• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • My Girls

Vilken start Fru U. Kram på dig. All sympati för att du varit hos tandläkaren...

Måste dit och rotfylla en tand.... men skjuter upp det tyvärr...lite rädd. Å andra sidan brukar jag få bedövning så jag är full på vägen hem
    If you want things to be different, perhaps the answer is to become different yourself.
  • Fru U

Skinnsoffa stod högst upp på min lista när vi fick vardagsrummet renoverat men efter att ha tittat på nuvarande tygsoffa så kom jag fram till: nej, ingen bra idé.

Lösa tygöglor överallt (och då kan jag tänka mig hur märkena skulle se ut på en skinnsoffa).

Jag tänkte samma som du, ang Elliz.

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Mythea, jag blev trött bara av att läsa om din städning

Svaren bor i hjärtat
  • t0va

Klä om katterna kanske är ett alternativ? ;)

Har kastat in en omgång tvätt och vikt ihop resten. Nu blir det lite vila och skidor sen ska jag städa köket också. Fast bara golvet, disken får hanen ta. Tänkte orka packa någon kartong också, börjar bli lite panik med den biten.

• Denebola

Jag har varit och klättrat i 3 h! Puh vad jobbigt :P Nu överväger jag att baka en kladdkaka, som kompensation.

Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • Fru U
    My Girls skrev 2010-03-20 14:50:31 följande:
    Vilken start Fru U. Kram på dig. All sympati för att du varit hos tandläkaren... Måste dit och rotfylla en tand.... men skjuter upp det tyvärr...lite rädd. Å andra sidan brukar jag få bedövning så jag är full på vägen hem
    Full? En annan får minsann bara hjärtklappning (får inte standardbedövningen utan en med adrenalin?)

Avundas inte dig, en rotfyllning är inte kul. Inte för att jag gjort det men jag kan tänka mig...
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    t0va skrev 2010-03-20 14:58:32 följande:
    Klä om katterna kanske är ett alternativ? ;) Har kastat in en omgång tvätt och vikt ihop resten. Nu blir det lite vila och skidor sen ska jag städa köket också. Fast bara golvet, disken får hanen ta. Tänkte orka packa någon kartong också, börjar bli lite panik med den biten.
    Vi har funderat på att göra om dem till nakenkatter, problemet är bara att hålla i dem tillräckligt länge...
    Denebola skrev 2010-03-20 15:05:57 följande:
    Jag har varit och klättrat i 3 h! Puh vad jobbigt :P Nu överväger jag att baka en kladdkaka, som kompensation.
    Låter som en bra kompromiss
    Svaren bor i hjärtat
  • Denebola
    Fru U skrev 2010-03-20 15:51:49 följande:
    Full? En annan får minsann bara hjärtklappning (får inte standardbedövningen utan en med adrenalin?) Avundas inte dig, en rotfyllning är inte kul. Inte för att jag gjort det men jag kan tänka mig...
    Jag ska dra ut en visdomstand snart. Var hos tandläkaren för att titta om det behövdes, för den sitter snett. Först sa hon att ja, kanske är det bra att dra ut den på sikt, men sen kollade hon röntgenbilden och sa "vill du dra ut den med en gång"?. Fast då kände jag mig lite överrumplad och sa att det ville jag inte. Så det blir i maj i stället.

Jag har nämligen aldrig dragit ut någon tand, så jag vill kunna förbereda mig lite mentalt innan det sker :P
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • Fru U
    Denebola skrev 2010-03-20 16:04:16 följande:
    Jag ska dra ut en visdomstand snart. Var hos tandläkaren för att titta om det behövdes, för den sitter snett. Först sa hon att ja, kanske är det bra att dra ut den på sikt, men sen kollade hon röntgenbilden och sa "vill du dra ut den med en gång"?. Fast då kände jag mig lite överrumplad och sa att det ville jag inte. Så det blir i maj i stället.Jag har nämligen aldrig dragit ut någon tand, så jag vill kunna förbereda mig lite mentalt innan det sker :P
    Oj. Jag har dragit ut många tänder (en del av mina mjölktänder ville inte trilla av, de hade rötter som riktiga tänder) + en del riktiga tänder för att de som var kvar skulle få plats.

Visdomständerna åkte nåt år efter att de kom fram (vilket var skönt, tyckte alltid de kliade lite, tror att de aldrig växte ut helt och hållet)
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Sakta men säkert blir det städat även i detta hemmet. Välbehövligt kan man ju säga (katterna fäller rätt mycket just nu)

Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden För oss pladdriga.