Bjooork: Jag fick cerclage satt i vecka 16 efter att tappen krympt till 2,2 cm från 3 cm på kort tid och tydligen hade jag även lite funneling. Jag fick själv propsa på att få till mätning av tappen (bm sa att det inte behövdes trots att jag opererat bort en stor bit av tappen för 6 år sen pga allvarliga cellförändringar och de efter det betonat att jag det var viktigt att jag sa till om detta så fort jag blivit gravid). Första mätningen 2 veckor efter cerclaget så hade tappen krympt till 1,9 cm men sen började jag med progesteron och ytterligare 2 veckor senare var tappen 3 cm och 3 veckor efter det var den nu senast 4,4cm. Och på fredag går jag in i vecka 26. Jag är helt sjukskriven till den 20e april och ligger ner mer eller mindre hela tiden (kliver bara upp för toabesök och hämta mat och så).
Ebolms: äsch, förstår att det måste kännas motigt!! Men min tapp har oxå varit 1,9 för några veckor sedan och jag är uppe på över 4 cm igen. Vet att det är en klen tröst.
Hur ligger du? Jag försöker ligga med benen högt så fort jag ligger på rygg (det avlastar ytterligare).
Vad var det för test de gjorde? Varför gör de inte ett sånt test regelbundet på alla oss med svaga tappar kan man ju undra.