• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Pimpinellan
    Night sky skrev 2010-05-15 13:27:06 följande:
    Nu har jag börjad fundera över dosen av A.C... på flaskan på tincturen står det att man ska ta 15-20 dr. 2-3 ggr om dagen.Men när jag läser runt på lite utländska sidor på internet om A.C. så står det att en dagsdos om 60dr på morgonen rekomenderas.Jag har tagit 15-20dr 3ggr om dagen... men tänk om kroppen egentligen behöver en liten "kick" start med 60dr som engångsdos för att reagera på A.C?Jag har aldrig testat A.C i tablett form, men ni som gör det... hur tar ni tabletten, en tablett om dagen eller flera tabletter och delar upp dygnsdosen?Vad tror ni andra om det här?
    Jag tror inte det spelar så stor roll. Jag tar ett piller per dag på morronen. Det är dagsdosen. Du kan ju bara testa öka dosen på morronen och se vad som händer.
  • Hildalilla

Jag åt Ziara mot pms från apoteket (munkpeppar i den). Åt den endast i 2 veckor och blev gravid med en gång, efter några månader av försök....är nu i vecka 10 {#lang_emotions_laughing}

• JaneDoe10
    Pimpinellan skrev 2010-05-15 13:26:25 följande:
    Ni med PCO är oftast mycket mer fertila än oss andra när ni väl har äl eftersom er äggkvalitet är bättre. Bästa diagnosen enligt läkare. Så kasta inte in handduken än!
    Intressant det där! Varför har de med PCO en bättre äggkvalitet? Nu har ju jag inte det (vad jag vet) men är intressant iallfall....
  • Pimpinellan
    JaneDoe10 skrev 2010-05-15 13:32:04 följande:
    Intressant det där! Varför har de med PCO en bättre äggkvalitet? Nu har ju jag inte det (vad jag vet) men är intressant iallfall....
    De bara har det. {#lang_emotions_smile} Nä,ärligt,det har väl med att göra att de har fler ägg kvar. De släpper ju inte så många under sin levnad och tydligen åldras de inte på samma sätt som oss andras ägg heller. Klart bästa förutsättningarna vid IVF.
  • JaneDoe10
    Hildalilla skrev 2010-05-15 13:30:32 följande:
    Jag åt Ziara mot pms från apoteket (munkpeppar i den). Åt den endast i 2 veckor och blev gravid med en gång, efter några månader av försök....är nu i vecka 10 
    Mycket upplyftande att höra! GRATTIS{#lang_emotions_smile}
  • JaneDoe10
    Pimpinellan skrev 2010-05-15 13:35:56 följande:
    De bara har det.  Nä,ärligt,det har väl med att göra att de har fler ägg kvar. De släpper ju inte så många under sin levnad och tydligen åldras de inte på samma sätt som oss andras ägg heller. Klart bästa förutsättningarna vid IVF.
    Okej, ja jag har också läst att vi med längre menscykler har fler ägg än andra. Så lite hopp om nytt liv finns ju! :D
  • Ohana 84

Hjälp mej tolka någon!! =)
    Testade med billiga äl-stickor nu på förmiddagen (har haft ganska starkt utslag i en vecka, men ej lika starkt eller starkare än kontrollsträcket) o IDAG va test sträcket starkare än kontrollsträcket!!!!!
    Men så har jag även köpt digitala test som jag har tänkt ta bara när ja är osäker, eftersom dom är så mkt billigare.. o självklart så hällde ja ju ut kisset direkt efter ja testat med den billiga stickan för jag trodde ju inte jag skulle få fullt utslag idag heller.. men när det nu blev det ville jag ju även testa med det digitala så efter en timme kunde ja klämma fram lite till (ursäkta detaljerna).. o tok besviken blev jag är det inte va någon glad gubbe =(
    Men det kan ju vara eftersom det bara va en timme sen ja kissade senast? Eller så kanske jag får glad gubbe i morron för att det kanske behövs ännu mer hormon för d digitala testen??

Så till mitt andra problem haha.. Just idag kommer en nära tjejkompis hem till stan o ska sova hos oss!! hur ska vi då lyckas få till det =/..
    Hade sex i går morse, är det dumt att vänta? eller skulle vi lika gärna kunna vänta o ha sex imorron eftermiddag när min kompis har åkt istället? Eftersom det forthoppningsvis finns några små yngel där inne sen igår..

Alltså nu känner jag mej som världens mest desperata o knäppa människa!!!
    Men jag har inte haft utslag på äl-test sen i nov, så vill ju inte missa denna chansen!!

• JaneDoe10

ohana:
    Visar det inte på de digitala testerna så är det troligen inte äl just nu.. De kräver inte mer hormon för att visa positivt än  vad de billiga stickorna gör. Är det inte lika starkt eller starkare än kontrollstrecket på de billiga stickorna betyder det tyvärr inte äl heller. Hoppas du får den snart iallfall!

• Ohana 84
    JaneDoe10 skrev 2010-05-15 14:01:44 följande:
    ohana: Visar det inte på de digitala testerna så är det troligen inte äl just nu.. De kräver inte mer hormon för att visa positivt än  vad de billiga stickorna gör. Är det inte lika starkt eller starkare än kontrollstrecket på de billiga stickorna betyder det tyvärr inte äl heller. Hoppas du får den snart iallfall!
    Jo men idag ÄR ju test strecket starkare än kontrollstrecket=)
    Det va därför jag ville kolla med ett digitalt oxå, o då väntade jag en halv timme o kissade igen (står ju att man inte ska ha kissat på helst 4 timmar innan man gör testet) Så jag tänkte att det kanske va därför jag inte fick glad gubbe?! För att det bara va en halvtimmesen ja kissade senast!!
  • JaneDoe10
    Ohana 84 skrev 2010-05-15 14:10:58 följande:
    Jo men idag ÄR ju test strecket starkare än kontrollstrecket=) Det va därför jag ville kolla med ett digitalt oxå, o då väntade jag en halv timme o kissade igen (står ju att man inte ska ha kissat på helst 4 timmar innan man gör testet) Så jag tänkte att det kanske va därför jag inte fick glad gubbe?! För att det bara va en halvtimmesen ja kissade senast!!
    Aha, jag måste ha läst slarvigt, jag ber om ursäkt..{#lang_emotions_embarassed} Prova att inte dricka och håll dig ett par timmar och ta ett nytt digitalt då ! =)
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar