• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • giggle

Min lilla pojke heter Sigge!

Grattis Ebolms!! Kul att vi fick på samma dag!
    Soullight: Du ska se att du är igång inom några dagar. Läser man på amerikanska och tyska sidor (där det göra många cerclage) så verkar det vara vanligt att man kommer igång 38+4 så det hade jag liksom räknat med. Och just den dagen gick mitt vatten. Vilken dag är du på nu?

• SofieBerglund

Sigge är fint! :)

Vilka veckor föddes era bebisar?

• ebolms

Det lutar åt att vi fick en liten Livia, vi testkör det namnen lite nu :) och hon kom i v.37+4. Ser så mkt William i hennes ansikte, fina storebror! Han är med oss, jag känner det! <3 dom är lika pappa båda två! :) <3

• SofieBerglund

Så härligt att läsa att ni födde i de veckorna! :) Ännu ett stort grattis till er!

• Soullight

Hoppas allt flyter på bra med de nya små liven?

SofieBerglund: Du kämpar på antar jag? Flyter dagarna iväg eller står det still tycker du? Vissa dagar är värre än andra helt klart. Mina höjdpunkter när jag låg inne var när maten skulle komma ;)

Imorgon gör de förhoppningsvis en hinnsvepning kl 13. Hoppas såååå att det ger resultat och att det startar snabbt efter det. Pirrar lite i magen nu.

• SofieBerglund

Undrar också hur det gick för dig Soullight?

Dagarna går faktiskt... Vecka två var nog segast hittills. Nu har jag fått gå till matsalen längre ned i korridoren och ätit, skönt att få använda kroppen lite. Imorgon blir det ul av tappen för att se hur den har blivit påverkad. Ser det fortfarande bra ut så får jag nog åka hem och vila där istället. Vore skönt efter tre veckor här, men givetvis vill vi göra det bästa för vår lilla älskling.

Hoppas att allt är bra med er! :)

• giggle

Vi får åka hem idag efter några dagar med lite amningskrångel där Sigge minskade i vikt ganska rejält och sen drog på sig gulsot. Känns spännande och konstigt att vi inte ska vara kvar på sjukhuset. Det känns som att vi varit här i en månad minst.
    Är ni hemma redan Ebolms?

Hoppas du får komma hem Sofie! Det kommer säkert att se bra ut! Fasiken vad härligt att det tuffar på för dig, jag minns själv så tydligt när man började komma in i de där bättre veckorna där man kan rädda många av bebisarna och hur procenten och oddsen hela tiden ökar på i stadig takt.