• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • ebolms

Jag är i v.22 (21+3) idag.. Så om exakt en vecka blir lillasyster lika gammal som Wille blev ? men när hon mätte nu så var det varken ett tryck ner eller att det hade börjat öppna sig inifrån och det är ju väldigt skönt! Nu ska jag vila massor tills nästa mätning och hoppas att dom mäter längre!

Känner du dig inte redo att jobba så är du inte redo att jobba! Din kurator kan säkert hjälpa dig med det, dom finns ju för oss för att dom ska hjälpa!

Kram!

Dallis

Hur går det för dig?

• lindaothomas

Ebolms..
    Tack för peppningen.. Känner mig inte redo att jobba 100%.. skulle vilja fortsätta att jobba 50% i några veckor till.
    Känns som ja skjuter allt framför mig. Helgen gråter vi som bara den.. Jätte tungt!! :(

Skönt att du inte känner nått tryck.. Jobbigt när man e orolig., :/ hoppas verkligen allt ser bra ut även nästa gång! Vila på du! De gör du rätt i!! :)

Kraaam!!

Hur mår ni andra?
    Vi tar dagen som den kommer.. ena dagen gråter vi.. Andra är vi mera tomma och något saknas lixom... :( våran lilla tjej

• Dallis

I tisdags kväll 22.58 kom vår Mini ut. Vi blev inskrivna 20.30, så det gick undan :)

Allt gick bra och ut kom en välskapt flicka på 3195g och 48cm.

Hon kom i v38+3, 18 dagar efter klippet :)

• giggle

Dallis: WOW grattis till lilljäntan!!! Du är ju min målbild nu ;) Hoppas ni får en bra första tid med henne.

Ebolms: 3,4 cm är fortfarande väldigt bra!  Men jag förstår om du känner att det är läskigt om den krympt. Men det verkar ju kunna vara så att det varierar en del. Bra att du får kontroller så ofta. Min läkare tyckte vi kunde öka på intervallerna så när jag mäter nästa torsdag har det gått 3 veckor sedan senaste mätningen (det känns väl sådär, men hon tyckte att det var så bra att den växt från 2 cm till 3 cm)

• ebolms

Dallis

Grattis till flickan! :) vad skönt att allt gick bra!

Giggle

Ja, det är ju fortfarande bra. Men som sagt..den är kortare än innan, enligt hennes mätning. Och hon är ju ingen expert säger hon. Så jag hoppas att experten mäter längre nästa vecka :)

Hade inte jag bett om mätning varje vecka så hade jag mätt varannan, men jag kände mig inte lugn med det. Om du inte heller gör det så ska du ju få oftare! Det är ju inget som skadar! :)

Kram på er!

• lindaothomas

Dallis..
    Grattis va roligt med en historia med lyckligt slut!! :)
    Jätteglad för eran skull! Skönt med lite ljus i den mörka tunneln!

• ebolms

Mätningen av tappen idag bar inte kul! Är nere på 2,5 cm nu och jag är livrädd att detta är början på något! :'( jag vågade inte åka hem så jag blev inlagd pga oro! Så skönt att läkarna tar min oro på allvar! Nu vill vi att tappen stannar och blir längre och inte öppnar sig mer inifrån!! Och imorgon blir lillasyster lika gammal som vår Wille blev. Älskade barn! ?

• lindaothomas

Ebolms..
    Men åh :( hur lång va tappen nu igen innan?
    Tänker på dig..
    förhoppningsvis blir den längre om du vilar och tar de lugnt...

• giggle

Ebolms: 2,5 är fortfarande helt ok, men jag förstår din känsla! Hur gör du om dagarna, visst rör du på dig en del? Prova att ligga hela tiden förutom toabesök så tror jag det kan göra skillnad. Har du fått progesteronvagiatorer? Finns ju många studier i USA som visar på att de stärker livmodertappen och minskar sammandragningar.

Jag ska till läkaren imorgon och är själv väldigt orolig. Det var 3 veckor sen jag mätte sist och den senaste veckan har jag haft mycket ont, stick och hugg i både tappen och slidväggarna och så har jag haft en obehaglig känsla där nere på nåt vis. Jag är i vecka 23+4 idag.

• lindaothomas

Giggle.

Hur lång ska livmoder tappen vara normalt sett?
    Vet ni det?

Håller tummarna för dig med giggle att allt går bra imorn!
    Ja ska till läkaren imorn 10.15.
    Så ja hoppas på mycket hjälp å svar på alla frågor..
    Kram kram