• Anonym (Äcklad)

Min vidriga man

Har varit tillsammans med min man i 3 år och vi ska ha ett barn om 17v. Jag fick för en tid sen veta att min man hade en sexuell förbindelse med en väldigt ung tjej innan vi träffades och nu vill jag inte se honom längre. Hon var då 15 år och han va 30år både olagligt och vidrigt. Dom hade sex 2 gånger och träffades ytligare 2 gånger plus att han hade kontakt med henne under våran första tid tillsammans. 

Sen hade hon en sida på en sexdating sida som han tydligen inte kunde låta bli att vara inne och titta på dagligen istället för att anmäla till sida att hon va minderårig. Han påstår att han ångrar sig och att han inte ville ha nåt med henne att göra men kunde inte motså henne och att han egentligen tycker att hon är ett ungt ludder eftersom att hon hade flera än han under samma tid.

Jag vet inte hur jag ska göra, han är en go kille gentligen och tar väl hand om mig och min son som är 8 år gammal men jag känner ju med mig själv att jag inte kan leva tillsammans med en vuxen man som har haft sex med en sån ung tjej. Jag blir äcklad när han tar i mig vill inte ens se på nonom längre. Hatar mig själv för att jag har släppt in denna man i mitt liv. Jag och han hade disskuterat igenom sånt här innan vi blev tillsammans och jag förklarade för han att jag inte vill ha såna män i mitt liv då jag själv blev fruktansvärt sexutnyttjad av äldre män när jag var liten och han sa att han inte gjort sånt men nu kommer det fram ändå.

Hur vanligt är det att ni äldre män tänder på så pass unga tjejer????

• Svar på tråden Min vidriga man
  • Shadilly
    Anonym skrev 2010-03-16 22:40:51 följande:
    Varför är ålder viktigt om man vill samma saker i livet, har roligt ihop och tycker om varandra? Jag tycker att vid sådär 17-18 år kan man ha förhållanden med vem man vill, även äldre. Jag tänker på en av mina bästa vänner som blev mamma när hon var 17, visserligen med en jämnårig. Hon hade jobb och sin son att ta hand om. Man kan alltså vara mamma och ta hand om någon annan, men man kan inte själv avgöra om man vill inleda ett förhållande med någon som är äldre? Barn och tonåring är för mig två olika saker. "Tonåring" är föresten lite tokigt att tala om, det är enorm skillnad på en trettonåring och en nittonåring. Ta ansvar för sitt liv tycker jag de flesta verkar klara när de är just 17-18 år. Sedan har vi ju ofta små sidor av vår personlighet som vi aldrig riktigt får bukt med. Jag är 29, snart 30.
    De förhållanden som jag har sett mellan folk som är 22-23 och runt 35 har inte funkat för att den yngre parten blir ett av barnen.

Killarna skiljer sig och raggar på tjejer i tjugoårsåldern, flashar sina nya unga flickvänner litegrann för exet och tröttnar när det visar sig att hon inte tar samma ansvar som mamman till hans barn gjorde.

Det har inte samma potential att skada dock, så det är bara att låta dem hållas.
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Anonym (Men?)
    Anonym skrev 2010-03-16 22:40:51 följande:
    Varför är ålder viktigt om man vill samma saker i livet, har roligt ihop och tycker om varandra? Jag tycker att vid sådär 17-18 år kan man ha förhållanden med vem man vill, även äldre. Jag tänker på en av mina bästa vänner som blev mamma när hon var 17, visserligen med en jämnårig. Hon hade jobb och sin son att ta hand om. Man kan alltså vara mamma och ta hand om någon annan, men man kan inte själv avgöra om man vill inleda ett förhållande med någon som är äldre? Barn och tonåring är för mig två olika saker. "Tonåring" är föresten lite tokigt att tala om, det är enorm skillnad på en trettonåring och en nittonåring. Ta ansvar för sitt liv tycker jag de flesta verkar klara när de är just 17-18 år. Sedan har vi ju ofta små sidor av vår personlighet som vi aldrig riktigt får bukt med. Jag är 29, snart 30.
    För att en som är 17-18 år inte upplevt så mkt av livet och inte kan veta vad den vill på samma sätt som en 30åring kan.
  • Anonym
    Anonym (Men?) skrev 2010-03-16 23:01:32 följande:
    För att en som är 17-18 år inte upplevt så mkt av livet och inte kan veta vad den vill på samma sätt som en 30åring kan.
    Jag menar inte att "käfta", men jag förstår verkligen inte argumentet. Visst kanske hon inte riktigt vet vad hon vill, men det kan väl vara många situationer i livet när man inte gör det? Det kanske inte han gör heller? Så länge det bygger på ärlighet och öppenhet från båda ser jag inget fel i det. Återigen talar jag om förhållanden, inte bara sex.

