• Anonym (Äcklad)

Min vidriga man

Har varit tillsammans med min man i 3 år och vi ska ha ett barn om 17v. Jag fick för en tid sen veta att min man hade en sexuell förbindelse med en väldigt ung tjej innan vi träffades och nu vill jag inte se honom längre. Hon var då 15 år och han va 30år både olagligt och vidrigt. Dom hade sex 2 gånger och träffades ytligare 2 gånger plus att han hade kontakt med henne under våran första tid tillsammans. 

Sen hade hon en sida på en sexdating sida som han tydligen inte kunde låta bli att vara inne och titta på dagligen istället för att anmäla till sida att hon va minderårig. Han påstår att han ångrar sig och att han inte ville ha nåt med henne att göra men kunde inte motså henne och att han egentligen tycker att hon är ett ungt ludder eftersom att hon hade flera än han under samma tid.

Jag vet inte hur jag ska göra, han är en go kille gentligen och tar väl hand om mig och min son som är 8 år gammal men jag känner ju med mig själv att jag inte kan leva tillsammans med en vuxen man som har haft sex med en sån ung tjej. Jag blir äcklad när han tar i mig vill inte ens se på nonom längre. Hatar mig själv för att jag har släppt in denna man i mitt liv. Jag och han hade disskuterat igenom sånt här innan vi blev tillsammans och jag förklarade för han att jag inte vill ha såna män i mitt liv då jag själv blev fruktansvärt sexutnyttjad av äldre män när jag var liten och han sa att han inte gjort sånt men nu kommer det fram ändå.

Hur vanligt är det att ni äldre män tänder på så pass unga tjejer????

• Svar på tråden Min vidriga man
  • elinnnnn
    Kali B skrev 2010-03-16 14:16:35 följande:
    Uppenbarligen spelar inte det någon roll så länge, i det här fallen männens behov blir tillfredsställda, kosta vad det kosta vill. Jag funderar i mitt stilla sinne om de som förespråkar sex mellan en 15 åring och en vuxen man kommer att rycka på axlarna när deras 15 åriga "luder" till dotter kommer hem men en man över 30 år.Eller är dom moralkärringar då?Fy fan vad jag är stolt över att vara en moralkärring! Och vilken tur för min dotter att jag är det. Jag kommer nämligen göra allt i min makt för att förhindra att hon blir utnyttjad av vuxna män när hon själv är ett barn.
    Haha, ja det är en väldigt bra frågeställning. Det som total chockar mig är att en vuxen man är en vuxen man men 15 åringen är ett luder?... Hon är bara ett barn...

Ja, hellre en moralkärring!

Håller med dig där på sista meningen. Jag kommer också göra mitt bästa för att skydda mina barn! Det borde varenda normal människa vilja göra
    BF: 100810 enligt RUL
  • Anonym
    Anonym (§ och <3) skrev 2010-03-16 11:33:37 följande:
    Jag förstår att du inte vill gå in i någon diskussion. Du uttalar dig tvärtemot lagen. Det går ju inte att försvara. Pedofili är att ha sex med barn. Barn är under 18. Dessutom är man minderårig under 15. Har inget att göra med hur vuxen man ser ut. Inte ens nån diskussion. Står ju otvetydigt i lagboken. Se mitt inlägg 246. Att förgripa sig på någon (typ hota med kniv, brotta ner henne fastän hon skriker och gör motstånd eller vad du nu menar) är inte enda kriteriet för våldtäkt/sexuellt utnyttjande. Att den unge är så ung som 15 betyder i sig att hon/han inte är fullt medveten om sina egna behov och konsekvenserna. Då behövs det inget "tvång" för att vara olagligt. Eftersom den vuxne vet det och KAN ta ansvar (till skillnad från barnet på 15) ska ALLTID den vuxne backa. Inte rättfärdiga att utnyttja och skada den unge bara för att tillfället erbjuds. Att köpa sex är också ett brott. Även om den prostituerade "vill" och t o m tar initiativet. Både att ha sex med någon under 15 och/eller med en prostituerad strider emot lag, vare sig offret är initiativtagare eller inte. Det är inte alls naivt att tro att det är den vuxnes ansvar att backa. Det är självklart att tro på ett rättsamhälle med individer som funkar. "Lycka till med att veta exakt vad din dotter gör". Nej, det är just det. Det går inte. Därför har vi lagar och regler för vad vuxna får/inte får göra. Ett barn kan aldrig stå till svars. Men vuxna kan. Det går att göra och görs en hel del åt vuxna som inte respekterar lagen. Fängelse är ett sätt. Psyk ett annat. Och jo, som mamma eller vittne inte bara får utan BÖR man (ny lag) ingripa för att försvara ett barn mot en som utnyttjar barnet sexuellt, eller någon annan som utsätts för brott. Lycka till med att hävda din ståndpunkt om du kommer upp i rätten, säger jag till dig istället.
    Men ge dig...   Jag är SÅ trött på folk som låter viktiga i trådar och verkligen inbillar sig att dom vet en massa.
    Kolla här:

