Dags for en liten skrev 2012-06-21 14:59:10 följande:
Jag var oxå öppen 2cm med buktande hinnblåsa när de opererade mig (vecka 20+5).
Vad menar du med mycket påverkan? Sammandragningar? Har du då bara haft onda sammandragningar?
Är i vecka 25+2 idag. Och är extremt orolig för att föda tidigt.
Min läkare verkar vara väldigt lugn och sa senast i måndags att om det har hållt så här länge så ska det inte vara någon större risk att föda extremt tidigt (för mig innan vecka 32).Jag har inte lyckats få henne att säga någon speciell vecka.
Jag känner inte av cerclaget alls och har få sammandragningar. Men oron finns fortfarande där som sagt.
Okej men då är det ju liknande, nej inte sammandragningar, hade jag ca 3 st per dag fram till v 30 sen började det öka (men det är ju normalt) och förvärkar. Men man måste ju också ta hänsyn till att man är normal kvinna också :)
Nej men min tapp har haft så mkt funneling. 15-23 mm funneling efter cerklaget, resten av min 29mm långa tapp var behållet och slutet ner mot cerklaget, resten funneling..
Har du haft någon funneling??
Jag förstår det, är ju ganska ovanligt med cerklage och man har inte så många att prata om det med om! Och man har ju en ständig oro, men det ända man kan göra är att vila,vila,vila! Och tänka positivt. Men du har ju ändå hållt dig i snart 6 veckor sen cerklaget. Så förstår att dom är positiva, det är ju toppen bra och har du inga symptom på något annat, så tycker jag inte alls att du behöver oroa dig... men som sagt det GÖR man ändå!
Jag fick ju mitt ganska sent! När jag hade haft mitt 6 veckor var jag ju i v31 och då började läkarna förstå att ''tjurskallen'' stannar nog inne =)
Jag oroar mig ännu, även fast jag vet att min bebis är stor och klarar sig mer än väl. Man är inte mer än mamma! :)