Schäfer skrev 2010-09-03 07:16:12 följande:
Magda: vad skönt att allt såg bra ut!!!

Förstår dock inte varför de "fegar" med cerklaget...jaja...de är ju läkare och vet säkert bäst!?
Själv hade jag lust att strypa någon i veckan... väntar och väntar ju på min kallelese till läkaren på specen. Tillslut ringde jag och kollade om dom satt upp någon tid. Tid? Va, nä de hade inte fått någon remiss!?

Ringde då till mödravården som direkt började ursäkta sig och de lovade att de skulle faxa in remissen med noteringen "hanteras snarast"...
Att det ska vara så svårt!? *suck*
håller med dig schäfer! Tycker också det är konstigt att de "fegar" med att sätta cerklage när en person HAR försvagad livmoderhals, och alla som vet något om det vet att då kan man typ öppna sig tyst från den ena dagen till den andra. Så om det ser bra ut igår, betyder det inte att det inte kan hända något några dagar senare bara. Vill inte skrämma dig Magda, men hoppas att på att du får ett cerklage snart, vet själv hur dramatiskt det plötsligt blir om man öppnar sig och får ett akut cerklage, önskar så att du ska slippa det! Min läkare sa att v.16 är fortfarande ok att sätta cerklage, men därfter ökar riskerna och möjligheten att det ska lyckasblir mindre och mindre. Så bäst är det ju att sätta tidigt, typ v.13-15. Förstår faktist inte alls varför de fegar med dig, då du visat ha bra effekt av ett cerklage. Tyvärr blir jag inte förvånad heller då jag vet att läkare kan göra MÅNGA fel (bland annat det schäfer nämnde) så det jag lärt mig är att man måste stå på sig och KRÄVA saker, annars kan mycket gå fel. Jag fick kräva en massa infektions prover och allt annat möjligt då jag var gravid, saker som inte hade blivit av om jag inte tjatat om detta.
Önskar så att det går bra för dig Magda!!