• Anonym (Äcklad)

Min vidriga man

Har varit tillsammans med min man i 3 år och vi ska ha ett barn om 17v. Jag fick för en tid sen veta att min man hade en sexuell förbindelse med en väldigt ung tjej innan vi träffades och nu vill jag inte se honom längre. Hon var då 15 år och han va 30år både olagligt och vidrigt. Dom hade sex 2 gånger och träffades ytligare 2 gånger plus att han hade kontakt med henne under våran första tid tillsammans. 

Sen hade hon en sida på en sexdating sida som han tydligen inte kunde låta bli att vara inne och titta på dagligen istället för att anmäla till sida att hon va minderårig. Han påstår att han ångrar sig och att han inte ville ha nåt med henne att göra men kunde inte motså henne och att han egentligen tycker att hon är ett ungt ludder eftersom att hon hade flera än han under samma tid.

Jag vet inte hur jag ska göra, han är en go kille gentligen och tar väl hand om mig och min son som är 8 år gammal men jag känner ju med mig själv att jag inte kan leva tillsammans med en vuxen man som har haft sex med en sån ung tjej. Jag blir äcklad när han tar i mig vill inte ens se på nonom längre. Hatar mig själv för att jag har släppt in denna man i mitt liv. Jag och han hade disskuterat igenom sånt här innan vi blev tillsammans och jag förklarade för han att jag inte vill ha såna män i mitt liv då jag själv blev fruktansvärt sexutnyttjad av äldre män när jag var liten och han sa att han inte gjort sånt men nu kommer det fram ändå.

Hur vanligt är det att ni äldre män tänder på så pass unga tjejer????

