PennyJenny: vad härligt att få höra från dig, har tänkt så på Er! Förstår att flytten "hem" känns läskig... Min syster har en prematur och jag kommer ihåg när de skulle flytta från Uppsala till sitt hemsjukhus hur orolig hon var. Hoppas det går bra!
Läskigt med hålet i urinblåsan

Är det helt läkt nu? Kramar till Dig och lilleman!
Magda: stora tumhållningen för Dig idag!!! Hoppas du får de besked du vill! *kram*
Thalis: Så nu sitter snöret på plats!!! Skönt! Hur mår du? Är det "lugnt"?
tigerkaka: jag blir helt chockad och saknar ord för hur de behandlar dig!!! Så får det inte gå till!!! Hur är det med dig nu?
Min läkare har alltid sagt att man inte ska ta några risker innan v.34 och dig har de alltså skickat hem

*kram*
TikTok skrev 2010-09-04 11:42:23 följande:
Hej!
Jag är ny i tråden & ska få cerclage snart.
Jag undrar hur era erfarenheter varit under resterande delen av graviditeten.
Sattes ert cerclage högt upp el långt ner på tappen? Hur har denna påverkan varit osv.
Sj har jag förlorat 2 barn väldigt sent, så man har inte så mkt hopp om ett planerat cerclage.
Någon som kan puffa upp mig kanske? Inboxa gärna oxå.
Stor Kram
TikTok: beklarar dina förluster. I vilken vecka skedde de? Jag har förlorat två barn i v.24. I den senare fick jag cerklage satt akut i v.20 efter att jag börjat öppna mig men det höll tyvärr inte.
Planerat och förebyggande cerklage har mycket bättre effekt. I min senaste graviditet (3:e) fick jag cerklaget förebyggande i v.14+ Den satt ganska högt upp, så långt upp de kan sätta det. Jag var sen sängliggande hemma till v.34 och i v.35 kom min dotter som idag är lite drygt 2 år och mår alldeles utmärkt!
Stanna gärna i tråden, här finns mycket stöd att hämta och om du undrar över nått så svarar den som har erfarenhet av just "den saken".
Lycka till nu, när får du cerklaget?
Ego: var på kub igår och fick liten risk så det kändes skönt! Eller som sköterskan sa: "jag kom in som en gravid 37-åring men gick ut som en gravid 28-åring"