hej på er allihopa !
Thalis skrev 2010-09-04 14:26:20 följande:
Hej tjejer!
Ska vila mig lite sen kommer jag att läsa i kapp.
Igår fick jag cerklaget och har precis kommit hem.
Kram
skönt att det äntligen är på plats, hoppas du slipper krångel och får det lugnt =)!
Grazila skrev 2010-09-05 10:03:22 följande:
Tack :) Nope, jag var ensam på förlossningen då maken hade våra barn. Kände mig helt cool-lugn iaf, kom till en avd som var helt tom på patienter och fick 2 underbara barnmorskor för mig själv. De gjorde allt rätt, sonen kom tre timmar efter att jag skrevs in. Jag hade faktiskt min absoluta drömförlossning... har bara inte orkat uppdatera i min "orostråd" än :)
Usch och fy vad du får gå igenom. Visst är det så att du bor själv med? Att då bli hemskickad utan avlastning, psykiskt som fysiskt är ju omänskligt, även om de tycker bebis lika gärna får komma. Skönt att se att du mest är arg, men såhär borde det inte kunna gå till... förstår att toabesöken är en mardröm. Men tänk som så att bebis är så stor att den kommer inte bara kunna "trilla ut", och får du värkstart söker du direkt så man kan stoppa. Det borde de göra fram till v. 34 eller 36 iaf så länge inte vattnet gått.
STOR KRAM
Thalis skrev 2010-09-04 14:26:20 följande:
Hej tjejer!
Ska vila mig lite sen kommer jag att läsa i kapp.
Igår fick jag cerklaget och har precis kommit hem.
Kram
Åh vad skönt att det är satt nu! :) Stillsam fortsättning önskar jag dig nu, kram!
en drömförlossning ! va härligt =), skönt att du fick bra morskor och att det verkar ha gått rätt fort. antar att du är emma och snusar bebbe nu =D.
jag bor me en kompis, han jobbar mkt så jag e själv mest. är inte glad alls över att vara hemma men försöker ta det så lugnt jag kan. fick ju inget fragmin me mig hem, dom tycker ju att jag ska leva normalt efter sjukhusvistelsen.. ja eller hur =)....
Thalis skrev 2010-09-06 07:55:07 följande:
Jösses vad förbannad jag blir!!!
Jag har god lust att skriva till pressen om hur många av oss behandlas när vi behöver sjukvården som bäst!
Idotiska läkare som inte borde jobba med människor, helt inkompenenta idioter som leker med våra bebisar liv och vår sorg och oro!!
Snart spricker jag av ilska!
Tiger,sådär ska du inte behöva ha det! Det kan inte vara bra för någon och din stressnivå måste vara skyhög!
Önskar att jag kunde göra något för dig, banka skiten ur någon läkare eller åtminnestone sätta dem på plats verbalt.
jag me ! men har lugnat ner mig lite nu, men känns inte helt ok att vara hemma så här. verkar vara stor skillnad på vilket sjukhus man hamnar på och beroende på de säger dom olika saker. även fast det gått så långt de har nu så är han ju inte färdig än på ett par veckor så varför dom tycker att man ska chansa på detta viset kan man undra... det är ju inte dom som får ligga på neo sen eller ta konsekvenserna om det nu skulle hända ngt. näe usch va less man blir på alla olika besked.