• Anonym (Äcklad)

Min vidriga man

Har varit tillsammans med min man i 3 år och vi ska ha ett barn om 17v. Jag fick för en tid sen veta att min man hade en sexuell förbindelse med en väldigt ung tjej innan vi träffades och nu vill jag inte se honom längre. Hon var då 15 år och han va 30år både olagligt och vidrigt. Dom hade sex 2 gånger och träffades ytligare 2 gånger plus att han hade kontakt med henne under våran första tid tillsammans. 

Sen hade hon en sida på en sexdating sida som han tydligen inte kunde låta bli att vara inne och titta på dagligen istället för att anmäla till sida att hon va minderårig. Han påstår att han ångrar sig och att han inte ville ha nåt med henne att göra men kunde inte motså henne och att han egentligen tycker att hon är ett ungt ludder eftersom att hon hade flera än han under samma tid.

Jag vet inte hur jag ska göra, han är en go kille gentligen och tar väl hand om mig och min son som är 8 år gammal men jag känner ju med mig själv att jag inte kan leva tillsammans med en vuxen man som har haft sex med en sån ung tjej. Jag blir äcklad när han tar i mig vill inte ens se på nonom längre. Hatar mig själv för att jag har släppt in denna man i mitt liv. Jag och han hade disskuterat igenom sånt här innan vi blev tillsammans och jag förklarade för han att jag inte vill ha såna män i mitt liv då jag själv blev fruktansvärt sexutnyttjad av äldre män när jag var liten och han sa att han inte gjort sånt men nu kommer det fram ändå.

Hur vanligt är det att ni äldre män tänder på så pass unga tjejer????

• Svar på tråden Min vidriga man
  • Nenna B
    Anonym (Äcklad) skrev 2010-03-14 14:30:09 följande:
    Har varit tillsammans med min man i 3 år och vi ska ha ett barn om 17v. Jag fick för en tid sen veta att min man hade en sexuell förbindelse med en väldigt ung tjej innan vi träffades och nu vill jag inte se honom längre. Hon var då 15 år och han va 30år både olagligt och vidrigt. Dom hade sex 2 gånger och träffades ytligare 2 gånger plus att han hade kontakt med henne under våran första tid tillsammans. Sen hade hon en sida på en sexdating sida som han tydligen inte kunde låta bli att vara inne och titta på dagligen istället för att anmäla till sida att hon va minderårig. Han påstår att han ångrar sig och att han inte ville ha nåt med henne att göra men kunde inte motså henne och att han egentligen tycker att hon är ett ungt ludder eftersom att hon hade flera än han under samma tid. Jag vet inte hur jag ska göra, han är en go kille gentligen och tar väl hand om mig och min son som är 8 år gammal men jag känner ju med mig själv att jag inte kan leva tillsammans med en vuxen man som har haft sex med en sån ung tjej. Jag blir äcklad när han tar i mig vill inte ens se på nonom längre. Hatar mig själv för att jag har släppt in denna man i mitt liv. Jag och han hade disskuterat igenom sånt här innan vi blev tillsammans och jag förklarade för han att jag inte vill ha såna män i mitt liv då jag själv blev fruktansvärt sexutnyttjad av äldre män när jag var liten och han sa att han inte gjort sånt men nu kommer det fram ändå.Hur vanligt är det att ni äldre män tänder på så pass unga tjejer????
    Antar att du menar att det var olagligt för att hon inte var myndig (byxmyndig blir man ju vid 15). Visst är ålderskillnaden stor just då, men tycker du det är lika vidrigt om hon varit äldre (och killen också)?

Hade ett sånt par i min bekantskapskrets tidigare, de träffades när hon var 13 eller 14 tror jag (han är ca 15 år äldre). De är fortfarande tillsammans och verkar lyckliga. Nu är det inte längre nån som tittar snett för att nu är inte ålderskillnaden lika stor!?
  • Anonym (vet)
    Anonym (ellie) skrev 2010-03-17 07:32:03 följande:
    Om jag skall vara ärlig fattar jag inte vad problemet är. När jag var 15år var jag ihop med äldre killar och jag har alltid varit det. Men bara för att tjejen är yngre än killen är det ju inte alls säkert att han utnyttjat henne. Du vet när man är 15år är det ganska coolt att vara ihop med någon som är mycket äldre. Och om du nu blir så äcklad av det så får du väl lämna honom och bli ensamstående med två barn. Varför inte vägra att ditt ofödda barn får träffa sin pappa när du ändå håller på?

Problemet är väl 1) att han kallar en 15 årig tjej för luder 2) att han kallar en tjej för luder (oavsett ålder) 3) att TS beskrev för mannen i fråga att hon inte ville ha män som hade sex med så pass yngre kvinnor i sitt liv pga egna hemska erfarenheter och han medvetet ljög för henne

Jag har inget bra råd till TS om lämna eller inte lämna, det kan hon egentligen bara känna själv. Dock ska hon inte behöva ha dåligt samvete OM hon väljer att lämna honom eftersom hon blivit förd bakom ljuset...hon bör inte vägra barnet sin far, men hon behöver inte leva med honom för det.