Folk kan ju bli kära och intresserade av varandra, menar jag. Visst kan man tänka att de nog inte har så stor chans att "lyckas", men att utmåla det som fel tycker jag är att gå för långt. Att tala om pedofili är bara töntigt.
  • Shadilly
    Anonym skrev 2010-03-16 23:06:14 följande:
    Jag menar inte att "käfta", men jag förstår verkligen inte argumentet. Visst kanske hon inte riktigt vet vad hon vill, men det kan väl vara många situationer i livet när man inte gör det? Det kanske inte han gör heller? Så länge det bygger på ärlighet och öppenhet från båda ser jag inget fel i det. Återigen talar jag om förhållanden, inte bara sex. Folk kan ju bli kära och intresserade av varandra, menar jag. Visst kan man tänka att de nog inte har så stor chans att "lyckas", men att utmåla det som fel tycker jag är att gå för långt. Att tala om pedofili är bara töntigt.
    Är det någon som sagt att en 30-åring med en 18-årig flickvän är pedofil? Isf har jag nog missat det inlägget...
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Anonym
    Shadilly skrev 2010-03-16 23:18:00 följande:
    Är det någon som sagt att en 30-åring med en 18-årig flickvän är pedofil? Isf har jag nog missat det inlägget...
    Ja, "under 18" var en del som skrev om, alltså 17, i så fall.
  • Plutteli

Jag måste dock säga att hela pedofilköret börjar gå till överdrift. Det är inte att vara pedofil att ha sex med en 15 åring hur mycket vissa här än vill det. Det är inte önskvärt med en väldigt mycket yngre och en väldigt mycket äldre individ i ett förhållande just för att det vanligen är stor skillnad i mognad, men det finns även MASSOR med undantag, personer som visat att det faktiskt kan funka och funka bra. Och vad gäller att inte veta vad man vill: Även där är det enorm skillnad från person till person! Vissa som är 15-16 vet precis vad de vill ha och ser till att få det och håller fast vid det. Mina föräldrar blev ett par när min mamma var 15 och min pappa 16. Ingen åldersskillnad direkt, men enligt alla här skulle de ju inte ha nån aaaning om vad de pysslade med, hur som är de fortfarande tillsammans idag, nu är de 66 och snart 65 år!

Är man 15 har man rätt att få ha sex om man nu vill det, och man har rätt att ha sex med vem man vill förutom personer man har beroendeställning till, tex. lärare. Om man då vill vara tillsammans med någon som är mycket äldre SÅ ÄR DET OK! Inte önskvärt kanske för föräldrar och andra i omgivningen, men rent krasst har faktiskt ingen med det att göra. Jag har haft flera bättre och sämre förhållanden med äldre personer, dock har jag aldrig blivit utnyttjad och att hävda att majoriteten av de som har en äldre partner blir utnyttjad är jävligt löjligt faktiskt!

Ok att man inte gillar pedofili, ok att man vill arbeta mot det. Men nån jävla gräns får det faktiskt vara på vilken skit man kastar mot folk! DET ÄR INTE PEDOFILI det som TS man har gjort!

• Anonym (vet)

Jag förstår vad Plutteli vill säga och håller med i frågan om pedofili. Men däremot att två personer blir kära i tonåren och håller ihop hela livet anser jag ändå som lite skillnad emot en 15 åring som aktivt söker sex med äldre män...av vilken anledning den aktuella tjejen gör det vet vi ju inte heller.

