Dags for en liten skrev 2012-06-20 12:20:51 följande:
brylepudding: Åh, jag beklagar. Jag förstår att du vill ta till alla medel vid nästa graviditet.
Man tycker ju att din läkare borde följa samma spår. Bor du långt från sthlm? Annars kanske du kan få komma till huddinge sjukhus? Man kanske inte får göra så?
På huddinge är de nämligen jättebra och vana vid såna fall som oss. Känns som att just erfarenheten är guld värd!
Varför fick du inte cerclage andra gången du var gravid? Jag har oxå svårt att lita på att ett litet band runt livmoderhalsen ska hålla. Men det verkar faktiskt som dt gör det. Det kommer att gå bra för er!
Dags för en liten: Jag beklagar din sorg också, kom på nyss att jag glömde skriva det tidigare.

Skyller på att jag var lite deppig i morse, all hyfs försvann ut genom fönstret.
Jo, jag bor ganska långt från Stockholm. Min läkare är jättebra annars och jag trivs med henne, men här använder man det inte i det syftet pga av biverkningar på fostret. Minns inte exakt vad hon sa men just då lät det ju vettigt att strunta i det i så fall. Men jag är ändå inte säker, om det är så att det kan hjälpa barnet att överleva och biverkningarna är små/inte måste uppstå...
Dotterns förlossning startades antagligen av GBS, då man hittade GBS i både hennes lungor och i moderkakan så man trodde väl främst att det var skälet, även om cerklage var på tal då jag låg inne den gången (alltså innan hon föddes). Men nu när även sonen föddes för tidigt och ungefär i samma veckor så misstänker man en svag livmoderhals.
violatricolor skrev 2012-06-20 12:56:08 följande:
Beklagar verkligen!
Vet att det är svårt att tro, även om jag "bara" mist ett barn. Jag trodde inte att vi skulle kunna få levande barn. Trodde kanske chansen var 10 % och att det skulle bli fullgånget vågade jag knappt drömma om... Men efter en operation (borttagande av livmoderskiljevägg) och mha cerklage och vila (inte sängläge) så fick jag en frisk dotter i v 38+3. Behövde aldrig komma till neonatalen ens... Det var en väldigt jobbig graviditet, framförallt oron och den isolering som följer med vilan, men jag visste direkt efter förlossningen att jag vill ha fler barn. Inte just nu men tids nog, för det är så häftigt! Vill bara skänka lite hopp! Kram!
Tack så mycket båda två. Jag beklagar ditt förlorade barn.
Jo, jag försöker tänka att om jag bara kan gå gravid några veckor till så kanske han/hon överlever i alla fall, även om det blir en tidig förlossning igen. Jag känner igen mig i att inte ens kunna drömma om att få gå fullgången men det vore häftigt att få känna och uppleva