• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Vårflickan84
    Pimpinellan skrev 2010-05-11 14:52:19 följande:
    jaha,går inte citera nu IGEN...Hur som...Jag har inte sett nån annan sort i hälsokostbutik än Femicur och den är jättesvag som sagt. Köper man på kort på nätet blir det billigare än med faktura. Kan vara värt det. Vi har lagt ut minst 90000:- hittills på att få barn så munkpepparn är en piss i öknen.
    jo precis, plus att när man frågar om "barnverkstadpiller" på hälsokosten får jag aldrig bra svar. har frågat om rosenrot, bidrottninggelé och folsyra. de har ingen aning känns det som.
    men vitex har jag läst om mycket på amerikanska/engelska sidor, så det vill jag testa. så jag beställde nyss en burk.

ja, jag har också lagt ner en del pengar på detta så det spelar ingen roll. det får kosta en miljon om det vill egentligen, bara man får sin present i slutet! =)
  • Vårflickan84
    Pimpinellan skrev 2010-05-11 14:53:51 följande:
    Tog två dar för mig.
    oj då, hoppas jag får dom imorgon för sen är det ju röddag =/
  • Pimpinellan
    Vårflickan84 skrev 2010-05-11 15:03:48 följande:
    jo precis, plus att när man frågar om "barnverkstadpiller" på hälsokosten får jag aldrig bra svar. har frågat om rosenrot, bidrottninggelé och folsyra. de har ingen aning känns det som.men vitex har jag läst om mycket på amerikanska/engelska sidor, så det vill jag testa. så jag beställde nyss en burk.ja, jag har också lagt ner en del pengar på detta så det spelar ingen roll. det får kosta en miljon om det vill egentligen, bara man får sin present i slutet! =)
    Man får inga svar eftersom inga tillverkare av nån av de preparaten får gå ut med påståenden att de kan påverka fertiliteten. Alla piller som anses här på F.l som fertilitetsfrämjande finns absolut noll bevis för att de kan påverka och de säljs för andra problem. Ingen läkare jag pratat med tror ett enda dugg på nån av dem utom möjligen just munkpeppar. Det sa min privata läkare varken bu eller bä om. Folsyra har aldrig gjort det lättare att bli gravid däremot kan det i höga doser motverka missfall och i rekommenderad dos är det ju alltid bra mot fosterskador.
    Ja,ett barn får kosta vad det vill och kommer förmodligen att göra det också: andra pippar gratis och får barn 9 månader senare medans vi andra lägger ner tusentals kronor på behandlingar och annat. Orättvist kallas det.
  • Vårflickan84
    Pimpinellan skrev 2010-05-11 15:14:00 följande:
    Man får inga svar eftersom inga tillverkare av nån av de preparaten får gå ut med påståenden att de kan påverka fertiliteten. Alla piller som anses här på F.l som fertilitetsfrämjande finns absolut noll bevis för att de kan påverka och de säljs för andra problem. Ingen läkare jag pratat med tror ett enda dugg på nån av dem utom möjligen just munkpeppar. Det sa min privata läkare varken bu eller bä om. Folsyra har aldrig gjort det lättare att bli gravid däremot kan det i höga doser motverka missfall och i rekommenderad dos är det ju alltid bra mot fosterskador.Ja,ett barn får kosta vad det vill och kommer förmodligen att göra det också: andra pippar gratis och får barn 9 månader senare medans vi andra lägger ner tusentals kronor på behandlingar och annat. Orättvist kallas det.
    jo det är ju sant iofs. den västerländska medicinen har ju sina praktiska exempel och teorier som de går efter. personligen så har jag ganska dålig erfarenhet av dom. däeför jag börjat kolla mer på detta med hälsokost och alternativ medicin. vafan, blir ju liksom tvungen att testa annat.

haha, ja... det är orättvist. men vad ska man göra? bara att fortsätta. du har säkert något som någon annan sitter och tycker det är orättvist som denne inte har.
  • Hedi

I Sverige är de ju väldig emot alterternativa metoder, det var min läkare som rekommenderade mig att äta munkpeppar. Han menade pa att det fungerar i rätt manga fall.

• Bebislängtan82

Beställde hem detta igår ifrån vitaminbutiken. Ska ha min mens om3 dagar.

Någon som vet när man ska börja och sluta?

• Sarasvensson87

Du ska börja på mens

Bebislängtan82 skrev 2010-05-12 12:57:20 följande:
    Beställde hem detta igår ifrån vitaminbutiken. Ska ha min mens om3 dagar.Någon som vet när man ska börja och sluta?
    du ska börja på mensens första dag tills att du får ägglossning.
  • Pimpinellan
    Bebislängtan82 skrev 2010-05-12 12:57:20 följande:
    Beställde hem detta igår ifrån vitaminbutiken. Ska ha min mens om3 dagar.Någon som vet när man ska börja och sluta?
    Alla sidor jag läst säger att man bör ta hela tiden och sluta när man vet att man är gravid. Det kan inte skada så tidigt. Jag tror inte det har effekt om man äter det endast 2 veckor per månad.
  • Bebislängtan82

Tack för svaren. Får väl se om dom kommer på fredag för idag kom dom inte och imorgon är röd dag.. Ska ju dock inte ha mensen förrän om 3 dagar så det finns tid kvar

Är 2010 vårt år
  • Ohana 84
    Pimpinellan skrev 2010-05-12 14:18:24 följande:
    Alla sidor jag läst säger att man bör ta hela tiden och sluta när man vet att man är gravid. Det kan inte skada så tidigt. Jag tror inte det har effekt om man äter det endast 2 veckor per månad.
    Jag tar dom me hela tiden. Funderade på att sluta efter äl men tänkte att mitt problem e ju att ja kan ha jätte lång cykel vissa månader, så lika bra att fortsätta ta dom hela cykeln.
    Och skulle man bli gravid tror inte jag heller dom 2 veckorna gör någon skada.. så tidigt under graviditeten lever ju inte "barnet" på mamman.. det är väl först några veckor senare?!
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar