• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Schäfer
    Dallis skrev 2010-09-01 21:35:22 följande:
    Det var inte hepatos! Äntligen något bra :)
    Vad skönt Har du fått allergitabletter utskrivna nu då eller är det bara att "stå ut"!?
  • Thalis
    Grazila skrev 2010-08-30 22:18:59 följande:
    Hej tjejer

Igårkväll kom vår underbara pojke som vi inte kunnat få utan cerklage. Han hade vuxit sig stor: 4,4kg och 53 cm, föddes v.41+0

Det var urhäftigt, chockartat, alla stora känslor. Och jag är så otroligt lycklig!

Kramar 
    Stort GRATTIS!!!!
    Vilken bamse bebis Hjärta
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • MagdaA

Hej på er tjejer! Tycker det är lite smålugnt här i tråden nu. Fast eg inte så konstigt, 2 har kläckt å då finns ju inte samma tid att hänga här...

Jag ska på koll idag vid 12. Känns himla skönt att det bara är en vecka sen sist. 1 vecka går ju faktist ganska fort så det känns som jag nyss var där. Hoppas få besked idag om hur/när det blir cerklage.

Har packat iordning väskan idag också, blev lite mer den här gången, så den får ligga i bilen om jag blir kvqar direkt.

Min man följer inte med idag. Eftersom jag har tid mitt på dan så skulle han ha förlorat så mycke tid på jobbet så vi kom överens om att jag åker själv och skulle jag bli kvar så ringer jag så kommer han in då istället. Känner mig betydligt lugnare idag så jag tror det går bra.

kram på er!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Thalis

Lycka till Magda!!

Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • MagdaA

Hej. Åter från stan.

Maken följde med endå 5 min innan jag skulle åka kom han hem, dom hade så lugnt på jobbet så han tog ledig resten av dagen, så efter läkarbesöket tog vi en lunch på stan och gjorde några ärenden.

Kollen gick bra. Tappen låg kvar på 34-36 mm som förra veckan. Lite besviken dock att inget mer än så blev bestämt, inget op-datum med andra ord. Ny koll på tisdag. Min ordinarie läkare är borta 2 veckor nu så nästa koll är hos en annan läkare, henne har jag träffat vid förra grav, verkar bra. Hoppas kunna få en lite annan bild då och jag hoppas hon kan ge mig en op-tid. Kanske f¨år passa på att ställa lite mer krav när Överläkaren är borta

Trött så in i bomben och ONT i fogarna. Ska iväg på lite jobb i kväll så nu ska jag lägga mig på soffan och läsa en stund.

Kram på er!

Thalis: Lycka till i morgon! Håller alla tummar!

• Schäfer
    Magda: vad skönt att allt såg bra ut!!! Förstår dock inte varför de "fegar" med cerklaget...jaja...de är ju läkare och vet säkert bäst!?

Själv hade jag lust att strypa någon i veckan... väntar och väntar ju på min kallelese till läkaren på specen. Tillslut ringde jag och kollade om dom satt upp någon tid. Tid? Va, nä de hade inte fått någon remiss!? {#emotions_dlg.djavulsk}
    Ringde då till mödravården som direkt började ursäkta sig och de lovade att de skulle faxa in remissen med noteringen "hanteras snarast"...
    Att det ska vara så svårt!? *suck*
  • Niinis
    Schäfer skrev 2010-09-03 07:16:12 följande:
    Magda: vad skönt att allt såg bra ut!!! Förstår dock inte varför de "fegar" med cerklaget...jaja...de är ju läkare och vet säkert bäst!?

Själv hade jag lust att strypa någon i veckan... väntar och väntar ju på min kallelese till läkaren på specen. Tillslut ringde jag och kollade om dom satt upp någon tid. Tid? Va, nä de hade inte fått någon remiss!? {#emotions_dlg.djavulsk}
    Ringde då till mödravården som direkt började ursäkta sig och de lovade att de skulle faxa in remissen med noteringen "hanteras snarast"...
    Att det ska vara så svårt!? *suck*

håller med dig schäfer! Tycker också det är konstigt att de "fegar" med att sätta cerklage när en person HAR försvagad livmoderhals, och alla som vet något om det vet att då kan man typ öppna sig tyst från den ena dagen till den andra. Så om det ser bra ut igår, betyder det inte att det inte kan hända något några dagar senare bara. Vill inte skrämma dig Magda, men hoppas att på att du får ett cerklage snart, vet själv hur dramatiskt det plötsligt blir om man öppnar sig och får ett akut cerklage, önskar så att du ska slippa det! Min läkare sa att v.16 är fortfarande ok att sätta cerklage, men därfter ökar riskerna och möjligheten att det ska lyckasblir mindre och mindre. Så bäst är det ju att sätta tidigt, typ v.13-15. Förstår faktist inte alls varför de fegar med dig, då du visat ha bra effekt av ett cerklage. Tyvärr blir jag inte förvånad heller då jag vet att läkare kan göra MÅNGA fel (bland annat det schäfer nämnde) så det jag lärt mig är att man måste stå på sig och KRÄVA saker, annars kan mycket gå fel. Jag fick kräva en massa infektions prover och allt annat möjligt då jag var gravid, saker som inte hade blivit av om jag inte tjatat om detta.

Önskar så att det går bra för dig Magda!!

• MagdaA

tack tjejer!

även om ni skrämmer mig så är det såklart ett stöd på samma gång. på tisdag ska jag på nästa koll. mao bara 5 dagar emellan. då ska jag träffa en annan läkare och jag kommer ställa krav. nu är min ordinarie läkare borta 2 veckor så kanske ska jag passa på att få en op-tid bokad då

kram på er!

• Schäfer
    MagdaA skrev 2010-09-03 08:38:32 följande:
    tack tjejer!

även om ni skrämmer mig så är det såklart ett stöd på samma gång. på tisdag ska jag på nästa koll. mao bara 5 dagar emellan. då ska jag träffa en annan läkare och jag kommer ställa krav. nu är min ordinarie läkare borta 2 veckor så kanske ska jag passa på att få en op-tid bokad då

kram på er!
    Det är rätt, stå på dig!!! *kram*

Ego: ringde specen igen och nu hade de fått in remissen och jag hade en tid nästa vecka men inte till MIN läkare!?
    Dock så ändrade de när jag berättade lite så nu har jag en tid hos min läkare nästa måndag Äntligen!!!
Svar på tråden Cerclage?