• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Hallonet80
    Hedi skrev 2010-05-14 17:37:39 följande:
    Sa var det för mig den manaden jag blev gravid. Fick som mens pa bim och lite dagen efter sen bara försvann den och da testade jag positivt, sa det behöver inte vara kört .
    Om det ändå kunde vara så ! Men det tror jag inte tyvärr....
  • Hedi
    Hallonet80 skrev 2010-05-14 17:51:56 följande:
    Om det ändå kunde vara så ! Men det tror jag inte tyvärr....
    Det trodde inte jag heller . Samma manad hade jag även en del spottings men det fungerade ända.
  • Night sky

Hej tjejer!

Jag började med A.C första mensdagen jag hade senast.
    På 14:e dagen fick jag ÄL-flytningar och tänkte att det kanske kan hjälpa med A.C för att få ordning på sina hormoner och få ÄL.
    Men igår skulle jag fått mens om jag nu hade fått ÄL... men ännu ingen mens, så nä, ingen ÄL i den här cykeln...
    Men jag fortsätter och äta A.C för det kan ju ta upp till 3 månader innan effekt.
    Så det skulle vara kul att vara med i er tråd och följa er alla! {#lang_emotions_laughing}

• Bebislängtan82

Det var mina tabletter som kom idag så nu får gärna mensen komma när den vill

Är 2010 vårt år
  • Hallonet80
    Night sky skrev 2010-05-14 21:31:41 följande:
    Hej tjejer!Jag började med A.C första mensdagen jag hade senast.På 14:e dagen fick jag ÄL-flytningar och tänkte att det kanske kan hjälpa med A.C för att få ordning på sina hormoner och få ÄL.Men igår skulle jag fått mens om jag nu hade fått ÄL... men ännu ingen mens, så nä, ingen ÄL i den här cykeln... Men jag fortsätter och äta A.C för det kan ju ta upp till 3 månader innan effekt.Så det skulle vara kul att vara med i er tråd och följa er alla!
    Min äl blev förskjuten med 1-2 dar, så även mensen...Annars kanske du e gravid !
  • Night sky
    Hallonet80 skrev 2010-05-15 09:47:07 följande:
    Min äl blev förskjuten med 1-2 dar, så även mensen...Annars kanske du e gravid !
    Ja, jag får se om den bara blir förskjuten med ett par dagar... den kan ju även bli förskjuten med veckor, det har jag ju erfarit tidigare med min PCOS så det är inget ovanligt... men jag hoppas ju att A.C kan låta mig få en normal cykel.
    Gravid? Sorry att säga det men, nääää... skulle inte tro det med tanke på min PCOS... tyvärr.
  • JaneDoe10
    Night sky skrev 2010-05-15 12:54:26 följande:
    Ja, jag får se om den bara blir förskjuten med ett par dagar... den kan ju även bli förskjuten med veckor, det har jag ju erfarit tidigare med min PCOS så det är inget ovanligt... men jag hoppas ju att A.C kan låta mig få en normal cykel. Gravid? Sorry att säga det men, nääää... skulle inte tro det med tanke på min PCOS... tyvärr.
    Fast man kan ju bli gravid om man har haft ägglossning oavsett om man har PCOS eller inte{#lang_emotions_laughing}

Själv är jag på ÄL+5 nu och tycker att dagarna går förfärligt sakta...
  • Pimpinellan
    Night sky skrev 2010-05-15 12:54:26 följande:
    Ja, jag får se om den bara blir förskjuten med ett par dagar... den kan ju även bli förskjuten med veckor, det har jag ju erfarit tidigare med min PCOS så det är inget ovanligt... men jag hoppas ju att A.C kan låta mig få en normal cykel.Gravid? Sorry att säga det men, nääää... skulle inte tro det med tanke på min PCOS... tyvärr.
    Ni med PCO är oftast mycket mer fertila än oss andra när ni väl har äl eftersom er äggkvalitet är bättre. Bästa diagnosen enligt läkare. Så kasta inte in handduken än! {#lang_emotions_smile}
  • Night sky

Nu har jag börjad fundera över dosen av A.C... på flaskan på tincturen står det att man ska ta 15-20 dr. 2-3 ggr om dagen.
    Men när jag läser runt på lite utländska sidor på internet om A.C. så står det att en dagsdos om 60dr på morgonen rekomenderas.

Jag har tagit 15-20dr 3ggr om dagen... men tänk om kroppen egentligen behöver en liten "kick" start med 60dr som engångsdos för att reagera på A.C?

Jag har aldrig testat A.C i tablett form, men ni som gör det... hur tar ni tabletten, en tablett om dagen eller flera tabletter och delar upp dygnsdosen?

Vad tror ni andra om det här?

• JaneDoe10
    Night sky skrev 2010-05-15 13:27:06 följande:
    Nu har jag börjad fundera över dosen av A.C... på flaskan på tincturen står det att man ska ta 15-20 dr. 2-3 ggr om dagen. Men när jag läser runt på lite utländska sidor på internet om A.C. så står det att en dagsdos om 60dr på morgonen rekomenderas. Jag har tagit 15-20dr 3ggr om dagen... men tänk om kroppen egentligen behöver en liten "kick" start med 60dr som engångsdos för att reagera på A.C? Jag har aldrig testat A.C i tablett form, men ni som gör det... hur tar ni tabletten, en tablett om dagen eller flera tabletter och delar upp dygnsdosen? Vad tror ni andra om det här?
    Jag har tagit en tablett om dagen 1000mg och det gjorde ju att jag fick ÄL denna månad :D
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar