Klippet gick ok idag. Bebisens huvud tryckte på så mycket att vi fick förflytta oss från SpecMVC till FL-avd och fortsätta där med bättre verktyg. Sedan fick inte läkaren bort tråden efter klipper, så en till/annan läkare kom in för att känna/prova. Innan andra läkaren provade sa de att de kanske fick lämna kvar tråden ifall den inte lossnade och att det skulle vara helt ofarligt isåfall. Tur som var fick den andra läkaren bort tråden dock, känns bättre mentalt att veta att den är borta och inte bara uppklippt... Allt detta krävde ganska mycket meckande där nere så att säga, och de talade om lustgas. Klarade mig dock igenom allt med hjälp av profylaxandning. Hade kanske varit bra att prova på lustgasen inför FL, eftersom jag inte använde någon sådan förra gången och jag helst vill undvika eda och mn inre vet hur denna FL blir. Använde akupunktur och profylaxandning förra FL. .... ... ... ... ... ... ... Egofråga: jag var sjukskriven t.o.m. 3/1 (v.36+6), när jag talade med läkaren på SpecMVC om det vid förra besöket (att sjukskrivningen gick/går ut då eftersom man inte kan vara sjukskriven för hotande förtidsbörd längre än så) sa hon att jag skulle ta upp det med klippläkaren som skulle ordna det... (?) Nu glömde jag tyvärr det! Blir så arg på mig själv, vet inte hur det var tänkt/kunde ha ordnats men läkaren var väldigt trevlig även om klippet krånglade. Nu känns det himla osäkert, skulle helst inte vilja börja ta av mina fp-dagar, speciellt som jag bara får en massa SD utan att det blir allvar, känns som om det inte är omöjligt att jag går över ... Ska testa att ringa SpecMVC och be dem hjälpa mig, men känns mer osäkert eftersom jag troligen inte kommer att få tala med läkare(n)... Hur har ni andra gjort som gått förbi v. 36+6? Annan sjukskrivning (för vad isåfall?) eller fp? Havandeskappeng är inte aktuellt för mig eftersom jag inte har ett sådant jobb. ..... ... .... .... .... .... .... .... .... .... .... Becka: grattis till lyckat besök hos läkaren och besked om att bebisen lagt sig rätt! Håller tummarna för att den stannar så!