• Lavish

För mig är en pedofil en person som tänder på förpubertala kroppar. Alltså personer som ser ut som barn. De flesta 15 åriga tjejer har en kvinnas kropp med bröst och höfter. De flesta 15 åriga tjejer är könsmogna i betydelsen att de kan bli gravida och föda barn. Att tända på könsmogna individer, med ett vuxet utseende, räknar inte jag som pedofili.

Att en betydligt äldre man vill ligga med en 15 åring är gubbsjuka, inte pedofili. Och i övrigt håller jag med de andra som skrivit, en vuxen som har sex med en mindreårig har ett stort ansvar. Det är INTE en rakt igenom jämlik relation. Att kalla den mindreåriga man legat med för luder är att misslyckas att ta det ansvaret totalt.

Om TS känner att det finns en chans att fortsätta med karln så är det väl mer samtal som behövs. Hon måste gå till botten med det. Problemet är väl hur hon ska lägga upp det hela så att han inte ljuger och vänder kappan efter vad han tror hon vill höra. Att han är kapabel och villig att ljuga för att göra henne nöjd är ju redan bevisat.

• Plutteli
    Anonym (vet) skrev 2010-03-17 08:07:19 följande:
    Jag håller med dig igen Plutteli. ^^ Det känns som att tråden fastnat alldeles för mycket på att ta ståndpunkt mot pedofili, när frågan egentligen är hur TS ska hantera att hennes man varit med en 15 åring och sedan kallar denna unga tjej för luder. Jag ångrar inte alla äldre partners jag hade medans jag var omyndig, men några få gick riktigt fel och de visar för mig personligen att bortsett från frågan om pedofili så har en myndig vuxen man ett ansvar gentemot en minderårig tjej oavsett om "alla män tittar på unga fräscha tjejer" som jag har sett det skrivas här. Det kan jag väl köpa, men har alla sex med dem (om de inte är myndiga dvs) och kallar dem luder när de inte längre lockar? Jag har likväl blivit nekad av män när de väl insåg min sanna ålder och även om jag blev grymt förnärmad som 15 åring fattar jag i dag att de tog sitt ansvar som vuxna.
    Ja det håller jag med om fullt ut! Har som sagt haft lyckade om än rätt korta förhållanden med äldre, och även några misslyckade där den äldre inte alls tog ansvar i situationen. Men OM det görs med ömsesidig respekt och ansvar från båda parter (med större ansvar för den äldre) ser jag inget fel i det faktiskt. Problemet med TS man är ju som du säger att hans attityd mot tjejen visar på allt annat än ett anvarsfullt beteende för att inte tala om en vidrig kvinnosyn!
  • Plutteli
    Lavish skrev 2010-03-17 09:23:23 följande:
    För mig är en pedofil en person som tänder på förpubertala kroppar. Alltså personer som ser ut som barn. De flesta 15 åriga tjejer har en kvinnas kropp med bröst och höfter. De flesta 15 åriga tjejer är könsmogna i betydelsen att de kan bli gravida och föda barn. Att tända på könsmogna individer, med ett vuxet utseende, räknar inte jag som pedofili. Att en betydligt äldre man vill ligga med en 15 åring är gubbsjuka, inte pedofili. Och i övrigt håller jag med de andra som skrivit, en vuxen som har sex med en mindreårig har ett stort ansvar. Det är INTE en rakt igenom jämlik relation. Att kalla den mindreåriga man legat med för luder är att misslyckas att ta det ansvaret totalt. Om TS känner att det finns en chans att fortsätta med karln så är det väl mer samtal som behövs. Hon måste gå till botten med det. Problemet är väl hur hon ska lägga upp det hela så att han inte ljuger och vänder kappan efter vad han tror hon vill höra. Att han är kapabel och villig att ljuga för att göra henne nöjd är ju redan bevisat.
     Enligt lag och psykologisk definition är pedofil precis det du säger, en person som tänder på barnkroppar som ännu inte kommit i puberteten. I övrigt håller jag med dig :)
  • FrkPalindrom