Oavsett mognad hos en 15 åring så borde en 30 årig man förstå att ha en sexuell relation med denne (och som det verkar på TS verkar inte maken direkt ha diskuterat Strindberg med tjejen när de inte hade sex) är något som man behöver fundera väldigt många gånger på innan man ger sig in i.

Jag var en promiskuös tonåring för att jag tyckte jag var för mogen för de jämnåriga killarna och även om jag som 15-16 åring ansåg att jag visste vad jag gjorde så kunde jag ju inte ana (även om jag blev varnad flera gånger) att jag djupt skulle ångra detta som 27 åring, som jag är idag. Jag är inte pryd, bara väldigt medveten om, av egna erfarenheter, att en 15-årings känsloliv är helt annorlunda än en 30-årings.

• Plutteli
    Anonym (vet) skrev 2010-03-17 07:09:22 följande:
    Jag förstår vad Plutteli vill säga och håller med i frågan om pedofili. Men däremot att två personer blir kära i tonåren och håller ihop hela livet anser jag ändå som lite skillnad emot en 15 åring som aktivt söker sex med äldre män...av vilken anledning den aktuella tjejen gör det vet vi ju inte heller. Oavsett mognad hos en 15 åring så borde en 30 årig man förstå att ha en sexuell relation med denne (och som det verkar på TS verkar inte maken direkt ha diskuterat Strindberg med tjejen när de inte hade sex) är något som man behöver fundera väldigt många gånger på innan man ger sig in i. Jag var en promiskuös tonåring för att jag tyckte jag var för mogen för de jämnåriga killarna och även om jag som 15-16 åring ansåg att jag visste vad jag gjorde så kunde jag ju inte ana (även om jag blev varnad flera gånger) att jag djupt skulle ångra detta som 27 åring, som jag är idag. Jag är inte pryd, bara väldigt medveten om, av egna erfarenheter, att en 15-årings känsloliv är helt annorlunda än en 30-årings.
    Jag menade inte att det var samma sak, mer ett exempel på att man kan veta vad man vill fast man är ung, oavsett vad det gäller.

Och som jag också skrev, jag tycker verkligen inte det är önskvärt att en 30 åring och en 15 åring har ett förhållande, tycker man det är seriöst så får man ju bevisa det för andra också, och då kan det tex. vara en bra manöver att inte ha sex innan den yngre är iaf 2 år äldre.
    Jag var också vild från ca 16 års ålder till jag var 20, men jag ångrar mig inte, alla är vi ju olika och jag hatar när det skall generalliseras så som det görs i denna tråd för att försöka bevisa nån ståndpunkt om pedofili...
  • Anonym (ellie)

Om jag skall vara ärlig fattar jag inte vad problemet är. När jag var 15år var jag ihop med äldre killar och jag har alltid varit det. Men bara för att tjejen är yngre än killen är det ju inte alls säkert att han utnyttjat henne. Du vet när man är 15år är det ganska coolt att vara ihop med någon som är mycket äldre.

Och om du nu blir så äcklad av det så får du väl lämna honom och bli ensamstående med två barn. Varför inte vägra att ditt ofödda barn får träffa sin pappa när du ändå håller på?

• Anonym (vet)

Jag håller med dig igen Plutteli. ^^

Det känns som att tråden fastnat alldeles för mycket på att ta ståndpunkt mot pedofili, när frågan egentligen är hur TS ska hantera att hennes man varit med en 15 åring och sedan kallar denna unga tjej för luder.

Jag ångrar inte alla äldre partners jag hade medans jag var omyndig, men några få gick riktigt fel och de visar för mig personligen att bortsett från frågan om pedofili så har en myndig vuxen man ett ansvar gentemot en minderårig tjej oavsett om "alla män tittar på unga fräscha tjejer" som jag har sett det skrivas här. Det kan jag väl köpa, men har alla sex med dem (om de inte är myndiga dvs) och kallar dem luder när de inte längre lockar?

Jag har likväl blivit nekad av män när de väl insåg min sanna ålder och även om jag blev grymt förnärmad som 15 åring fattar jag i dag att de tog sitt ansvar som vuxna.

Svar på tråden Min vidriga man