Ester03 skrev 2012-07-13 16:06:11 följande:
Amere: Bra att du delar med dig av din historia. Det låter ju så enkelt att cerklage tas bort utan bedövning osv, men det går tydligen inte alltid så smidigt. Gjorde det ont när de höll på så länge?
I min förra graviditet fick jag ett akut cerklage i vecka 25 som togs bort i vecka 34 efter att vattnet hade gått. Det satt inte särskilt bra och gick snabbt att ta bort. Denna gång fick jag cerklaget i vecka 15, det sitter riktigt fast och bra och livmoderhalsen har inte påverkats sedan dess. Om tre veckor ska det tas bort. Efter att ha hört din historia undrar jag hur det kommer gå. Skriv gärna och berätta hur fölossningen går för dig.
Jag hade ju också hört att det skulle gå snabbt och smärtfritt, utan bedövning, men jag tog ändå en alvedon innan jag åkte hemmifrån utifall att. Det brukar ju vara lätt, så jag måste ha haft maximal otur. Efter att de hållt på utan bedövning så pass länge så gjorde det väldigt ont trots att jag inte är så smärtkänslig. Men när de märkte att jag höll på att svimma så bestämde de ju att avbryta och försöka igen under narkos. Det var dock vänliga läkare så det gör att det kändes bättre, jag vet ju att de ville mitt bästa. Jag skriver senare och berättar vad som händer...nu väntar man mest. Men du ska nog tänka på det här som ett undantag och inte oroa dig i förväg.
Nu efteråt blöder jag fortfarande ganska mycket och jag får ju bara anta att det beror på detta och inget annat. Annars brukar man ju vara inställd på att kontakta vården om man är gravid och blöder.