Ts: Jag förstår att du är äcklad över det han gjort. Det visar att han saknade vettiga gränser.
    Ännu äckligare är att han efteråt kallar henne luder. Det visar att han fortfarande skjuter över ansvaret på henne för det han själv valde att göra, alltså fortfarande kanske saknar insikt, vettiga gränser och förmågan att ta ett vuxet ansvar för det han själv gör.
    Om min man gjorde så utan uppriktig insikt och ånger och dessutom kallade henne luder skulle jag tänka att han visade skev kvinnosyn och omognad att ta eget ansvar.
    Om han inte kom till insikt själv när jag pratade med honom utan fortsatte gå i försvar skulle jag ta honom till rådgivare eller psykolog.
    Om inte de heller kunde hjälpa honom till insikt, mognad, ansvarstagande och en bättre kvinnosyn skulle jag inte vilja leva eller vara intim med honom och inte tycka att han var nån vidare bra förebild för barnen. Som pappa måste han jobba med sig själv för att bli en bättre förebild. För barnen.
    Gör han inte det kan man ju ändå försöka göra umgänge och vårdnad kring barnen så bra som möjligt. Många barn bor hos ägg till pappor på halvitd utan att bli ruttna vuxna för det. Huvudsaken att de har åtminstone en förälder med sunda värderingar som orkar. Men orkar du med honom i hemmet när han beter/uttalar sig såhär? Det skulle inte jag göra.
    Det finns många vuxna, ansvarstagande män med bra omdöme och kvinnosyn.
    Det är inte manligt att bete sig omdeömeslöst och fälla kvinnoförnedrande kommentarer, som någon slags genbunden defekt. Det handlar bara om vad han väljer att göra och vad du väljer att acceptera.
    Styrkekram till dig ts.

• Bubbis10
    FrkPalindrom skrev 2010-03-17 14:19:53 följande:
    Ts: Jag förstår att du är äcklad över det han gjort. Det visar att han saknade vettiga gränser. Ännu äckligare är att han efteråt kallar henne luder. Det visar att han fortfarande skjuter över ansvaret på henne för det han själv valde att göra, alltså fortfarande kanske saknar insikt, vettiga gränser och förmågan att ta ett vuxet ansvar för det han själv gör. Om min man gjorde så utan uppriktig insikt och ånger och dessutom kallade henne luder skulle jag tänka att han visade skev kvinnosyn och omognad att ta eget ansvar.Om han inte kom till insikt själv när jag pratade med honom utan fortsatte gå i försvar skulle jag ta honom till rådgivare eller psykolog. Om inte de heller kunde hjälpa honom till insikt, mognad, ansvarstagande och en bättre kvinnosyn skulle jag inte vilja leva eller vara intim med honom och inte tycka att han var nån vidare bra förebild för barnen. Som pappa måste han jobba med sig själv för att bli en bättre förebild. För barnen. Gör han inte det kan man ju ändå försöka göra umgänge och vårdnad kring barnen så bra som möjligt. Många barn bor hos ägg till pappor på halvitd utan att bli ruttna vuxna för det. Huvudsaken att de har åtminstone en förälder med sunda värderingar som orkar. Men orkar du med honom i hemmet när han beter/uttalar sig såhär? Det skulle inte jag göra. Det finns många vuxna, ansvarstagande män med bra omdöme och kvinnosyn. Det är inte manligt att bete sig omdeömeslöst och fälla kvinnoförnedrande kommentarer, som någon slags genbunden defekt. Det handlar bara om vad han väljer att göra och vad du väljer att acceptera. Styrkekram till dig ts.
    Som vanligt så håller jag med dig=)
  • Jezamine

Vad var det för hemskt med det? tjejen var ej minderårig o det hände innan du o din man  blev bekanta.

Avstängd tills vidare
  • Bubbis10
    Jezamine skrev 2010-03-17 14:50:49 följande:
    Vad var det för hemskt med det? tjejen var ej minderårig o det hände innan du o din man  blev bekanta.
    Öh, för det första så är en 15 åring inte mogen i närheten av en 30 åring såvida inte killen e gravt efter i utvecklingen! Mkt vanligt att dessa unga naiva tjejer hoppas på mer medans den äldre killen bara ser det som ngt roande för sitt ego! han är vuxen å ska inte ha sex med ngn som klassas som barn. Hon bor hemma hos mamma å pappa, går i högstadiet, å ja e ett barn! Ts frågade innan dom blev ihop. då hon sj vart utsatt för övergrepp, å då nekade han! LÖGN med andra ord, så detta framkom nu mkt senare. Klart hon som vilken sund å normal kvinna som helst reagerar!
  • Jezamine
    Pregga skrev 2010-03-17 14:55:43 följande:
    Öh, för det första så är en 15 åring inte mogen i närheten av en 30 åring såvida inte killen e gravt efter i utvecklingen! Mkt vanligt att dessa unga naiva tjejer hoppas på mer medans den äldre killen bara ser det som ngt roande för sitt ego! han är vuxen å ska inte ha sex med ngn som klassas som barn. Hon bor hemma hos mamma å pappa, går i högstadiet, å ja e ett barn! Ts frågade innan dom blev ihop. då hon sj vart utsatt för övergrepp, å då nekade han! LÖGN med andra ord, så detta framkom nu mkt senare. Klart hon som vilken sund å normal kvinna som helst reagerar!
    ja du säger det ja.
    Avstängd tills vidare
Svar på tråden Min vidriga man