Ester03 skrev 2012-08-03 17:45:01 följande:
Amere: Läser du den här tråden nu? Gissar att du har fött barn vid det här laget. Hur har det gått för dig? Jag hade en liknande upplevelse när de tog bort mitt cerklage idag, men slutresultatet blev bättre eftersom de till slut fick ut knuten och bandet.
När jag kom till förlossningen i morse frågade jag hur lång tid det skulle ta eftersom min man och son skulle ta sig en promenad under tiden. Svaret blev max en timme, och det skulle inkludera att köra CTG på båda barnen, ta bort cerklaget och diverse provtagning. Det hela tog fyra timmar varav nästan två timmar i gynstolen. Två läkare höll på tillsammans i drygt en timme, bytte instument massor med gånger, men lyckades endast lokalisera knuten utan att kunna rubba den. En tredje läkare tillkallades. Hon höll också på länge och testade en massa olika instrument, men verkade mer erfaren och beslutsam att lyckas. Det gjorde mycket ont och jag frågade efter smärtlindring, men de sa att det inte var möjligt. Till slut fick hon tag i knuten och de lyckades rycka loss hela bandet. Det som bland annat försvårade det hela var att tvilling ett har åkt ner så långt med huvudet. På måndag morgon ska jag tillbaka för kontroll och ny provtagning.
Jo, jag fick en flicka för lite mer än en vecka sedan

Har inte varit mycket vid datorn sedan dess...Lycklig!
Det gick altså att föda fram barnet med cerclaget kvar och knuten avklippt. De hade väl satt fast det hela på ett sådant sätt på mig att det var möjligt. Som jag förstått kan dom sätta fast cerclaget på lite olika sätt (?)
Cerclage-tråden som var kvar har ingen sett röken av, kanske de kan hitta den senare om man går på någon efterkontroll. Nu vill man inte gärna ha någon som kollar där nere på ett tag.
Skönt för dig att de fick bort allt på dig tillslut! Då har du en sak mindre att tänka på. Stackare som måste stå ut så länge utan bedövning eller något!!! Man får stå ut med mycket...
Lycka till med allt nu framöver!!!