• Svar på tråden Min vidriga man
  • Anonym (Men?)
    cornelia90 skrev 2010-03-16 14:34:49 följande:
    Herregud sluta kalla karln för pedofil, jag och många av mina kompisar har varit med män i 25-30 års åldern när vi var i 15-16 års åldern och ingen av  oss har dålig relation till våra pappa, eller blivit utnyttjade sexuellt av honom heller för den delen. Och de äldre killar vi träffat har tvärt emot killarna i våran ålder varit så mycket enklare att ha att göra med! Jag har också en del killkopisar som raggat till sig en och annan äldre kvinna och det har dom upplevt som helt underbart. Att äldre gilla yngre oavsett kön är ju inget nytt. Och vissa mognar snabbare än andra så därför behöver inte 15 och 30 vara SÅ stor skillnad som ni vill få det att framstå! Och ni kvinnor som skriver attdet är stor skillnad på 15 och 20? Det måste varit väldigt länge sedan ni var i den åldern?!Jag berättade om min upplevelse med den här 30-åriga killen som jag dejtade ett tag för En god vän till min moster som är sexolog och hon sa inget mer än att jag ska sluta tänka på om det var rätt eller fel, så länge det är kul och skönt och ingen tar skada av det är det ingen fara med åldersskillnad.
    Oavsett om man mognar snabbt eller långsamt så är en 30årig SÅÅÅÅÅÅ mkt mer livserfaren och borde veta såååååååååååååååååååååå mkt bättre än att ha sex med en 15åring!
  • enny signatur
    Gravid2010 skrev 2010-03-16 12:42:03 följande:
    jag är också 36, och om jag var singel så skulle jag INTE ta med en 18-årig snygg kille hem från krogen. Av flera olika anledningar. En av anledningarna är att jag vill kunna prata med den jag har sex med.. Inte bara titta på den personen som ett objekt. Däri ligger skillnaden mellan män och kvinnor. Vi behöver oftast liiite mer intellektuell stimulans för att allting ska klaffa och sexet ska bli suveränt. De 30+ tjejer som du träffat verkar inte ha funnit någon intellektuell stimulans i din samvaro och då förstår jag om de blivit lite bittra. men alla är vi olika!
    Tror du man blir intelligentare med åldern?
    Jag är 23 och chansen att jag följer med en 18åring hem (av några sexuella syften) är extremt låg. Följa med en 29-39åring? Ja klart mycket mer troligt. Någon skillnad mellan kön? Nej.
  • Lavish
    BlommyNess12 skrev 2010-03-16 09:45:17 följande:
    Problemet här är ju att definera barn. Är det en person under 18 år? En person under 15 år? Det verkar vara godtyckligt i den frågan. För mig är det en STOR skillnad att tända på ett barns kropp, och en tonårings kropp.I mitt fall träffade jag min sambo när jag var 15, han var 22, han fyllde 23 ett halvår efteråt. Han trodde till 100 % att jag var runt 18-19 år, och att tända på någon man tror är 18-19 när man är 22 är ju inte särskilt konstigt, eller hur?Vi träffades i ett sånt sammanhang (föreningsliv, spelade i samma teaterpjäs i en teaterförening) att åldrarna sträckte sig från ca 5 år till 70 år. Han hade ingen aning om hur gammal jag var förrän han berättade för en gemensam vän att han blivit förälskad i mig och hon berättade om min ålder. Tro mig om han blev chockad. Men ibland är kärlek starkt, och jag ser inte riktigt varför någon av oss skulle avstått varandra, vi har haft ett underbart liv tillsammans hittills och många fina år, och jag hoppas på att vi får ha lika mycket fint tillsammans för resten av livet.
    Jo det är en helt annan sak. Dels för att det var kärlek och din kille respekterade dig (inte såg dig som ett luder). Men allvarligt tycker jag det är en jävla skillnad på en 22 åring som gillar en 15 åring och en 30 åring som gör det.
  • Shadilly
    Anonym skrev 2010-03-16 14:26:06 följande:
    Men ge dig...   Jag är SÅ trött på folk som låter viktiga i trådar och verkligen inbillar sig att dom vet en massa. Kolla här: Substantiv Böjningar av pedofil  Singular Plural utrum Obestämd Bestämd Obestämd Bestämd Nominativ pedofil pedofilen pedofiler pedofilerna Genitiv pedofils pedofilens pedofilers pedofilernas pedofil vuxen person som känner stark sexuell attraktion till barn Man behöver verkligen INTE ha sex med barn för att vara pedofil. Det handlar om att man attraheras av barn. Det finns många många pedofiler i samhället som faktiskt aldrig har sex med barn, men däremot innehar bilder, filmer och annat. Menar du att en man som sitter och onanerar till en film med barnporr inte är pedofil om han inte haft sex med ett barn? Dumt och fel i så fall... Sen påtalar jag igen att jag inte tycker det är bra eller rätt att en 30-årig man har sex med en 15-årig flicka, men att han egentligen inte begår något brott så länge flickan frivilligt deltar. En sida som informerar yngre: VAD SÄGER LAGEN? Är jag gammal nog för att få ha samlag/sex? Att bli vuxen kan vara ett juridiskt ”minfält” och du kommer att försiktigt tassa på tå genom en stor del av din tonårsperiod, mot den dagen när du helt lagligt kan dricka alkohol, köra bil och rösta (… men inte samtidigt så klart!! :)) Den lagliga åldern när man officiellt får ha samlagssex varierar i olika länder. I Sverige är det 15 år som gäller, för både tjejer och killar. Lagen finns främst för att skydda barn och unga ungdomar från att bli sexuellt utnyttjade, men även för att barn och unga ungdomar inte anses vara mogna nog att riktigt förstå, inse och kunna ta ansvar för de konsekvenser som kan följa av att ha samlag. Man har valt åldern 15 år, då det anses vara ungefär då som ungdomar börjar kunna ta fullt ansvar för sin sexualitet. Naturligtvis kan man inte dra alla över en kant – en del kan ta ansvar tidigare än i femtonårsåldern, medan andra inte är mogna förrän flera år senare. Och en del, tyvärr, verkar aldrig lära sig att ta ansvar, oavsett hur gamla de är … När du väl har fyllt femton är det ”fritt fram” att ha samlag – utom med personer som du står i ”beroendeställning” till, t.ex. en lärare eller vårdgivare. De får inte ha en sexuell relation med sina elever eller patienter. Och det gäller inte bara samlag utan även andra former av sexuella handlingar. -------------------------------------------------- ----------------------------------------------
    Å andra sidan spelar det mindre roll vad vi kallar barnaknullarna för, pedofil, hebefil, krokus eller badbollar. Eftersom ingen i den här tråden ska rehabilitera mannen i fråga är benämningen pedofil mest ett uttryck för att han har knullat en flicka. Mest semantik alltså.
    Poängen är att vuxna män har alltid ansvar över sin egen sexualitet, och vuxna män ska inte knulla barn.
    Det är en väldigt stor skillnad på sex mellan två 15-åringar och sex mellan en vuxen och en 15-åring.
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Anonym
    Shadilly skrev 2010-03-16 20:52:14 följande:
    Å andra sidan spelar det mindre roll vad vi kallar barnaknullarna för, pedofil, hebefil, krokus eller badbollar. Eftersom ingen i den här tråden ska rehabilitera mannen i fråga är benämningen pedofil mest ett uttryck för att han har knullat en flicka. Mest semantik alltså. Poängen är att vuxna män har alltid ansvar över sin egen sexualitet, och vuxna män ska inte knulla barn. Det är en väldigt stor skillnad på sex mellan två 15-åringar och sex mellan en vuxen och en 15-åring.
     bra sagt!
  • Anonym
    Shadilly skrev 2010-03-16 20:52:14 följande:
    Å andra sidan spelar det mindre roll vad vi kallar barnaknullarna för, pedofil, hebefil, krokus eller badbollar. Eftersom ingen i den här tråden ska rehabilitera mannen i fråga är benämningen pedofil mest ett uttryck för att han har knullat en flicka. Mest semantik alltså. Poängen är att vuxna män har alltid ansvar över sin egen sexualitet, och vuxna män ska inte knulla barn. Det är en väldigt stor skillnad på sex mellan två 15-åringar och sex mellan en vuxen och en 15-åring.
    Hur länge är man barn enligt dig, då?
  • Shadilly
    Anonym skrev 2010-03-16 21:35:45 följande:
    Hur länge är man barn enligt dig, då?
    Vad vill du med din fråga? Ha en ålder där det som vuxen är OK att knulla tonåringar?
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Anonym (Men?)

Större ålderskillnad kan fungera när man är 25 och uppåt, allt under det så har man alldeles för lite livserfarenhet. De tär självklart att man tror i tonåren att man kan / vet allt / är såå mkt mer mogen än någon annan. Det hör till tonåren.

25 och 35 ja.
    15 och 25, nej!

osv.

• Anonym
    Shadilly skrev 2010-03-16 21:39:11 följande:
    Vad vill du med din fråga? Ha en ålder där det som vuxen är OK att knulla tonåringar?
    Jag bara undra lite hur du tänkte. Om åldersgränsen 15 år är för låg, eftersom man är barn, när anser du då att man kan ta ansvar för sin sexualitet, eller om du så vill, när kan man ha sex med en 30-åring?
  • Anonym (Angelina)

Jag dejtade en 32-årig man när jag var 16- då tyckte jag att det var helt ok (mer än ok, till och med ) men om någon av mina killkompisar hade varit med en så pass mycket yngre tjej nu hade jag tänkt att det var fel i huvudet på honom.

Svar på tråden Min vidriga man