var bäst för barnet var då i v 24.  
  • Lanie

silverklar: mina värkar satte igång två dagar innan planerat klipp. Det var ju bara till o åka in och de tog bort cerklaget och jag var redan åtta cm öppen. Två timmar senare föddes lilla Thea. Så jag hann in innan cerklaget ställde till med problem iaf... hoppas det inte blir några problem för dig om nu förlossningen skulle sätta igång innan klippet. Gott nytt år på dig iaf!

• violatricolor
    Silverklar skrev 2011-12-31 12:59:23 följande:

Jag frågade min läkare om detta om vad som händer om värkarbetet startar och cerklaget sitter kvar. Som jag fattade det så är det väldigt ovanligt att det blir någon svår skada på tappen om man åker in så fort värkarna startar.
  • Silverklar

Tack för svar! ... ... ... Låter betryggande med att flera hunnit in för att klippa bort cerklaget efter att värkarna startat, utan negativ följd. Får hoppas på samma ifall det skulle starta innan jag hunnit klippa. ... ... ... ... ... Gott Nytt År alla!

• Becka81

Vilken liten sötnos Mischoo. Åh vad sugen jag blir på att hålla min lilla i famnen. Gott nytt år allihopa!

• violatricolor

Usch mardröm i natt. Drömde att liten ploppade ut hemma och var så liten, så liten. Måste varit tillväxthämmad... Men livlig var den på mitt bröst. Tack och lov att jag vaknade och kände den leva om i magen...

• vixan
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}  

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4 Baby
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10 Baby
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11 Baby
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:11/11 Baby
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp: 29/11 född:21/12 (igångsättning) Baby
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 22 dec Baby
    Silverklar BF 24 jan 2012  Klipp 5/1   född:??? 
    Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari född: 20/10 i v. 25+2 
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp 19/1  född:???
    Jomanjano BF 11/1-12 klipp 19/12 född: 12/12-11 i v:35+4
    Violatricolor BF 10/3-12 klipp???  född:??? 
    Becka81: BF 20/3-12 klipp???   född??? 
    Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april
    Casiopeia: BF 23/3-12 klipp??? född???