Tusen tack alla! :)
Vi mår så bra och har aldrig varit så lycklig, har en sån snäll liten tös! :)
Amere skrev 2012-06-29 16:40:42 följande:
Stort, stort grattis!!!!
När åkte du in till sjukhuset? Jag har inte fött barn tidigare men jag är lite fundersam på om förloppet kommer att gå snabbare när man haft cerclage och förkortad tapp? Jag har väl en timmes bilväg till sjukhuset ungefär... De skall dock inte ta bort cerclaget förrän v37+3 är det tänkt
Värkarna började som onda sammandragningar som jag ignorerade för jag trodde att det just bara var onda sammandragningar (har haft mycket under grav, kände ingen skillnad) kl 16.30 på tisdag och höll sig oregelbundna till onsdag morgon 06.00 då vaknade jag av att '' nu är det nog dags '' ... klev upp och ringde förlossningen och fick rådet att äta frukost och ta det lugnt och sen komma in. 09.00 var jag 5 cm öppen när jag kom in med 3 min mellan värkarna. Men det är ju olika för alla hur brottom det är! Men det känner du, och som sagt ring in och rådfråga! Själva öppningsarbetet från 0-5 cm tror jag nog går fortare för oss!
Ester03 skrev 2012-06-29 22:11:44 följande:
Grattis Minys!
Jag undrar också hur lång tid det kommer ta tills förlossningen startar efter att man tagit bort cerklaget planerat, och ifall förloppet går snabbare då. Vad säger ni som har erfarenheter? Jag har ännu inte fått tid för att ta bort cerklaget, men jag har hört att det ska bli av runt vecka 37 (är i vecka 32 nu).
Min läkare sa till mig när han drog cerklaget i 35+2 att han trodde några dagar max en vecka. Och han hade rätt! Fråga läkaren som drar cerclaget, dom ser hur det ser ut.
Det varierar från sjukhus till sjukhus med dom brukar dra mellan 36+0-37+0 om det inte uppstår något som för mig att min hals nästan var utplånad eller att man får värkar, då tar dom bort det tidigare så det inte slits sönder.