• Blå Flygare

Tygblöjetråden 24

Det här är tråden för oss som använder tygblöjor, vill använda tygblöjor eller bara är nyfikna på tygblöjor.
    Alla frågor är välkomna!

Tråden är dock längre än ditt bredband, så det är OK att fråga utan att ha läst hela tråden först.

För att du som är nykomling inte ska känna dig utanför i diskussionerna har vi en förklaring till vad som menas med de olika benämningarna på tygblöjorna och materialen samt hur de används i trådens första inlägg.

Dit kommer du om du klickar på den lilla symbolen
    ...längst till vänster vid sidnumren.

Där finns också vår länklista som tar dig till tips och tricks med blöjanknytning, recensioner och betygssättning av modellerna, butiker där du kan köpa blöjor, mönster till blöjor att sy själv m.m.

Förkortningsförvirring? Här är en lathund för våra vanligaste förkortningar:

AIO=All-in-one * BBh=Baby Beehinds * Bbs=Blueberrys BG=Bum Genious

BH=Baby Heaven * Bhr=Bum Hugger * BM=Bambino Mio * FB=Fuzzi Bunz

GAD=Green Acre Designs * HH=Happy Heinys * HeH=Hemp Hour * IV=Imse Vimse

MA=Magic Alls * MOE=Mother Of Eden * MT=Mommys Touch * PP=Pea Pods

SWB=Swaddlebees * WO=Wonderoos

Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m49335180.html

• Svar på tråden Tygblöjetråden 24
  • Candra

Kul att de satt bra : ) hoppas det är okej att vissa av inläggen inte är original, men de är bra ändå : )

• Barbabok
    Candra skrev 2011-03-08 20:08:16 följande:
    Kul att de satt bra : ) hoppas det är okej att vissa av inläggen inte är original, men de är bra ändå : )
    Det gör absolut ingenting, dom är jättefina Tänkte komplettera med mina mindre inlägg. Förresten, ska man ha ett eller två? Nu har jag ett av dina och ett av mina mindre men hon ska ju sova så tänkte det kanske behövs.
  • Candra

Jag körde två, men min dotter är en storkissare, så du får prova dig fram : ) men på natten bör du ha två oavsett tror jag : )

• Barbabok

Okej, min tjej kissar nog sådär lagomt, vi provar såhär då. Så skönt att ha många blöjor igen, våra har gått sönder en efter en så det var lite akut läge här.

• Candra

Jo, det är skönt när man slipper paniktvätta : P

• emindy

Min sambo lärde sig vikblöjor utan problem, han får dem tätare än mig! Kan han så kan era också
    Det är ingen sak egentligen, bara en fråga om rutiner och vana

• Ronjas mamma

Emindy tror att min har den hållning att när det nu finns aio varför göra det besvärligare

• johlinn
    Ronjas mamma skrev 2011-03-09 07:54:56 följande:
    Emindy tror att min har den hållning att när det nu finns aio varför göra det besvärligare
    Låter exakt som min man
  • Pulp

Måste fråga en sak... Ni som använder snappi, hur länge använder ni dem?

Jag fick hem mina från alvehamn igår och såg nu på paketet att det står att de inte ska användas längre än sex månader. Håller de verkligen inte längre? Inte för att de är så dyra, men ändå... 

Svar på tråden Tygblöjetråden 24