Hej Giggle,
det är bara att haka på, du är så välkommen! Just nu är det mest Ebolms och jag som är aktiva i tråden.
Ja, informationen man får är knapphändig och ofta säger olika läkare olika saker.. Ta det extremt lugnt och ligga mycket för att avlasta trycket nedåt är rådet jag fick av min opererande läkare, och verkar även ha varit nyckeln till framgång för många i den här tråden som, liksom oss, inte hade så goda utsikter från början.
Jag fick också höra att inga som helst garantier kunde ges. Strikt sängläge hemma (efter nästan en vecka på sjukhus efter cerclagesättningen) , och så får vi se vad dom händer lät det..
Har misströstat många ggr och gör det fortfarande. Men är nu i v 23 så det går framåt! Som Ebolms sa, from nästa vecka finns det ju chanser att rädda!
Jag har inte vågat börja m progesteronet nu efter operationen, stod på det innan och det verkade inte hjälpa mig, men vem vet? Kanske hade sett värre ut utan? Att jag inte vågat beror på infektionsrisken efter operationen, men iof borde jag vara läkt nu. En annan orsak till att jag tvekar är att jag (ursäkta, äckelvarning) fick så extremt vattniga flytningar av progesteronet att jag hamnade på gynakuten med misstänkt vattenavgång.
Eftersom det var det som hände oss sist, känns det nu som att jag vill ha stenkoll på läget, och vet inte om mitt psyke pallar de där vattniga flytningarna..;( men jag har en återkoll snart, får se vad läkaren säger om det då, om jag skall på det igen eller om det kvittar nu.
Anledningen till den knappa informationen vi får är nog att läkarna helt enkelt inte vet. Många sjukhus vet ex inte ens om den här stora progesteronstudien som gjorts i USA som medfört att progesteron faktiskt används som en behandlingsmetod för oss med misstänkt försvagad cervix.
Hur lever du nu? Sjukskriven? Ordinerad att ta det extremt lugnt?