• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MagdaA
    DevilsDaughter skrev 2010-09-08 08:32:13 följande:
    Schäfer: Vet inte faktiskt.. Han är överläkare, vet inte om de tar emot bara sådär när det inte är nåt speciellt. Får ringa och kolla.
    det är visst nått speciellt! det är en överläkare jag går hos på alla mina koller.
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Schäfer
    Schäfer: Vet inte faktiskt.. Han är överläkare, vet inte om de tar emot bara sådär när det inte är nåt speciellt. Får ringa och kolla.
    Du kanske kan be att få en telefontid/konsultation i alla fall!? Lycka till!
  • Grazila
    Usch förlåt, jag bara måste gå in här med ett pepp. Du SKA träffa en -kompetent- läkare i din situation. När du ringer och bokar tid, var väldigt tydlig med att du nu är i v.8 och behöver konsultation inom 2-4v för planering av din fortsatta graviditet. Du är kraftigt koniserad, varför ev. cervixinsufficiens och cerklage varit på tal. Namnge läkaren du ska och behöver träffa.
    Som jag sagt till flera ang. precis det här, ställ krav från första början. Syster i andra änden av luren har som uppgift att försöka sålla bort "onödiga patienter", DU ÄR INTE EN SÅDAN.

Lycka till! 
  • MagdaA
    Kan itne mer än å hålla med Grazila i allt hon skrev här ovan. Läs de en extra gång och gör så!
  • Thalis
    Grazila skrev 2010-09-08 10:18:52 följande:
    Usch förlåt, jag bara måste gå in här med ett pepp. Du SKA träffa en -kompetent- läkare i din situation. När du ringer och bokar tid, var väldigt tydlig med att du nu är i v.8 och behöver konsultation inom 2-4v för planering av din fortsatta graviditet. Du är kraftigt koniserad, varför ev. cervixinsufficiens och cerklage varit på tal. Namnge läkaren du ska och behöver träffa.
    Som jag sagt till flera ang. precis det här, ställ krav från första början. Syster i andra änden av luren har som uppgift att försöka sålla bort "onödiga patienter", DU ÄR INTE EN SÅDAN.

Lycka till! 
    Håller med!!
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis

Imorse var jag på första koll efter cerklaget och allt såg perfekt ut! Tappen är minst 4.7cm och var helt stängd.

Fortsätter det så,kan jag kanske få jobba 50%

Snart mamma- igen!!
  • tigerkaka
    Thalis skrev 2010-09-08 15:58:52 följande:

Imorse var jag på första koll efter cerklaget och allt såg perfekt ut! Tappen är minst 4.7cm och var helt stängd.

toppen !! vilka goda nyheter :D ,lång o fin tapp hoppas den håller sig lång, läääänge =)!

jag har ännu inte blivit av med min senaste uvi, haft den snart en månad. byter pencillin idag igen, hoppas de hjälper, men har inge hopp för de riktigt. snart är väl alla bakterier resistenta så som dom har gjort med mina kurer hit o dit :(.

hur mår ni andra?
  • MagdaA

hej brudar! idag har jag och Alex varit en sväng till stan. För er som inte "känner" mig så väl så är Alex 3 år nu och världens babbelkvarn Brås väl på sin mor som kallades för P3 som liten... iaf så var vi förbi på sjukhuset för att lämna mitt urinprov. eg hade det kunna vänta till nästa vecka men jag tyckte de va lika bra att få iväg det, dessutom lite spännande för Alex att få följa med. Han vet ju att jag är till doktorn titt som tätt så det kändes bra att få visa honom vars sjukhuset är och så. Han fick dessutom träffa min underbara BM + läkaren som jag var till igår. Han är inte det minsta blyg så han stövlade efter bm in och när han fick se ett microskåp på bänken berättade han stolt att han också hade en kikare hemma

Sen har vi varit och inhandat vinteroverall så nu är man fattig igen...

Thalis: hurra! långa tappar åt folket! Skönt att du kasnke kan få jobba lite, det gör att tiden går lite fortare.

Tigerkaka: hua, jobbigt med uvi. jag har inte haft det sen jag var liten, vilket jag är väldigt glad för! jag mår bra tack, en ovanligt bra dag idag. ont i fogarna dock men det kan jag ta. hade jag varit en "vanlig gravid" hade jag nog gnällt som tusan över det, men det känns som en fis i rymden i jämförelse med allt annat.

• Schäfer
    Thalis skrev 2010-09-08 15:58:52 följande:

Härligt!!!
  • TikTok

Hej!
    Nu är jag tillbaka efter cerklage-operationen. Har rätt ont, men så är det ju första tiden.
    Allt har gått bra iaf & det var ju huvudsaken. Nu ska jag läsa lite ikapp tråden medans jag
    ligger ner här. Kram på alla

Svar på tråden Cerclage?