• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • helena29
    Pimpinellan skrev 2010-06-10 15:43:37 följande:
    Ja,jag har haft bara noll effekt eller usel effekt av annan hälsokost så detta fortsätter jag med. Min läkare säger ingenting än så länge,har bara meljat och sagt att jag kör med detta och berättat vad den gjort.
    De effekter AC kan ha är många:
    äl ifall man inte har
    starkare äl
    kortare cykel
    längre cykel
    inga spottings
    ingen PMS
    Har även läst om en som fick massor sänkt FSH på bara två månader och sänkt FSH= större chans att bli gravid. Det är den effekten jag är ute efter!
    Härligt! Din tur kommer nu, det tror jag! Skönt att din läkare inte säger nåt, men det är väl så att han inte FÅr rekommendera hälsokostpreparat? Starkare Äl betyder att man själv känner av det mer eller? Men AC kan inte förbättra äggkvlité och på det viset öka fertilitetn?
    Jag tror att den BALANSERAR hela hormonsystemet, sänker, höjer. Ja, det som behövs för att det ska vara så normalt som möjligt! jag går ju på zonterapi och hon rekommenderar AC för att rensa också. Sätter fart på livmodern så att säga. man kan inte nygga bebis i gammalt bo som hon uttryckte sig. man måste rensa först!
    Det som är kul är att det ger effekt så fort! Du tar vitaminbutikens Lamberts eller? Jag oxå!
  • aaaa

Kul att läsa så många positiva exempel på användning av AC! Hoppas jag tillhör dem som de hjälper på. Som sagt, rosenrot gav mig ÄL, men spottings försvann inte alls. Hoppas på denna cykel nu! I alla fall att det ska minska rejält med spotting så att det känns som nåt händer.

Mer mens får det gärna bli för mig. Sen jag slutade med p-piller räcker det med trosskydd så det kommer nog ändå inte att bli extremt mycket för mig.

• Pimpinellan
    helena29 skrev 2010-06-10 16:01:04 följande:
    Härligt! Din tur kommer nu, det tror jag! Skönt att din läkare inte säger nåt, men det är väl så att han inte FÅr rekommendera hälsokostpreparat? Starkare Äl betyder att man själv känner av det mer eller? Men AC kan inte förbättra äggkvlité och på det viset öka fertilitetn?
    Jag tror att den BALANSERAR hela hormonsystemet, sänker, höjer. Ja, det som behövs för att det ska vara så normalt som möjligt! jag går ju på zonterapi och hon rekommenderar AC för att rensa också. Sätter fart på livmodern så att säga. man kan inte nygga bebis i gammalt bo som hon uttryckte sig. man måste rensa först!
    Det som är kul är att det ger effekt så fort! Du tar vitaminbutikens Lamberts eller? Jag oxå!
    Jag önskar verkligen att det vore min tur,4 år är seeeegt... Nej,han får inte rekommendera,men säga vad han tror får han och det gör han. De flesta myter avfärdar han med ett skratt för han vet att de inte funkar. AC visste han för lite om. Om FSH sänks får man ut  bättre ägg,men den kan inte förbättra ägg som redan är dåliga. Och kanske kan AC även ge äl varje månad ifall jag inte haft det innan. Får dock alltid utslag på testen.  Missfallsmediciner har han hjälpt mig med och där är ju andra läkare väldigt restriktiva,speciellt de offentliga. Blöder man rikligt rensar man självklart livmodern vilket alltid är bra. Mens sällan är dåligt. Tar just de pillren ja. Ska beställa mer nu!
  • helena29

Förstår att 4 år är segt! Vet att det inte hjälper attt höra....men ett par hade försökt med ALLT i 13 ÅR! Hon gick till en zonterapeut och blev gravid ett år efteråt! Mirakel kan ske. Zt tog bort flera blockeringar i kroppen. Vet att alla inte tror på zonterapi, och det behöver man inte göra heller. Men jag tror på det! Vet att du säkert hört 1000 sådana här historier...och det hjälper inte dig kanske.
    Äl-tester visar LH-stegring va? Men inte alltid säkert att ett ägg släpper?
    men i vilket fall....jag tror på AC och hoppas det kan hjälpa!

• Hallonet80

Hallå, hallå!

Plussade imorse ! Har käkat ac i 2 månader. Vi har försökt aktivt varje äl i 10 mån och sen mindre aktivt ett helt år innan dess utan att det tagit sig så visst kan ac haft ett finger med i spelet !

• Bossan1967
    Hallonet80 skrev 2010-06-14 08:30:55 följande:

Hallå, hallå!

Plussade imorse ! Har käkat ac i 2 månader. Vi har försökt aktivt varje äl i 10 mån och sen mindre aktivt ett helt år innan dess utan att det tagit sig så visst kan ac haft ett finger med i spelet !

ååhhh! JÄTTE GRATTIS! Baby

Tänkte precis skriva här att nu får nån ta å plussa!
    Jätte roligt, tog du ac fram till plusset?
    Kram 
  • Hallonet80
    Bossan1967 skrev 2010-06-14 09:10:58 följande:
    ååhhh! JÄTTE GRATTIS! Baby

Tänkte precis skriva här att nu får nån ta å plussa!
    Jätte roligt, tog du ac fram till plusset?
    Kram 
     Tack !
    Ja, jag har tagit hela cykeln, 2 mån, var nära å bryta när jag fick så himla mkt finnar men stod ut å det lugnade ner sig nåt, men känns rätt bra å sluta med dom nu å slippa finnarna. Så får jag väl ännu mer finnar nu av hormonförändringar bara för det haha
  • Bossan1967
    Hallonet80 skrev 2010-06-14 09:15:21 följande:
     Tack !
    Ja, jag har tagit hela cykeln, 2 mån, var nära å bryta när jag fick så himla mkt finnar men stod ut å det lugnade ner sig nåt, men känns rätt bra å sluta med dom nu å slippa finnarna. Så får jag väl ännu mer finnar nu av hormonförändringar bara för det haha
    Jag har oxå fått massa finnar på hakan, hade inte ens så mkt i tonåren, så det kan va ac som gör det?
    hade jag ingen aning om men det förklarar ju saken.
    Jätte roligt att du fått ditt plus det ger oss andra hopp,

Kram kram
  • Hallonet80
    Bossan1967 skrev 2010-06-14 09:22:23 följande:
    Jag har oxå fått massa finnar på hakan, hade inte ens så mkt i tonåren, så det kan va ac som gör det?
    hade jag ingen aning om men det förklarar ju saken.
    Jätte roligt att du fått ditt plus det ger oss andra hopp,

Kram kram
    Ja, jag e helt säker på att det var ac som gjorde att jag fick så mkt finnar. Hoppas alla andra ac:are plussar nu snart oxå !
  • Ohana 84
    Hallonet80 skrev 2010-06-14 08:30:55 följande:

Hallå, hallå!

Grattis!!! =)
    Kul att höra! Va på tiden att nån här inne plussade så vi får lite "bevis" o hopp om att AC verkligen kan påverka!!
    Här är det äl till helgen, oxå min 2a månad med ac, så det blir att "ligga i" denna veckan ;)
    O hoppas ja har samma lycka som du att det tar sej på andra försöket med AC =)
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar