• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • giggle

Sofie: Mindre än 5 veckor till (4 veckor och 2 dagar) så kommer din bebis mer eller mindre garanterat överleva om den föds (över 91% klarar sig och då är ju alla som föds på grund av att de är sjuka medräknade, din bebis är ju vanlig och frisk, det är ju bara din tapp som är puckad ;) ). Det är ingenting och det kommer du klara om du fortsätter med det här vinnande konceptet. Innan du vet ordet av så är det du som snart ska föda en stor frisk son. Jag tycker det var igår jag var precis där du är nu.
    Hur går det att roa sig på sjukhuset? Har du ro att kolla på serieboxar/filmer och eller läsa?

• SofieBerglund

Du har rätt Giggle, det är faktiskt inte så långt kvar till v 30. Tänk att det är så hög procent att klara sig redan då, är ju ändå 10 veckor för tidigt. Tack Giggle, det pushade mig ordentligt! :)
    Min sambo har tagit med en dator hit så jag kollar på Viaplay hela dagarna. Annars spelar jag på telefonen eller löser korsord, tur att jag är så lättroad. Min sambo kommer varje dag, så då går tiden fort också. Jag fick komma ut i tisdags och igår. Även om jag fick sitta i rullstol så var det jätteskönt att komma ur rummet en liten stund :)

Idag är det fredag, lycka till tjejer!

• giggle

16.34 idag föddes vår son med akut kejsarsnitt efter att jag haft värkar i 25 timmar. Jag öppnade mig 10 cm men den ärrbildning som det visade sig att jag hade (inte från cerclaget utan den konisering jag gjorde för 7 år sen) gjorde att huvudet inte kunde sjunka ner ordentligt och de lyckades varken tänja loss det eller klippa upp.

Nu ligger jag på SÖS med vår finaste lilla skatt som är fullkomligt bedårande fin!

• ebolms

12 Juli kl.22.58 kom vår prinsessa! Efter att dom tog hål på hinnorna kom värkarna igång på stört och 6 timmar senare, efter 15 min krystvärkar, föddes världens finaste lillasyster! Och vi alla mår jättebra! <3<3

• Soullight

Har drömt att jag var öppen 6 cm i natt ;)
    Var så glad när jag vaknade med sammandragningar och lite ont här o var. Är så avis på alla er som redan gjort klart hela "jobbet" nu :P Får nog snällt vänta till nästa vecka iaf.

• SofieBerglund

Åååh grattis, grattis, grattis tjejer, bra jobbat!! :D
    Har era skatter fått namn än?

• lindaothomas

Åhhh giggle och ebolms..
    Va underbart! Tänk va tiden går fort.
    Är så glad för eran skull!!
    STORT GRATTIS!!

Va heter de små underbara?
    Stora kramar och lyckönskningar!