• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Dallis
    PennyJenny skrev 2010-08-26 20:09:06 följande:
    KL 10.37 SÅG VÅRT MIRAKEL DAGENS LJUS Hjärta

EN UNDERBAR LITEN GOSSE PÅ 1645 GRAM OCH ÄNNU OKÄND LÄNGD TITTADE UT. HEEEELT FANTASTISK! VI MÅR BRA ALLA TRE OCH KAN INTE VARA LYCKLIGARE <3 TACK ALLA HÄRLIGA VÄNNER FÖR ERT STÖD UNDER VÅR JOBBIGA RESA. NU TAR EN NY RESA MED NYA MÅL VID :)
    JÄTTE GRATTIS! Jag blir alldeles varm i hjärtat av gläjde för er!
    Säger som de andra, du får berätta mer när du orkar :)
  • Schäfer

EN UNDERBAR LITEN GOSSE PÅ 1645 GRAM OCH ÄNNU OKÄND LÄNGD TITTADE UT. HEEEELT FANTASTISK! VI MÅR BRA ALLA TRE OCH KAN INTE VARA LYCKLIGARE <3 TACK ALLA HÄRLIGA VÄNNER FÖR ERT STÖD UNDER VÅR JOBBIGA RESA. NU TAR EN NY RESA MED NYA MÅL VID :)

Åh Grattis!!!!

Kan man misstänka att det var dom där onda sd du haft ett par dagar? För visst var väl inte ditt planerade snitt förrens om ett par veckor!?

Oavsett - Grattis och stort lycka till nu! Berätta gärna när du har tid och ork hur det var och vad som händer! *kram*

• MagdaA

hej tjejer!

Hur har helgen varit? Allt lugnt? Här är det bra. Haft en rätt så lugn helg. Magen har tagit en skutt och putar nu rätt ordentligt. hoppas dock att det inte tynger för mycke neråt. Ny koll på torsdag, hoppas det ser bra ut då!

Jag blev moster igår morse. Min storasyster fick sitt 4:e barn. Nu suger det ännu mer efter den här lilla krabaten i magen kan jag lova!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Dallis

helgen har varit skit. Har haft sjuk klåda hela helgen! Jag lyckas inte bli av med den!
    Var på jourläkarcentralen eftersom jag dessutom fått utslag på magen och läkaren där säger bara; Det ser ut som att du är allergisk mot något.
    Jag har en massa allergier, men jag har inte ätit något som jag inte tål. Suck. Det enda jag fick med mig därifrån var att jag skulle ta receptfria antihistamintabletter, vilket jag redan gjort...

Ringde till Bm idag och hon trodde på Hepatos (gravklåda) jippie eller inte.
    Ska in imorgon för koll av levervärdena och gallsalterna...
    Att det inte kan få vara bra! Jag vill kunna andas ut nu och bara vänta ut Plutt....

Hoppas ni andra har det bättre!

• Hoppas78

Grattis! Fick lite tarar i ogonen nu, verkligen fantastiska nyheter! Hoppas ni far lamna sjukhuset inom en inte allt for lang framtid. Manga stora grattis kramar!!!
  • Grazila

Hej tjejer

Igårkväll kom vår underbara pojke som vi inte kunnat få utan cerklage. Han hade vuxit sig stor: 4,4kg och 53 cm, föddes v.41+0

Det var urhäftigt, chockartat, alla stora känslor. Och jag är så otroligt lycklig!

Kramar 

• Schäfer
    Grazila skrev 2010-08-30 22:18:59 följande:
    Hej tjejer

Igårkväll kom vår underbara pojke som vi inte kunnat få utan cerklage. Han hade vuxit sig stor: 4,4kg och 53 cm, föddes v.41+0

Det var urhäftigt, chockartat, alla stora känslor. Och jag är så otroligt lycklig!

Kramar 
    Stort Grattis!!! Vilken stor kille dessutom
  • MagdaA
    Grazila skrev 2010-08-30 22:18:59 följande:
    Hej tjejer

Kramar 
    å GRATTIS!!! Så roligt att han äntligen kommit! Min syster fick också barn igår, en flicka på 4,4 kg, men hon va "bara" 52 cm lång. KRAM å grattis igen!
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Dallis
    GRATTIS GRAZILA! Skönt att han äntligen ville komma ut Solig
  • Dallis

Det var inte hepatos! Äntligen något bra :)

Svar på tråden Cerclage?