Duckie
Ja, alltså när jag var inne på gynakuten 1 vecka efter cerklaget hade satts så mätte läkaren där tappen till 4,5 cm. Sa till min läkare i torsdags att tappen var så lång och då sa hon att det typ var omöjligt att ha en sån lång tapp..? :S fast ingenting är omöjligt vad gäller mig känner jag.. I torsdags mätte hon tappen 3 ggr och fick mått mellan 3,3-3,7 cm, så jag vet inte om den har blivit kortare eller om den har vart den längden hela tiden. För jag frågade om dom mätte tappen i samband med insättandet men nej, det hade dom inte gjort? Sa att jag tyckte det var dåligt, jag vill ju liksom veta vad jag kan ha att gå på! Men vi ska på spec.ul på fredag, så får någon som verkligen kan mäta tappen mäta den rätt! För min läkare sa också att tappens längd kan variera beroende på vem som mäter.. tycker det låter lite konstigt att det kan skilja 1-1,5 cm men.. jaja, vi får se på fredag. Det fanns iaf inga tecken på att jag börjar öppna mig inifrån eller att det skulle vara ett tryck neråt, skönt!
Vi blev flyttade bakåt 4 dagar på RUL så vi går in i v. 19 imorgon :) Och den lilla har börjat leva om riktigt ordentligt i magen nu, det gillas!! :)