tigerkaka skrev 2010-09-04 13:44:55 följande:
hej på er!
här händer de grejer =)
grattis PJ och Grazila till dom små!!
PJ : skönt att du fick ett lugnt planerat snitt och väl kämpat enda in i det sista! =)
Grazila : vilken stor bebbe, skönt att han kom till sist, de tog lite tid efter klippet men skönt att det gick bra =)
hann mannen komma med dig? läste att du var lite rädd för att bli själv vid förlossningen.
Dallis: här händer de grejer, tur att dom fick bukt på infektionen, hoppas du slipper flera o vilken otur att ramla så illa =o
huvudsaken att allt är bra nu, håller tummarna att du får ha lugn och ro nu =).
Thalis: fint att du satte dom på plats, glömma sådär, skandal !! me nu ordnar de sig, håller tummarna =) , du borde få cerklage väldigt snart?
magda84: skönt att allt gått bra för dig, hoppas nu också på att du får ditt cerklage snarast, förstår inte riktigt vad dom sysslar med. bättre att få ett satt i tid än att få ett akut med all den stress och oro det kan innebära. du får kräva de av den nya läkaren. men ändå bra att dom har lite koll på dig nu. hoppas hoppas att de ordnar sig nu.
schäfer välkommen tillbaka =) o välkommen hit tik tok!
här kmr en liten update på mig.
efter 10 v sängliggande på sjukhuset ville dom ha upp mig, även fast de gjorde ont att vara uppe. förra fredagen skickade dom hem mig. haft ont konstant sen jag kom hem, mkt mer rörelse och belastning där nere, inge vidare. i måndags var jag in till förlossningen då jag börjat blöda, de var från ceklaget som jag misstänkte. de sitter juu inte fast där d ska sedan länge men nu var de sämre igen. fick åka hem i måndags igen. i onsdags på mitt återbesök på spec mvc gjorde jag ett vul för att kolla cerklaget, nu har de släppt alldeles o hänger i kanten plus att jag är öppen ca 3 cm, han på vul sa ojdå de är dags närsomhelst..eh jaha tänkte jag och en dr kom och undersökte mig vaginalt och sa att ne de är inte på gång än? jag var öppen men hinnblåsan buktande inte så mkt tyckte han.. jaha ja...fick sedan åka hem igen. så nu är jag hemma igen o vågar knappt röra mig mera, när jag går på toa kniper jag krampaktigt i hop benen. är duktigt arg för att dom skickat hem mig o även fast de blvit sämre verkar de inte finnas planer på att lägga in mig igen. känns bara som att dom vill att jag ska föda, det är ju safe nu jämfört med innan. men jag vill ju gå så länge som möjligt och slippa neo så länge som möjligt. är i v 32, men jag vill inte att han sa komma nu, e så arg och sur. trygghet finns inte längre. och mina upprepade uvi har dom inte heller fått bukt me. får se hur länge de kmr gå till, känns inte som länge alls. för vem skickar hem en när allt var så dåligt, på annat sjukhus hade dom inte gjort de. 5mm tapp och öppen med löst cerklage och hinnblåsan längst ner i kanalen, så skicka dom hem mig, nu är de värre. less ja blir.
Jösses vad förbannad jag blir!!!
Jag har god lust att skriva till pressen om hur många av oss behandlas när vi behöver sjukvården som bäst!
Idotiska läkare som inte borde jobba med människor, helt inkompenenta idioter som leker med våra bebisar liv och vår sorg och oro!!
Snart spricker jag av ilska!
Tiger,sådär ska du inte behöva ha det! Det kan inte vara bra för någon och din stressnivå måste vara skyhög!
Önskar att jag kunde göra något för dig, banka skiten ur någon läkare eller åtminnestone sätta dem på plats verbalt.