• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Schäfer
    TikTok skrev 2010-09-09 18:04:52 följande:
    Hej!
    Nu är jag tillbaka efter cerklage-operationen. Har rätt ont, men så är det ju första tiden.
    Allt har gått bra iaf & det var ju huvudsaken. Nu ska jag läsa lite ikapp tråden medans jag
    ligger ner här. Kram på alla
    Härligt! Hur länge blev du kvar på sjukhuset?
  • MagdaA
    TikTok skrev 2010-09-09 18:04:52 följande:
    Hej!
    Nu är jag tillbaka efter cerklage-operationen. Har rätt ont, men så är det ju första tiden.
    Allt har gått bra iaf & det var ju huvudsaken. Nu ska jag läsa lite ikapp tråden medans jag
    ligger ner här. Kram på alla
    skönt att du är hemma och att allt har gått bra!
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • TikTok
    Schäfer: Jag opererades kl 10 på morgonen men han sa redan innan operationen att han ville ha kvar mig för observation fram till 21 på kvällen samma dag, men detta var mest för min egen del så jag skulle känna mig trygg.
  • Schäfer
    TikTok skrev 2010-09-10 16:24:34 följande:
    Schäfer: Jag opererades kl 10 på morgonen men han sa redan innan operationen att han ville ha kvar mig för observation fram till 21 på kvällen samma dag, men detta var mest för min egen del så jag skulle känna mig trygg.
    Jaha oj, vad skönt!!! Sist fick jag ligga kvar 3 dygn och det är ju så dryyyyygt...
  • TikTok

Ja det är så drygt & bara ligga o vänta!
    Men efter era cerklage, hade ni lite koagulerade pyttesmå slemklumpar som kom nån dag efter operationen? Kom bara lite när jag gick på toaletten o man blev lite orolig klart.
    Ursäkta frågan..

• MagdaA

TikTok: det är nog inget konstigt alls. jag blödde endel efter min op. som typ sista dagen på mensen, sparsamt, ganska ljust. höll på 2-3 dagar. jag blev kvar 2 dagar efter op.

• TikTok

Ja okej, skönt o höra. Eg borde man inte oroa sig för precis allt men det är lite oundvikligt ändå. Jag blöder inget & det är skönt, bara dessa skumma små pytte-slemklumparna som kom nu ikväll lite. Typ grå/bruna. Okej lite väl mkt info nu, ursäkta haha

• Thalis
    TikTok skrev 2010-09-10 18:46:54 följande:

Ja det är så drygt & bara ligga o vänta!
    Men efter era cerklage, hade ni lite koagulerade pyttesmå slemklumpar som kom nån dag efter operationen? Kom bara lite när jag gick på toaletten o man blev lite orolig klart.
    Ursäkta frågan..

Helt normalt!! Det hade jag i några dagar, men inte nu längre!
    Skönt att allt gick bra
    Snart mamma- igen!!
  • MagdaA
    Helg! härligt

Har SÅ ont i min kropp! FIxar knappt att göra nått alls. FÅr ont när jag står, när jag går, när jag sitter, när jag ligger. Inget är eg bra. Men, jag ska väl eg vara glad. Bäbisen sprattlar och lever rövare, och är en så länge i magen

Var på 3-års koll med storebror idag och det gick hur bra som helst. Han är duktig våran kille Fick mycke beröm, klarade flera punker på 4-års kollen tom. Stolt mamma

TikTok: be aldrig om ursäkt här i tråden! Vi är vana med mycke ingående detaljer och mycke äckel-varning. Men, be aldrig om ursäkt! Den här tråden finns för att stötta och peppa så berätta så ingående du vill! Bara lättare för oss andra att hjälpa då!
  • Thalis
    MagdaA skrev 2010-09-10 19:52:34 följande:
    Helg! härligt

Har SÅ ont i min kropp! FIxar knappt att göra nått alls. FÅr ont när jag står, när jag går, när jag sitter, när jag ligger. Inget är eg bra. Men, jag ska väl eg vara glad. Bäbisen sprattlar och lever rövare, och är en så länge i magen

Var på 3-års koll med storebror idag och det gick hur bra som helst. Han är duktig våran kille Fick mycke beröm, klarade flera punker på 4-års kollen tom. Stolt mamma

TikTok: be aldrig om ursäkt här i tråden! Vi är vana med mycke ingående detaljer och mycke äckel-varning. Men, be aldrig om ursäkt! Den här tråden finns för att stötta och peppa så berätta så ingående du vill! Bara lättare för oss andra att hjälpa då!
    Härligt att Alex är så duktig!! Förstår att du är stolt!!
    Jag längtar till 3-års eftersom jag vill skryta för sköterskan att min Alex är rena konstnären Ha ha ha vad sjuk jag blivit!!
    Snart mamma- igen!!
Svar på tråden Cerclage?