Substantiv Böjningar av pedofil  Singular Plural utrum Obestämd Bestämd Obestämd Bestämd Nominativ pedofil pedofilen pedofiler pedofilerna Genitiv pedofils pedofilens pedofilers pedofilernas

pedofil

vuxen person som känner stark sexuell attraktion till barn

Man behöver verkligen INTE ha sex med barn för att vara pedofil. Det handlar om att man attraheras av barn. Det finns många många pedofiler i samhället som faktiskt aldrig har sex med barn, men däremot innehar bilder, filmer och annat.
    Menar du att en man som sitter och onanerar till en film med barnporr inte är pedofil om han inte haft sex med ett barn? Dumt och fel i så fall...

Sen påtalar jag igen att jag inte tycker det är bra eller rätt att en 30-årig man har sex med en 15-årig flicka, men att han egentligen inte begår något brott så länge flickan frivilligt deltar.

En sida som informerar yngre:

VAD SÄGER LAGEN?

Är jag gammal nog för att få ha samlag/sex?

Att bli vuxen kan vara ett juridiskt ”minfält” och du kommer att försiktigt tassa på tå genom en stor del av din tonårsperiod, mot den dagen när du helt lagligt kan dricka alkohol, köra bil och rösta (… men inte samtidigt så klart!! :)) Den lagliga åldern när man officiellt får ha samlagssex varierar i olika länder. I Sverige är det 15 år som gäller, för både tjejer och killar.

Lagen finns främst för att skydda barn och unga ungdomar från att bli sexuellt utnyttjade, men även för att barn och unga ungdomar inte anses vara mogna nog att riktigt förstå, inse och kunna ta ansvar för de konsekvenser som kan följa av att ha samlag.

Man har valt åldern 15 år, då det anses vara ungefär då som ungdomar börjar kunna ta fullt ansvar för sin sexualitet. Naturligtvis kan man inte dra alla över en kant – en del kan ta ansvar tidigare än i femtonårsåldern, medan andra inte är mogna förrän flera år senare. Och en del, tyvärr, verkar aldrig lära sig att ta ansvar, oavsett hur gamla de är …

När du väl har fyllt femton är det ”fritt fram” att ha samlag – utom med personer som du står i ”beroendeställning” till, t.ex. en lärare eller vårdgivare. De får inte ha en sexuell relation med sina elever eller patienter. Och det gäller inte bara samlag utan även andra former av sexuella handlingar.

------------------------------------------------------------------------------------------------
  • Reglementet
    elinnnnn skrev 2010-03-16 14:14:35 följande:
    jag tycker hon gett svar till sin egen fråga. Det räcker till att läsa hennes självvalda rubrik: Min vidriga man. Fast som sagt nu skriver hon ju här för att få veta andras åsikter och det är fritt för oss att diskutera. Bara för dem ska ha barn tillsammans så betyder inte det att hon måste ha honom boende under samma tak, att ha samlag med honom , att älska honom etc etc. Det han gjort är inte olagligt eftersom tjejen var byxmyndig, ja förutsatt att hon nu var med på det. Tyvärr är sveriges lag så att sex får man ha när man är 15, tydligen med vem som helst, men MYNDIG nä det är man inte förräns man blir 18. Det går inte riktigt ihop tycker jag.
    Var har jag skrivit att hon måste vara tillsammans med honom?

Men båda är skyldiga sitt blivande barn att lösa relationen. Om hon nu inte gör abort efter det här.
  • cornelia90

Herregud sluta kalla karln för pedofil, jag och många av mina kompisar har varit med män i 25-30 års åldern när vi var i 15-16 års åldern och ingen av  oss har dålig relation till våra pappa, eller blivit utnyttjade sexuellt av honom heller för den delen. Och de äldre killar vi träffat har tvärt emot killarna i våran ålder varit så mycket enklare att ha att göra med! Jag har också en del killkopisar som raggat till sig en och annan äldre kvinna och det har dom upplevt som helt underbart.

Att äldre gilla yngre oavsett kön är ju inget nytt. Och vissa mognar snabbare än andra så därför behöver inte 15 och 30 vara SÅ stor skillnad som ni vill få det att framstå!

Och ni kvinnor som skriver attdet är stor skillnad på 15 och 20? Det måste varit väldigt länge sedan ni var i den åldern?!Jag berättade om min upplevelse med den här 30-åriga killen som jag dejtade ett tag för En god vän till min moster som är sexolog och hon sa inget mer än att jag ska sluta tänka på om det var rätt eller fel, så länge det är kul och skönt och ingen tar skada av det är det ingen fara med åldersskillnad.

