• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MagdaA

Schäfer: Ja lejonet var lite sött, blir nog att kalla magen för de Nu pratade inte läkaren så mkt om ivf men han nämnde de lite snabbt, och jag förstod det som att dom patienterna tog tabl ett tag innan samt efter insättning. för att stärka upp på nått vis och det hade haft god effekt.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Schäfer

Måste fråga en sak, är det någon som har erfarenhet av myom?

Det slog mig just att på senaste ul jag gjorde såg man att jag hade ett myom, men jag tänkte inte så mycket mer på det men nu blev jag orolig och läste på nätet om det... Lät ju kanske inte helt kul!?

Ska på nytt ul på måndag, då ska jag fråga lite mer...

• Dallis
    Magda: Vad skönt att det gick bra för dig! Nu hoppas vi att op blir snart, så du kan få slappna av lite till.

Schäfer:
    Nästa mål är 30 veckor, sen känner jag att Plutt kan få komma om hoan vill. Även om vi vill att det ska gå så långt som möjligt, såklart.
  • MagdaA

glömde skriva att tappen är ca 25% länge nu än när jag väntade pojken. så självklart bättre utgångsläge än sist, känns skönt

läkaren frågade när jag fick cerklaget senast, det var i vecka 20. "ja det är ju eg för sent.." sa han då. nu lät det som 16-17 var aktuellt. mao om ca 1-2 veckor.

hade en liten väska med mig idag med ett ombyte, lite hygienartiklar, en tidning och dagboken. Tänk att en sån liten grej kan ge så mkt trygghet. Den låg visserligen kvar i bilen hela tiden, men iaf... skrive rinte dagbok i vanliga fall, men har skrivit vid alla graviditeterna. Rätt kul att kulla gå tillbaka å jämföra. Och det har varit väldigt bra terapi de perioder jag legat inne.

nu ska jag hämta älskade pojken på dagis. här om dagen när jag hämtade honom så sa han "nu ska jag bli storebror!" jag höll med honom och frågade hur man blir det? då sa han: "man bli större å större å större!" sötisen!

• Grazila

Skönt Magda att det rör sig i rätt riktning för dig. Ffa tätare kontroller, det är ju det som är så himla viktigt. Grattis till goda nyheter idag!

Mina nyheter är bara att det ÄR en rörlig filur där inne, men som nu låg med huvud i rätt riktning, om än lite högt och fötterna på typ samma ställe, alltså dubbelvikt Glad Men det verkligt positiva är att den nu lagt sig med ryggen utåt (hela tiden haft åt sidan) så i princip har den nu lagt sig helt korrekt för förlossning om den bara vill sjunka ned ordentligt också och inte sitta som fastcementerad i fundus. Vad ska jag göra, sova sittande i TV-soffan? Nu får den inte ändra sig igen!

Tack för era uppmuntrande ord här flickor, jag har verkligen känt mig mindre ensam tack vare er. Pratar inte nåt om graviditetsstruleriet med nån irl förutom maken. Är väl nästan överdrivet diskret... 

• MagdaA

Grazila: hoppa hopprep Då kanske du liksom hoppar ner och kilar fast busungen

• PennyJenny

KL 10.37 SÅG VÅRT MIRAKEL DAGENS LJUS Hjärta

EN UNDERBAR LITEN GOSSE PÅ 1645 GRAM OCH ÄNNU OKÄND LÄNGD TITTADE UT. HEEEELT FANTASTISK! VI MÅR BRA ALLA TRE OCH KAN INTE VARA LYCKLIGARE <3 TACK ALLA HÄRLIGA VÄNNER FÖR ERT STÖD UNDER VÅR JOBBIGA RESA. NU TAR EN NY RESA MED NYA MÅL VID :)

• Thalis
    PennyJenny skrev 2010-08-26 20:09:06 följande:

EN UNDERBAR LITEN GOSSE PÅ 1645 GRAM OCH ÄNNU OKÄND LÄNGD TITTADE UT. HEEEELT FANTASTISK! VI MÅR BRA ALLA TRE OCH KAN INTE VARA LYCKLIGARE <3 TACK ALLA HÄRLIGA VÄNNER FÖR ERT STÖD UNDER VÅR JOBBIGA RESA. NU TAR EN NY RESA MED NYA MÅL VID :)
    Stort grattis!!
    Underbart PJ!
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • MagdaA

PennyJenny: GRATTIS! Va roligt med lite glada nyheter! Berätta mer när du har tid och ork! Men var det planerat snitt idag? Hade jag missat i så fall...

• Grazila
    PennyJenny skrev 2010-08-26 20:09:06 följande:

Men oh...!! Jättegrattis PennyJenny! Vad du har kämpat! {#emotions_dlg.flower}  Berätta gärna mer så småningom!
    MagdaA skrev 2010-08-26 18:45:32 följande:
    Grazila: hoppa hopprep Då kanske du liksom hoppar ner och kilar fast busungen
    Frestande Flört Ngr varv med silvertejp runt höfterna så kanske jag faktiskt fixar det utan att falla isär hihi

Svar på tråden Cerclage?