• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Novia

Här händer det inte så mycket. Ska till bm imorgon och göra en glukosbelastning. I övrigt rullar livet på i sakta mak. Hur är det själv?

• lindaothomas

Novia.
    Vilken vecka är du i nu?
    Vi går in i v 25 imorn vilket känns underbart. Så imorn efter läkarkollen (om allt ser bra ut) ska vi kolla barnvagn och ev köpa första klädesplagget. :)
    i v 25 sa vi att de är okej att våga tro på detta :) Trodde aldrig vi skulle ta oss såhär långt.. :) känns helt underbart!
    Som vi längtat efter barnvagns koll och allt mys :)

• waris

här rullar det på, händer ju inte så mkt just nu iom jag bara är i v10, men nästa vecka är det dags för inskrivning iaf. 
    Har haft lite molvärk(växtvärk?) tillofrån bara, men tar det ganska lugnt redan nu, är ss för en annan åkomma så kan inte göra så mkt nu heller. Hoppas ni andra har det bra i höstrusket Skrattande 

• Novia

V25+1 idag. Nu börjar mina kritiska veckor. Jag har ju inte jättesvag tapp den har iaf hållit till 26 innan den gett vika innan. Ska på återbesök nästa torsdag.
    Mysigt Linda, det är ju lång leveranstid på vagnarna så det är lika bra att beställa :)

Waris, här uppe har vi vinter redan, snön har legat många veckor och skidspåren är uppdragna och barnen åker pulka för brinnande livet :)

• lindaothomas

24+0 idag och har börjat blöda......

Inlagd på förlossningen.
    Är tyvärr öppen längst upp. Vi får väl hoppas att inget är på gång. Men de vet inte. Kan inget säga eller lova. Har inget ont så de e ju skönt.
    Får ligga kvar över helgen på förlossningen.
    Förhoppningsvis händer inget mera. Men de e sängläge som gäller.
    Tungt, ja orkar inte med detta..... :'(
    Varför händer detta oss.... IGEN

• SofieBerglund

Jag håller verkligen tummarna för er linda! Styrkekramar!

• Novia

Lindaochtomas. Styrkekram på er! Tänker på dig och håller tummarna. Har du läst i början av tråden? Tror jag har läst ca 80 sidor och där finns många solskenshistorier. Om du inte läst dom innan så gör det nu. Det ger hopp.

• lindaothomas

Novia.
    Gjorde nog det när ja hoppade in i tråden för typ 6 mån sen. Men kan ju kolla lite igen.
    Hoppas verkligen att de ser bra ut på nästa koll på måndag. Blir så orolig. :(
    De får bara inte gå fel nu igen.....