• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • lindaothomas

Sofieberglund

Åhh spännande att de e klippt och att du öppnat dig! Fick du bedövning eller klippte dom ändå? Jobbigt att de gjorde ont :/
    Hur känns de nu efter?

Ska på ultraljud idag. V18+5 :)

• SofieBerglund

Lindaothomas

Jag fick ingen bedövning, det var bara och härda ut. Tack och lov att läkaren var så duktig och bara körde på, smärtan höll på i ett par minuter bara. Jag hade lite som mensvärk igår i magen och ryggen, men antar att det var för att de hade varit där och retat. Idag känner jag ingenting. Nu är det spännande och se när han tittar ut :)

Lycka till på ultraljudet idag! :)

• lindaothomas

Sofieberglund.
    Åh.. :/ låter läbbigt. Men klart man fixar de! :)
    Skönt att de e gjort och att de e fritt fram för bebis att komma nu :)
    Hoppas de startar snart så du slipper gå över sen.
    Får du röra dig som du vill nu?
    Kram

• SofieBerglund

Lindaothomas

Jag har varit orolig att det skulle göra så ont, efter operationerna så har det gjort ont bara vid undersökningarna. Sen kom jag på mig själv, förlossningen då? Gör ju betydligt mer ont, fast då kan man iofs få bedövning. Konstigt hur man tänker kring smärta :P Nu får jag göra vad jag vill och jag tar inge progesteron längre, han får komma nu :) Känns så konstigt att vara som "alla andra". Hoppas att vi får träffa honom snart.
    Kram!

• lindaothomas

Ultraljudet gick jättebra! Skönt!!
    De trodde de va en liten tjej men de lovar inget säkert :)
    Annars är BF som innan 6/3 ;)

• SofieBerglund

Härligt att det gick bra Lindaothomas! :)

• giggle

Jag klippte cerclaget vecka 36+6, vattnet gick 38+4, värkarna kom igång 38+5 och min son föddes 38+6. Tydligen föds de allra allra flesta inom 2 veckor efter cerclageklipp.

Sofie: visst är det sjukt att vara "en normal gravid" nu va. Jag kände mig så speciell de sista veckorna när man märkte vilken uppmärksamhet man fick som gravid. Hela den grejen har man ju missat när man suttit hemma och ugglat!

Jag kände på mig att det skulle gå bra för dig Sofie. Känner mig glad för sin skull!

Kul med ultraljudet Linda, måste verkligen kännas som en milstolpe. Mätte de din tapp samtidigt? Du ska nog se att detta kommer att gå hur bra som helst.

• lindaothomas

Giggle.
    Tack :)
    På ultraljudet gjorde de vara ul på magen, kolla allt på bebisen. Nästa fredag ska ja på kontroll av tappen. Går varannan vecka på koll och hör av mig om ja känner nått där emellan. Känns skönt men önskar tiden sprang iväg framåt jul så de kändes säkrare allt! :)

Hur mår ni andra?
    Händer de nått
    kaffemajja och Sofieberglund?

• Kaffemajja

Vi har fått våran pojke nu. 38+4. Tog två o en halv timme allt som allt. Så det kan gå riktigt fort!!.