Halloj Giggle,
be dem ta CRP, snabbsänka, snabbt stick i fingret så ser dem. Fick jag innan jag skrevs ut från sjukhuset efter op, och då såg det bra ut.
Ja, du... Dessa dagar, hur får man dom att gå? Jag ser till att gå upp m sambon runt 6-7. Förbjudit mig själv att sova på dagen så jag inte vänder på dygnet. Går på toa, sedan direkt till soffan. Får frukost o kaffe av sambon som intas halvliggande på sidan så magen liksom flyter ut åt sidan, tycker jag funkar bra ur avlastningssynpunkt. Kollar morgonnyheterna på 4:an tills jag ruttnar, sedan åker Desperate housewifes på. Är på säsong 3 och det är 8 säsonger, så räcker väl ett tag till...;) lyxar med en sittande snabbdusch varje dag nu faktiskt..
Vi köpte Apple-tv innan jul, den i kombi med Netflix är super!!! Kan tipsa om serien Sons of Anarchy om ni inte redan sett den, hur otippat bra som helst, har grav abstinens nu av att vänta på säsong 6...
Kardashians måste jag kolla in. De visar även repriserna av En unge i minuten på fyran kl 14, den fascinerar ju nu iom graviditeten.
Ja, du hör ju hur skadad jag låter. Har aldrig ens varit ett fan av att titta på tv.. Älskar vanligtvis att läsa, men av någon konstig anledning finner jag ingen ro till det nu. Måste vara den inre stressen tror jag som spökar, kommer detta gå vägen eller vaknar jag en dag och cerclaget brakar och vattnet går?
Sammandragningarna.. Ja, som tur är har jag väldigt få. Sammandragningar i kombo med svag livmtapp är ingen bra kombo vad jag förstått, därav att läkarna hela tiden ställer frågan. Mina kommer enbart när jag ligger på rygg, eftersom jag även kan bli yr i kolan då så kopplar jag samman ryggläget med att barnet plus vattnet måste trycka på något av de stora kärlen och blodtillförseln stryps. Känns som en muskelkramp i livmodern, jag har aldrig i hela utan enbart i delar av livmodern. Hävs genom att jag lägger mig på sidan, då avtar det direkt.
Magen blir dessutom stenhård, iaf på mig. Gör inte ont, men känns lite obehagligt tycker jag. Tror inte du skulle undgå att märka det om du fick det. Jag hade inga alls i första grav som gick till v 21. Nu däremot fick jag första i v 18 har jag för mig. Men som sagt, bara när jag ligger på rygg och max några stycken/vecka, så har inte tagit Bricanyl för det ännu. Läkaren menade att några stycken då och då är helt normalt för veckan jag är i.
Tror det är värre om det blir mer eller mindre konstant, har läst i den här tråden om tjejer som behövt läggas in då. Så bra att vara uppmärksam på dem, helt klart..
Oj, nu blev det en halv roman, man kanske skulle ta en av de sista utflykterna till toan? Känns som en lyx att få komma upp en liten stund.. ;)
Gäller att ha starkt psyke, men ibland håller jag på att bli knäpp. Lätt att glömma bort målet i sig då, en levande bebis.. Får påminna mig om det ibland..
Vi får peppa varandra helt enkelt! :)