• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • waris

Apropå serier o sånt, spana in dreamfilm.se och swefilmer.com. Gratis o man bara streamar. Jag hoppas när jag gått mitt cerklage att the walking dead har kommit ut då jag kommer (om allt går vägen) få cerklage i början av dec. Har BF 15/6 så tror vi är ungefär lika långt gångna saraDK. Har oxå en dotter född 11, tror vi skrev här samtidigt? Min dotter är född 24/10 så sommaren o hösten hängde jag här

• lindaothomas

Waris :)
    Va roligt att höra! Vilken v är du i nu?
    Har du haft cerklage med förra graviditeten med?
    Hoppas allt gick bra!

• SaraDK

lindaothomas:

Bor i Malmö, är 33 år, mannen är snart 34. Har en flicka på 12 år och en på 2,5 år och en tös i himlen som skulle fyllt 14 år nu...  

Waris:

Stämmer nog att vi pratade här i förra omgången 2010/2011. Känner igen ditt alias... Min dotter föddes i april. Får man fråga, ålder och ort?    

• waris

SaraDK, jag hette FruHellström här då...:) jag är 32(några veckor till) dottern blir 2 nu den 24/10
    Lindaochtomas, är i V 6-7 nu, så det är väldigt nytt. Men ska på insk. 21/11 o då blir det nog tidsbokning för cerklage sa bm jag pratade med. Hade cerklage med dottern pga två tidigare koniseringar.
    Tycker redan jag känner av foglossningen, det va första tecknen att det faktiskt va en bebis på g...:) men så tidigt...?

• lindaothomas

Waris.
    Men fy. Inte kul om du redan känner av foglossning. Vet inte alls hur de känns.

Imorn blir de koll av tappen igen. Längtar!
    Hoppas de ser bra ut. Halvvägs i graviditeten imorn med :) 20+0

• giggle
    lindaothomas skrev 2013-10-18 11:42:42 följande:

Kontrollen gick bra och tappen är lång fortfarande. Känns så skönt ;)

Hoppas ni andra mår bra!

Grattis Linda! Vad skönt! Tänk vad långt du har kommit nu. Om 3-4 veckor finns det chans att rädda din bebis och om 8 veckor överlever över 90% av de som föds. 8 veckor går fortare än man tror. Men jag tror du kommer att gå full tid!

Fick du reda på kön på RULet förresten?
  • lindaothomas

Giggle.

En tjej tror dom. Men de lovar ju inget men de såg ingen snopp och såg blygdläppar. Men de sa flera gånger att vi lovar inget ;)
    Så de blir mys! Inte för att de spelar nån sol helst roll bara vi får våran bebis!

Längtar till jul då e de typ v 30 :)
    Antingen föds hon strax efter klippet eller så går ja över 2 v över BF tror ja ;) haha.

Har börjat känns lite små sparkar. De e sååå underbart! :)

Hur mår ni giggle?

• SaraDK

lindaothomas:
    Vad skönt att allt såg bra ut! Ja, att känna sparkar är myyyys!!

Waris: Ja, men FruHellström känner jag definitivt igen! Måste ha varit nån med nåt alias liknande ditt nya, som funnits på nån av trådarna jag kollat.  Ska på inskrivning hos bm den 14/11...  

• lindaothomas

Sara dk.
    Spännande med inskrivning. Kul!! :)
    Alltid roligt när de händer lite :)
    Mår du bra annars? Illamående?

Waris. Hur mår du?