• elinnnnn

reglementet:du skriver att dem är skyldiga att reda ut det här, det är dem inte alls det. dock är dem skyldiga barnet att reda ut saker gällande barnet som umgänge osv. inget annat.

eftersom du skrev "det här" antog jag att du menade det hon skrivit i TS. om du menade precis som jag skrev ovan vad gällande umgänge osv så håller jag med dig till fullo

• Reglementet
    elinnnnn skrev 2010-03-16 14:36:36 följande:
    reglementet:du skriver att dem är skyldiga att reda ut det här, det är dem inte alls det. dock är dem skyldiga barnet att reda ut saker gällande barnet som umgänge osv. inget annat. eftersom du skrev "det här" antog jag att du menade det hon skrivit i TS. om du menade precis som jag skrev ovan vad gällande umgänge osv så håller jag med dig till fullo
    De är visst skyldiga barnet att reda ut relationen. Att inte snacka skit om varandra, vara hövliga och trevliga mot varandra. De kommer att ha ett barn tillsammans, som kommer älska både mamma och pappa.
  • Reglementet
    cornelia90 skrev 2010-03-16 14:34:49 följande:
    Herregud sluta kalla karln för pedofil, jag och många av mina kompisar har varit med män i 25-30 års åldern när vi var i 15-16 års åldern och ingen av  oss har dålig relation till våra pappa, eller blivit utnyttjade sexuellt av honom heller för den delen. Och de äldre killar vi träffat har tvärt emot killarna i våran ålder varit så mycket enklare att ha att göra med! Jag har också en del killkopisar som raggat till sig en och annan äldre kvinna och det har dom upplevt som helt underbart. Att äldre gilla yngre oavsett kön är ju inget nytt. Och vissa mognar snabbare än andra så därför behöver inte 15 och 30 vara SÅ stor skillnad som ni vill få det att framstå! Och ni kvinnor som skriver attdet är stor skillnad på 15 och 20? Det måste varit väldigt länge sedan ni var i den åldern?!Jag berättade om min upplevelse med den här 30-åriga killen som jag dejtade ett tag för En god vän till min moster som är sexolog och hon sa inget mer än att jag ska sluta tänka på om det var rätt eller fel, så länge det är kul och skönt och ingen tar skada av det är det ingen fara med åldersskillnad.
    Det är stor skillnad på att vara 15 och att vara 20. Jag beklagar om du är likadan som när du var 15.
  • Anonym (Ångrar misstag)

Har inte läst alla svaren utan bara det ts skrev först.

Det låter som din man förnekar och förskönar sanningen. Att kalla en 15-åring ett luder, han fick inte upp den, hennes kropp var avtändande låter som en sak någon säger för att försvara det han gjort/gör.

Jag gjorde en dum sak precis innan jag fyllde 18. Jag hade ett förhållande med en äldre gift man, han var 36. Han var alltså 18 nästan 19 år äldre än mig.
    Vi träffades under en mycket lång tid och ofta. Ibland kunde vi vara tillsammans flera dygn isträck. 
    När hans fruga fick veta sa han ungefär samma sak, men sanningen är ju att han tände på att jag var yngre, hade inte gått igenom förlossningar och livet i sig.
    t.o.m efter att hans fru fick veta så hörde han av sig till mig antal gånger. 
    Jag ångrade mig jätte mycket då jag såg hur dåligt hans fru mådde och avbröt all kontakt med mannen.  
    (Även om det inte är samma situvation... så kan man ju koppla reaktioner)

• elinnnnn
    Reglementet skrev 2010-03-16 14:42:09 följande:
    De är visst skyldiga barnet att reda ut relationen. Att inte snacka skit om varandra, vara hövliga och trevliga mot varandra. De kommer att ha ett barn tillsammans, som kommer älska både mamma och pappa.
    Eh okej, det som du skriver: inte snacka skit om varann, vara hövliga och trevliga är vanligt folkvett det behövs väl inte redas ut för att man ska kunna göra det?

Hon måste inte sluta tycka att killen är vidrig bara för att dem ska ha barn tillsammans. Det hon skriver i TS det är det jag inte tycker hon behöver känna sig skyldig till att reda ut med honom. Det hon måste reda ut är med sig själv, hur hon ska förhålla sig till sitt barns pappa.

Det hon ska fokusera på är först, ska hon fortsätta vara ihop med en kille hon tycker är vidrig? Självklart ej. Kan hon komma förbi den känslan om att han är vidrig? Fine isåfall, kanske kan han visa sig visst vara en kille hon kan lita på trots hans tidigare lögner och brist på självbehärskning. Annars är det saker kring barnets umgänge och vårdnad osv som behövs redas ut.

Men det är ju enbart min åsikt.

TS: lycka till iallafall , du har ju fått rättså många åsikter här i din tråd så nu är det bara till att känna efter själv och bestämma hur du ska göra.

Jag lämnar tråden nu, jag har sagt vad jag tycker. Hej hej!
  • Reglementet
    elinnnnn skrev 2010-03-16 14:50:18 följande:
    Jo, de behöver reda ut sin relation, och bestämma sig för vad de ska vara.
Svar på tråden Min vidriga man