• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • bluebird
    Fru U skrev 2010-03-20 20:27:16 följande:
    Nån som kollar på körslaget?
    Nepp
  • My Girls

Godkväll  

*pust* Halva huset städat, åt köttbullar och makaroner. Såsen höll på att brännas vid när jag sprang runt som en dåre. 
    Råkade i allt virr varr stänga in katten i badrummet... inte populärt.... 
    snubblade nästan över den andra då den envisades med att ligga vid fötterna när jag var i köket. 
    Tänkte göra kväll, men leker viljornas kamp  

Månne om Elliz får idag....eller kanske imorgon.... jag är så dålig på att gissa vikt och längd... 
    Nu blev jag sugen på kladdkaka, men har mina Polly bredvid mig. Borde kasta mig på golvet i stället och platta till magen, men saknar självdisciplin ikväll
    If you want things to be different, perhaps the answer is to become different yourself.
  • t0va

nopes, jag bakar kaka och gör falukorv i ugn. Sen blir det kanske lite körslag så fort hanen flyttat alla sina prylar från soffbordet, av någon anledning ingen vettig människa kan förstå så tog han in sin jättestora skärm och ställde där inatt...

Har tänkt titta på jurasic park sen, det var så länge sedan.

• Meddelande borttaget
  • NoMatter
    t0va skrev 2010-03-20 17:58:25 följande:
    låter mums.. nu blev jag sugen på ungsstekt falukorv och mos... men sambon hatar det, får se om jag kan övertala honom om att han får stekt falukorv istället. Alla gör ju kladdkaka idag, jag vill oxå.
    Alla gorde inte det, jag gjorde chokladfondant och citronglass och det var inte helt fel.
  • NoMatter
    Fru U skrev 2010-03-20 18:38:45 följande:
    Jag gillar stekt falukorv, falukorv i ugn osv men min gubbe tycker knappt det är mat. Han går med på ugnsstekt falukorv med tomat, lök o annat men det får inte bli för ofta (typ 3-4ggr/år) Makaroner är inte heller mat enligt honom. Tss, säger jag till det - jag åt det jättemycket i tonåren och jag mådde hur bra som helst (*håller fingrarna i kors*, fast det är nog taskigt att skylla det på makaronerna ) Vad gör ni andra ikväll då? Här är ovanligt dött ju. Själv ska jag njuta av ett bad och sen äta himmalavad pizza a la mamma (dvs en pizza med tjock botten o mycket fyllning, liknar nog mer paj en pizza )
    Du måste ha missat något i matkulturen, pizza ska ha TUNN, jävligt tunn botten.
  • NoMatter
    My Girls skrev 2010-03-20 20:49:41 följande:
    Godkväll   *pust* Halva huset städat, åt köttbullar och makaroner. Såsen höll på att brännas vid när jag sprang runt som en dåre.  Råkade i allt virr varr stänga in katten i badrummet... inte populärt....  snubblade nästan över den andra då den envisades med att ligga vid fötterna när jag var i köket.  Tänkte göra kväll, men leker viljornas kamp   Månne om Elliz får idag....eller kanske imorgon.... jag är så dålig på att gissa vikt och längd...  Nu blev jag sugen på kladdkaka, men har mina Polly bredvid mig. Borde kasta mig på golvet i stället och platta till magen, men saknar självdisciplin ikväll
    Polly vinner över alla kladdkakor i världen. *dregglar*
  • My Girls
    NoMatter skrev 2010-03-20 21:20:26 följande:
    Alla gorde inte det, jag gjorde chokladfondant och citronglass och det var inte helt fel.
    Åååh va gott Tror jag kommer besöka frysen senare ikväll.
    NoMatter skrev 2010-03-20 21:24:53 följande:
    Polly vinner över alla kladdkakor i världen. *dregglar*
    Jag har en hel plastlåda i köket Jahapp, ja här ser jag ju klart och tydligt varför jag inte kommer få in magen mer än om jag köper en gördel {#lang_emotions_sealed}

If you want things to be different, perhaps the answer is to become different yourself.
  • t0va
    NoMatter skrev 2010-03-20 21:23:06 följande:
    Du måste ha missat något i matkulturen, pizza ska ha TUNN, jävligt tunn botten.
    NEJ! pittsa ska ha mest botten och lite fyllning :D
  • My Girls

Pizza med tjock deg och rejäla kanter. Det är grejer. Gjorde en pizza i mitten av veckan. Råkade hackade på för mycket pepperoni men det var helt ok

Svar på tråden För oss pladdriga.